זמן קריאה: 2 דקות

עכשיו זה רשמי! לפני קצת יותר משבוע, גוגל הכריזו על כניסתו של מדד מהירות האתר לאלגוריתמים הדירוג. זה לא מפתיע אותנו. למעשה, מדד "מהירות האתר" כבר פעיל בקביעת ציון האיכות של מערכת ה-AdWords ובמהלך השנה האחרונה, שמענו שוב ושוב על האפשרות לכניסתו של מדד זה לזירה האורגנית, כחלק מעדכוני ה"קפאין".

הנחת היסוד של גוגל היא שגולשים רוצים לקבל בתוצאות החיפוש אתרים שעולים מהר וללא בעיות טעינה. מחקרים קודמים שביצעו, הראו שגולשים מבלים פחות זמן באתרים שמגיבים לאט. בהתאם מכך, הם הסיקו שחוויית המשתמש נפגעת בקרב אתרים איטיים. בדיקת מהירות האתר מתבצעת בצורה יחסית, בהתאם לזמני מהירות הטעינה של אתרים אחרים.

הגורמים שמשפיעים על מהירות

מדד המהירות, מתחלק לשני מרכיבים: (1) כמה זמן לוקח לנתונים להגיע מאתר האינטרנט המבוקש, (2) כמה זמן לוקח לדפדפן על מנת להציג את התוכן.

באמצעות טכניקות אופטימיזציה מתקדמות למיטוב ביצועי האתר, ניתן להשפיע על גורמים שונים המשפיעים על זמני הטעינה. למשל, באמצעות צמצום מספר הקבצים הנדרשים לקריאת הדף, הטמעת העיצוב בקובץ CSS חיצוני ושימוש ב-CSS לאיחוד קבצי תמונות, הוצאת סקריפטים מקוד הדף לקובץ חיצוני וכדומה.

יש סיבה לדאגה?

לדעתי, אין סיבה לדאגה משינוי קיצוני במיקומים. צריך לזכור שיש יותר מ-200 פרמטרים (signals) המשפיעים על ציון הרלוונטיות ולכל אחד מהם משקל שונה בקביעת המיקומים. במידה והאתר שלכם אינו איטי בצורה קריטית מאתרים אחרים, אני מתקשה להאמין שהוא ייפגע במיקומים. יחד עם זאת, בהחלט מומלץ לנצל את ההזדמנות (אם לא עשיתם זאת עדיין) כדי לבחון אפשרויות לשיפור קוד האתר ומהירות התגובה שלו. כולנו שונאים להמתין לאתר שעסוק בטעינה, כזה שמשאיר לנו הרגשה שהזמן בוגד בנו…