מייצג את אחוז הגולשים שנכנסים לאתר ומיד נוטשים ללא ביצוע כל אינטראקציה עם העמוד, או צפייה בעמודים נוספים באתר. בעצם מודד את מדד "הדביקיות" של הדף- משמע עד כמה הצלחנו למשוך מבקרים לאתר שלנו ולגרום להם להעמיק בו.

מדוע באונס רייט (Bounce Rate) חשוב?

  • גוגל כל הזמן מחפש כיצד לשפר את תוצאות החיפוש- השאיפה היא שכאשר גולש מחפש משהו במנוע החיפוש הוא יקבל מענה מושלם למה שחיפש. לכן כשיש אחוזי נטישה גבוהים זה מסמן לאלגוריתם של גוגל כי אולי התוצאה לא כל כך טובה או מתאימה ואולי לא משתלם להציג אותה גבוה בתוצאות… כך שאנו עלולים למצוא את עצמנו בתחתית אם לא ננסה להשתפר.
  • בנוסף, אנו יכולים לקבל מנתוני הבאונס רייט תמונה על יעילות האתר בכלל ועמודי נחיתה מסויימים בפרט, ועל העניין של הגולשים בהם, ואף לקבל רעיונות למה צריך שיפור.
  • את הבאונס רייט ניתן לראות בגוגל אנליטיקס. גוגל אנליטיקס מחשיב אינטראקציה עם האתר כביקור בלפחות עמוד אחד נוסף.
תמונה של באונס רייט מחשבון דמו של גוגל אנליטקס
דוגמה נוספת לבאונס רייט מחשבון דמו של גוגל

 

כיצד מחושב באונס רייט (Bounce Rate):

ניתן לחשב על דף בודד, מקבץ דפים או על כל האתר.

אופן החישוב לדף מסוים: סה"כ הביקורים בעמוד עם נטישה מיידית לחלק לסה"כ הביקורים בעמוד.

למשל: אם היו לי 30 ביקורי נטישה ביום בעמוד ומאה ביקורים סה"כ בעמוד- הבאונס רייט של העמוד שלי לאותו יום יהיה %0.3.

מהו באונסרייט טוב?

התשובה הכיפית היא תלוי. תכף נפרט.

ראשית, נקודה שעשויה קצת לבלבל: נתוני באונס גבוהים הם לרוב לא טובים. אחוזים גבוהים מרמזים כי תוכן העמוד לא רלוונטי למה שחיפש הגולש או לא מעניין כך שהוא נוטש במהירות. אנו נרצה באונס רייט כמה שיותר נמוך.

באונס רייט נמוך: הדף מצליח לגרום לגולשים לקרוא עוד עמודים ולהמשיך להעמיק באתר.

באתרי מכירות שמוכרים שירותים או מוצרים נרצה שהבאונס רייט יהיה כמה שיותר נמוך– זה קריטי עבורם. (גולשים הסתכלו על מספר מוצרים). אבל עם אתרים גדולים וחזקים כגון פורטלים אפשר להיות קצת יותר סלחניים.

עכשיו לפירוט… חשוב לשים לב! באונס רייט גבוה הוא לא תמיד רע- אם מדובר במידע מאוד ממוקד ומאוד ספציפי למה שהגולש מחפש- למשל פירוש מילוני או שעון- במקרים כאלו הגיוני שהגולש לא ישאר להרבה זמן באתר ולא ימשיך לעמודים נוספים כי קיבל מענה למה שחיפש. העמוד יקבל באונסרייט גבוה אבל זה לא אמור להדאיג אותנו. לסיכום, צריך להיות ערניים בעת ניתוח הנתונים ולוודא מהי מטרת העמוד לפני שאנו מסתכלים על המספרים. 

אילו פעולות של הגולש יחשבו כבאונס?

  • הקלקה על לינק לאתר אחר.
  • הקלקה על כפתור "חזרה" כדי לצאת מהעמוד.
  • סגירת החלון או הטאב.
  • הקלדת URL חדש.
  • סשן טיימאוט. (השארתי את העמוד פתוח אבל הלכתי להכין קפה ולטייל עם הכלב ולא ביצעתי פעולות בעמוד- טיימאוט קורה בממוצע לאחר 30 דקות של חוסר פעילות).
  • גם ביקורים בסאב דומיין יחשבו כנטישה ויעלו את הבאונסרייט שלכם כי לכעורה מדובר באתר אחר עם דומיין שונה.

מה עושים אם הבאונסרייט שלי גבוה?

אם שיעור הנטישה הכללי באתר הוא גבוה, נצטרך לחקור קצת יותר לעומק ולראות האם הוא גבוה באופן אחיד לאורך האתר או שהוא נוצר כתוצאה ממספר עמודים בעייתיים, או ממקור הגעה ספציפי בלבד (לינק, מודעה וכו').

אם הבעיה היא רק בכמה עמודים ספציפיים אז נרצה להבין מה ההבדלים בינם לבין שאר העמודים באתר שתקינים? האם יש איזשהו הבדל בשיווק? בעיצוב? באיכות התוכן? האם בעמודים האלה חסרות דרכים ברורות ונגישות לגולש להמשיך לאן שאנו רוצים שימשיך?

אלמנטים המשפיעים על באונס רייט

  1. עומס של פופאפים, סקרים.
  2. העיצוב של עמוד הנחיתה.
  3. המסרים של עמוד הנחיתה-התוכן.
  4. זמן טעינת העמוד- עמוד שעולה לאט= באונס רייט גבוה.
  5. לינקים לעמודים חיצוניים (טקסט עוגן שמפנה אנשים לאתר אחר).
  6. מטרת העמוד.
  7. רלוונטיות של מילות המפתח לתוכן שבעמוד-אם האתר מופיע גבוה בתוצאות החיפוש אך הכותרת לא תואמת את התוכן של העמוד- הבאונס יהיה גבוה.

הצעות לשיפור הבאונסרייט

  1. להוריד שימוש בפופאפים ותפריטי צד.
  2. תוכן טוב ורלוונטי.
  3. הצגת התוכן בצורה נוחה ולא מאיימת. משמע לא גוש ענקי של טקסט צפוף, אלא להשתמש בתתי כותרות, רווחים בין פסקאות, תמונות, בולטים… כך שתהיה תחושה של ריווח וקלילות. על המידע להיות מאוד ברור ונגיש, חשוב שלגולש יהיה נוח לרפרף ולמצוא בדיוק את מה שחיפש בקלות.
  4. שיפור זמן טעינת העמוד-במיוחד במובייל.
  5. אתר מותאם למובייל. כיום הולך וגדל מספר הגולשים במובייל ולכן כדי למשוך קהל האתר חייב להיות גם מותאם למובייל.
  6. תפריט הניווט חייב להיות ברור ונוח כדי שהגולש לא יתאמץ למצוא את מה שהוא מחפש.
  7. לצמצם לינקים שמובילים מחוץ לעמוד או לפחות שיפתחו בחלון חדש לצד העמוד שלכם ולא במקומו כדי שלא יחל סשן חדש.
  8. אופטימיזציה- שימוש במילות המפתח הנכונות והרלוונטיות.
  9. קריאה אחת לפעולה  מאוד ברורה בעמוד. אחרי שסיפקתם את צרכיו של הגולש עם תוכן, עכשיו תורכם להחליט איזו פעולה ספציפית אתם רוצים ממנו? אם תתנו לו יותר מדי אופציות רוב הסיכויים שיתבלבל ולא ילחץ על כלום.
  10. תיבת חיפוש טובה בתוך האתר כדי להקל על הגולש למצוא את מה שחיפש.
  11. בעת ניתוח נתונים לשלב באונסרייט עם זמן שהות באתר (נמצא גם בגוגל אנליטיקס) כדי לקבל תמונה יותר מדויקת על התנהגות הגולש בעמוד.