בספטמבר 2005 דיווחנו על ניסוי שנערך במסגרת מערכת גוגל אדוורדס, שבמהלכו נפתח בחודש פברואר מכרז שאיפשר לאלפי מפרסמים להציע הצעות רכישה עבור שטחי פרסום מתוך שטחי פרסום שנרכשו על-ידי גוגל בכ-20 מגזינים מתחומים שונים. לפני סגירת המכרז נאלצו אנשי גוגל להאריך את מועד הסגירה בכדי לפתות מפרסמים נוספים להגיש הצעות. הניסוי אמור היה לסמן את התחלת התהליך בו יהפוך גוגל לספק שירותי פרסום שאינו מוגבל למדיה אינטרנטית בלבד.
ידיעה אותה מפרסם ה-businessweek מציגה תמונה די שלילית על תוצאות הניסוי, שהתאפיין בהתלהבות פושרת ביותר מצד המפרסמים, עובדה שגרמה בסופו של דבר לכך שחברת CoffeeCup Software שילמה רק $4,000 עבור כל אחד משלושה שטחי פרסום בגודל חצי דף במגזין Marha Stewart Living, כאשר מחיר המחירון של כל שטח כזה הוא $59,000. לא ברור כמה שילם גוגל עבור שטח הפרסום, אך ברור שרווח גדול לא היה כאן.
דובר גוגל טוען כי הניסוי נועד לבדוק את תהליך המכירה בלבד, ולכן עצם קיום המרכז לא שווק בצורה אגרסיבית לקהל המפרסמים של גוגל.