בודאי נתקלתם בתופעה – אתם פונים למספר חברות קידום אתרים ומקבלים הצעות מחיר ברמות שונות לחלוטין! חברה אחת רוצה 2,500 ש"ח וחברה אחרת מבקשת 5,000 ש"ח, והפרילנס בכלל אומר ש 1,800 ש"ח מספיקים.
איך מתמחרים קידום אתר?
ככל שהתחום בו אתם רוצים לפעול יותר תחרותי בגוגל, כך ידרש צוות איכותי יותר ושעות עבודה רבות יותר כדי להשיג את המטרה ולכבוש את הפסגה. ב-SEO ישראל אנחנו מתמחרים כל אתר לגופו, בהתאם למספר פרמטרים.
- המיקומים והיעדים שאתם רוצים להשיג
התחום בו האתר פועל ומיצובו בתחום - חוזק המותג שלכם
- מצבכם הנוכחי בגוגל
- היסטוריית קידום האתר
- המדינות בהן אתם רוצים לקדם את האתר
ככלל, אנחנו ממליצים מאוד להימנע מהצעות מפתות מדי. כח אדם איכותי בתחום הקידום אינו זול, וריטיינר נמוך בד"כ מתבטא בפחות שעות קידום או בשעות קידום של צוות זוטר שעולה פחות.
ההמלצה שלנו – חשבו את שעות העבודה הנכנסות במסגרת הריטיינר החודשי שלכם.
הנוסחה – כך תדעו אם המחיר שהוצע לכם נמוך מדי
הנוסחה לחישוב כמות שעות עבודת קידום אתרים מתבססת על מספר הנחות יסוד:
- החלק המשמעותי במבנה ההוצאות של חברת קידום אתרים הוא עלויות השכר
- עלות שעת מקדם אתרים לא וותיק במיוחד, היא 50 ש"ח לפני הוצאות מעביד
- כדי להרוויח, חברת קידום קטנה צריכה להכניס הערך פי 3 מעלות שעות העבודה שמוקדשות לקידום האתר שלכם.
כלומר, המחיר שיגבה מכם על שעת קידום בחברה בינונית יהיה 150 ש"ח לשעה, במקרה הזול.
אז כמה שעות קידום אקבל בחודש?
עכשיו לחישוב הפשוט – ניקח את הריטיינר החודשי הזול שהוצע לכם (2000 ש"ח) ונחלק אותו במחיר לשעת קידום זולה אחת (150 ש"ח). יצא שבמסגרת ריטיינר כזה נקבל עד 13.5 שעות עבודה בחודש,לכל היותר.
בתוך 13.5 שעות בלבד, כלומר פחות מ-4 שעות בשבוע, חברת קידום האתרים שלכם צריכה להספיק:
- ליצור דוחות שוטפים עבורכם
- להיפגש אתכם מדי פעם
- לדבר איתכם ועם הצוות שלכם בערוצים השונים
- לערב מס' אנשי צוות או בעלי תפקידים שונים בפרויקט שלכם
- לנתח את ביצועי האתר והטראפיק באנליטיקס
- לאתר ולפתור תקלות טכניות באתר
- לבצע אופטימיזציה לתוכן באתר
- ליצור תכנים חדשים
- ליצור קישורים נכנסים לאתר
- להכניס קישורים מאתרים חיצוניים
- לבדוק שגיאות ובעיות עם הבוטים של גוגל
- לאבחן, לתעדף ולתקן את הבעיות שאותרו
אלו כמובן, המחירים הנמוכים יותר המוצעים בתחום היום, אך בד"כ מחיר קידום אתר בנישה בתחרות בינונית לא יפחת מ-3500 ש"ח לחודש, ואתרים בנישות מסוימת יצטרכו להשקיע אף מעל 10,000 ש"ח בקידום.