Your Money or Your Life הוא תוכן שאם יוצג בצורה לא מדויקת, שקרית או מטעה, עשוי להשפיע ישירות על: השמחה, vבריאות, vביטחון, או היציבות הכלכלית של הקורא.
מצ"ב לינק להסבר של גוגל
במילים אחרות לתוכן מסוג זה יש משקל אדיר. אם הינך יוצר עמוד מסוג YMYL עם עצה לא טובה, או מידע שגוי אתה עשוי להשפיע על חייהם ובריאותם של הקוראים, ולכן גוגל מתייחס ברצינות אדירה לתוכן מסוג זה. על תוכן מסוג YMYL להיכתב רק על ידי מומחים.
למה זה מעניין אותנו מבחינת SEO?
מדד זה נותן לנו הצצה כיצד גוגל בוחן האם תוכן הוא בעל איכות גבוהה או איכות נמוכה. כמנוע חיפוש, גוגל מעוניין שגולשיו יקבלו מענה מדויק ואיכותי לחיפוש שביצעו, וכדי לבדוק את יעילות האלגוריתם בהבנת כוונת המשתמש, גוגל מעסיק בודקים אנושיים שנותנים ציונים לעמודים שהם בודקים.בהתבסס על המדריך אנו יכולים להבין איזה תוכן גוגל מחשיב לאיכותי או פחות. (YMYL נחשב לאיכותי).
איזה תוכן נכלל בקטגוריית YMYL:
- חדשות ואירועים אקטואליים – דשות על נושאים חשובים כגון: אירועים בינ"ל, עסקים, פוליטיקה, מדע, טכנולוגיה וכו'. יש לשים לב כי לא כל סוגי הכתבות החדשותיות נחשבות בהכרח לYMYL ספורט, בידור,ולייף סטייל לא נחשבים.
- מידע על ממשל, חוקים וזכויות אזרח – מידע על בחירות, מידע חשוב שכל אזרח צריך לדעת, מידע על משרדים ממשלתיים, מוסדות ציבוריים, שירותים חברתיים, עניינים משפטיים (צוואות, גירושים, אימוץ וכו)
- כלכלי – מידע או עצות כלכליות הנוגעים להשקעות, מיסים, תכנון פרישה, הלוואות, בנקאות, ביטוח, ובייחוד אתרים המאפשרים לגולשים לרכוש מוצרים אונליין או לבצע העברות.
- קניות ברשת – מידע על או שירותים הקשורים למחקר או רכישת מוצרים /שירותים , בייחוד עמודים המאפשרים לגולשים לבצע רכישות אונליין.
- בריאות ובטיחות – עצות או מידע על עניינים רפואיים , תרופות, בתי חולים, מוכנות לשעת חירום, רמת סיכון של פעילות מסוימת וכו'.
- קבוצות של אנשים – מידע על או טענות הקשורות לקבוצות של אנשים הכוללים, אך לא מוגבלים, לאלו המקובצים תחת אותה קבוצה על בסיס גזע, מוצא אתני, דת, מוגבלות, גיל, לאום, מעמד ותיק ,נטייה מינית, מגדר, או זהות מגדרית.
- אחר – יש המון נושאים אחרים הקשורים להחלטות גדולות או אספקטים חשובים בחייהם של אנשים שבשל כך עשויים להיחשב כ-YMYL כגון: כושר, תזונה, מידע על דיור, בחירת מוסד אקדמי, מציאת עבודה וכו'. יש להפעיל שיקול דעת.