Above the Fold הוא החלק בעמוד אינטרנט שניתן לראות בחלון הדפדפן כאשר הוא נטען לראשונה.
במילים אחרות זה הדבר הראשון שהגולש רואה בעמוד מבלי לגלול. המושג נלקח מתחום העיתונות הכתובה, בה העיתון בדרך כלל מקופל לשניים כשהוא נמכר, לכן החצי הראשון שמוצג צריך להיות עם כותרות מעניינות ותמונות כדי למשוך קונים – כך גם באינטרנט. החלק העליון צריך להיות מושך.
יש לשים לב כי ה- Above the Fold יכול להיות שונה במובייל – לרוב יוצג על המסך הראשוני פחות מידע מהדסקטופ מאחר וגודל המסך קטן יותר. לכן שווה לבדוק כיצד העמוד נראה גם במובייל. ניתן לעשות זאת על ידי לחיצת קליק ימני בעמוד -> בדוק -> יפתח חלון עם קוד-> צריך ללחוץ על האייקון המסומן.
מדוע Above the Fold חשוב?
כי זה הדבר הראשון שהגולש רואה – מה שמושך את תשומת לבו. זה כמו לקרוא כותרת של מאמר – אם הכותרת מושכת אותנו נמשיך לקרוא את התוכן. אם לא- נמשיך הלאה. ואנחנו רוצים שהגולש ימשיך לקרוא. לכן חשוב למשוך את הגולש לקריאה נוספת כבר מן המבט הראשון.
דברים שכדאי שיופיעו Above the Fold
- USP (Unique Selling Proposition) – מה מייחד אותנו או את המוצר או השירות שלנו לעומת אחרים?
- הסבר קצרצר על המוצר או השירות – לא יותר מ-2 משפטים.
- לוגו – מותג במידה ויש.
- סרגל ניווט קל ואינטואיטיבי.
- כפתור "צור קשר" מגביר E.A.T
- קריאה לפעולה – לא חובה.
גוגל בוחן על התוכן העיקרי שנמצא ב-ATF וכאשר הוא אינו מתייחס לתוכן המופיע בתפריט. כלומר, גוגל משתדל לבחון את התוכן הייחודי המופיע באזור זה. לכן חשוב להשקיע בתוכן זה. אך חשוב להדגיש שגם תפריט נוח בהחלט משפיע על התנהגות הגולש, וגם בו אין לזלזל.
התוכן ב-Above the Fold משתנה בהתאם לסוג העמוד
- עמוד מוצר של איקומרס: חשוב שיופיע שם המוצר, מחיר, תמונה וקישור לרכישה.
- במאמר: כותרת ראשית, תאריך, שם הכותב, כותרת משנה.
- עמוד קטגוריה: שם הקטגוריה, הצגה של לפחות מוצר אחד במסך הראשון.
טיפים
מומלץ לא להגזים עם פרסומות ובאנרים ב-ATF כי זה עשוי להרתיע ואף לדחוף את התוכן מטה. כמו-כן, חשוב שלא לכסות את התוכן באמצעות פרסומות קופצות או באנרים המכסים את התוכן.