כבר תקופה ארוכה שגוגל מנסים לדרבן בעלי אתרים להשתמש בקטעי טקסט מסוג Rich Snippets עבור סימון אזורי מידע בתוכן האתר, כגון מתכונים, חוות דעת, Breadcrumbs וכדומה. הם עדכנו לאחרונה את כלי בדיקת הנתונים המובנים (Google Structured Data Testing Tool) ופתחו קטגוריה בנושא Structured data & rich snippets בפורום העזרה הרשמי שהם מציעים (Webmaster Central Forums).
לאחרונה, אנו עדים ליותר ויותר מקרים של בעלי אתרים אשר עושים שימוש לא נכון בתיוג מיקרו פורמט (בצורה מכוונת ומניפולטיבית), במטרה להגדיל את ניראות האתר בדפי תוצאות החיפוש ולהשיג יחס הקלקות גבוה יותר מהתוצאות האורגניות (CTR).
גוגל כבר החלו להעניש ולפגוע באותם אתרים / דפים, ומהיום אפשר למצוא גם הנחיות רשמיות למנהלי אתרים בנוגע לשימוש ב-Rich Snippets (באנגלית בלבד בינתיים): Rich snippets guidelines. הדגשים המרכזיים מתייחסים לשני היבטים – עיצוב ואיכות.
- הנחיות עיצוב – תוכן סימון ה-Rich Snippet נועד על מנת לתאר בצורה ברורה את תוכן העמוד הגלוי. על התוכן להיות עדכני, רלוונטי ומקורי (לא משוכפל).
- הנחיות איכות – אסור לסמן באמצעות Micro Formats תוכן שאינו מוצג בתוכן הדף וזמין עבור הגולשים, או תוכן אשר אינו רלוונטי לדף (לדוגמא: חוות דעת מזויפת בעמוד מאמר).
כרגיל, גוגל שומרים לעצמם את הזכות להתעלם מסימון ה-Micro Format באתר במקרה שהם מזהים Abuse או הטעייה ובמקרים חריגים, גם לנקוט בצעדים ידניים (שלעתים יכולים להגיע לענישה ידנית).
ואם לא די בכך, גוגל גם פתחו "מלשינון" חדש (Report spam in rich snippets), אשר מאפשר לגולשים להתלונן על אתרים אשר עושים לכאורה שימוש פסול בקטעי Rich Snippets (למטרות ספאם, או באופן שפוגע בחוויית הגלישה).