אופטימיזציה למנועי חיפוש של קוד הדף היא תהליך של מיקום מילות מפתח שהוגדרו עבור הדף במקומות בקוד אליהם מייחסים מנועי החיפוש חשיבות גבוהה. מטרת הפעולה היא לגרום למנועי החיפוש להבין כי הדף מתאים לעלות בחיפושים אחר מילות מפתח אלה. חלק זה הינו אחד החלקים החשונים בעת ביצוע קידום אתרים עבור אתר חדש.
שמירה על מיקוד
כאשר מבצעים אופטימיזציה של הקוד בדף מסויים, יש צורך להתמקד במספר מצומצם עד כמה שניתן של מילות חיפוש או ביטויי חיפוש, עדיף לא יותר מאשר שלוש מילים או שלושה ביטויים. במידה ומנסים לקדם יותר מדי מילים או ביטויים, עלולים לגרום לתופעה הפוכה, או מה שנקרא בשפה המקצועית אופטימיזציית יתר. הדבר חשוב במיוחד בדף הבית של האתר, שהנטייה היא לנסות לבצע לו אופטימיזציה עבור כל מילות המפתח הרלוונטיות לאתר.
אופטימיזציה של קוד הדף
כאשר אנו מתייחסים לביצוע אופטימיזציה של הקוד, הכוונה היא למיקום של מילות מפתח מרכזיות במיקומים אסטרטגיים בקוד הדף. הנה רשימה (לפי סדר חשיבות אותה אנו מייחסים) של המקומות בקוד הדף בהם כדאי למקם את מילות המפתח אותם מעוניינים לקדם:
כותרת הדף (Title) |
|
כותרות משנה (Hx) |
|
הדגשות (B/I/U) |
|
קישורים (Links) |
|
כתובת הדף (URL) |
|
טקסט הדף |
|
תגי מטה (Meta Tags) |
|
יש לוודא כי מילות המפתח מופיעות לפחות פעם אחת בכל אחד מהאלמנטים שהוזכרו ברשימה. עם זאת, יש להימנע מהכנסת יתר של מילות מפתח לקוד, מאחר ופעולה זו עלולה להחשב כפסולה בעיני מנועי החיפוש בעת קידום אתר, ולגרור עונשים. הבעיה היא כי הגבול בין מה שמותר ובין אופטימיזציית יתר מאד לא ברור.
כשמבצעים אופטימיזציה למנועי חיפוש בצורה מקצועית ויסודית, מומלץ להתמקד בתכנים אשר מיועדים לגול ומכילים קריאה לפעולה. הטקסטים צריכים להשתמש במילות המפתח הרלוונטיות על מנת להעביר את המסר השיווקי-עסקי, ולהניע את הגולש לפעולה המבוקשת. לקריאה נוספת עיינו בכתבה אודות בניית תוכן עבור קידום אתרים.