Social media vs seo – לא מה שחשבתם!
הרשתות חברתיות וגוגל הן 2 פלטפורמות שונות (יש שיאמרו אסכולות שונות), אך יחד עם זאת הן חזקות מדי בשביל להתעלם האחת מנוכחות השנייה. אומנם לא פעם הכריזו גוגל שאין השפעה ישירה לפעילות ברשתות החברתיות על המיקומים בתוצאות החיפוש, אך יחד עם זאת ישנם מספר פרמטרים שיכולים להשפיע באופן עקיף (אך משמעותי ביותר) על המיקומים וכמות החשיפה לה תזכו במנועי החיפוש.
קישורים – "המוביל הארצי" לאתר שלכם
כמו בני האדם שנוטים לסמוך יותר על עסקים ואנשים שהמכרים שלהם ממליצים עליהם, כך גוגל רואה באתרים שזוכים לקישורים מאתרים אחרים "ברי סמכא" ובהתאם לזאת מקדם אותם בעמוד תוצאות החיפוש.
אומנם אין מקום להשוות בין קישור מאתר סמכותי לשיתוף בפייסבוק אבל ברגע שמאמר שלכם יתחיל "להתפשט בשדה הקוצים של הרשתות החברתיות" או במילים אחרות יצבור תאוצה ויראלית גם גוגל לא יוכלו להתעלם מהנוכחות של העמוד שלכם וישפרו בהתאם את מעמדו בעמוד תוצאות החיפוש!
מעוניינים להגדיל את ה – ctr?
Ctr או בשפת הקודש: אחוז ההקלקות ביחס לכמות החשיפה הינו גורם מכריע ברווחיות של כל אתר / עסק! ההגיון פשוט – ככל שכמות הגולשים שתכנס לאתר שלכם ותחשף למוצרים או לשירותים המוצעים תעלה כך יעלה במקביל גרף המכירות שלכם.
רבות הדרכים לשכנע את הגולש להכנס דווקא למודעה שלכם בעמוד תוצאות החיפוש, באמצעות אופטימיזציה של תגיות מטא ועוד מגוון פרמטרים ברמת ה- On-Site שניתן לעשות, אך לא פחות חשוב – ככל שהמודעות למותג גבוהה ככה הסבירות שהגולש ייבחר להיכנס דווקא לאתר שלך מבין שאר תוצאות החיפוש עולה ולכן נוכחות ברשתות החברתיות השונות מסייעת בבניית מודעות למותג ובכך מגדילה את אחוז הגולשים שיבחרו להיכנס דווקא לאתר שלכם מבין שאר התוצאות!
רשתות חברתיות – מגרש טסטים נאמן, רגע לפני שיורדים לכביש המהיר של מנועי החיפוש
רגע לפני שאתם מעלים מאמר שאתם מייעדים עבורו קידום של ביטויי בתוצאות החיפוש של גוגל, אתם יכולים להשתמש בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות לבדוק האם המאמר עתיד לעניין את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.
מה שבטוח שפרסום מקדים ברשתות החברתיות יכול להוות אינדיקציה מעולה לפוטנציאל של המאמר ובכך לקבל החלטות מה יש לשמר ומה מומלץ לשפר בכדי שהמאמר יפיק את מירב התועלת במונעי החיפוש.
פוש קטן לאינדקוס מהיר
נאמר והעלתם מאמר חדש שמסקר מוצר או שרות חדש שאתם רוצים לקדם שלחתם אותו לסריקה ב – search console וביצעתם אופטימיזצית On Site מדוקדקת לעמוד ואפילו טרחתם לבצע קישורים פנימיים מעמודים אחרים אל המאמר החדש? בהנחה ועשיתם הכל נכון ייקח קצת זמן אבל גוגל יכניס את המאמר שלכם לעמוד תוצאות החיפוש תחת הביטוי שהוא יראה לנכון כמתאים ביותר (בתקווה שהוא תואם לביטוי שאתם ייעדתם) יחד עם זאת אפשר לעזור לגוגל "לקדם מנהלות" ובאמצעות שיתופים וקישורים ברשתות החברתיות השונות גוגל יבין "עם מי יש לו עסק" ויזרז את תהליך האינדוקס.
עזרו לגולשים שלכם לשתף
אחרי שהבנו את הקשר בין נוכחות וקישורים ברשתות החברתיות לתרומה לתהליך קידום האתר שלכם, תעשו "חיים קלים" לגולשים שלכם ותאפשרו להם לשתף את המאמרים שלכם מבלי להתאמץ! בעזרת לחיצה על כפתורי שיתוף ברשתות חברתיות שימוקמו במיקום בולט לעין בעמוד המאמר יוכלו הגולשים שלכם "להפיץ את השמועה" ולהגדיל את כמות החשיפה במדיות החברתיות ובמנועי החיפוש.
כיצד ניתן לאמוד את כמות הגולשים שמגיעה אלינו מהרשתות החברתיות?
הדרך היעילה והפשוטה ביותר למדוד את יעילות הפעילות שלכם ברשתות החברתיות וההשפעה על קידום האתר היא כמובן ב – Google Analytics.
רוצים לדעת מהי קבוצת הפייסבוק שהניבה הכי הרבה תנועה עבורכם מבין כל הקבוצות והעמודים בהן פרסמתם את המאמר / קישור לאתר שלכם? השתמשו ב – utm.
רוצים לרענן את הזיכרון איך מייצרים קוד מעקב תקין? היכנסו למאמר שכתבנו על טיפול בבעיות נפוצות בגוגל אנליטיקס.
תמונה אחת שווה אלף מילים