גוגל הצהירו לפני כמה ימים, שכחלק מהמחויבות שלהם לשמירה על חוויית משתמש בטוחה, הם מטמיעים את מנוע החיפוש המאובטח SSL (https://www.google.com/) כמנוע ברירת מחדל עבור משתמשים מחוברים לגוגל. כתוצאה מכך, המידע אודות שאילתות החיפוש של גולשים מחוברים, אשר השתמשו בעל כורחם במנוע המאובטח SSL, לא יועבר במלואו לקובצי הלוגים ויופיע רק עם מידע שמציין תנועה אורגנית מגוגל, ללא מידע על שאילתת החיפוש.
כיצד השינוי ישפיע על המידע באנליטיקס?
עד היום, ניתן היה לקבל מידע על כל שאילתות החיפוש האורגניות שהובילו לאתר. כעת, תהיה הפרדה בין השאילתות האורגניות של משתמשים מחוברים, לבין אילו שלא התחברו. על מנת לסייע למנהלי האתרים לזהות באנליטיקס תנועה אורגנית של משתמשים מחוברים, שאילתות החיפוש יופיע עם החיווי (not provided):
מעניין לראות שהמידע באנליטיקס על משתמשים מחוברים אשר הקליקו על מודעות PPC, ימשיך להופיע בצורה המלאה שלו. האם שמירה על רמות האבטחה של משתמשי ה-PPC חשובה פחות עבור גוגל משמירה על האינטרסים של המפרסמים שלהם? האם שמירה על חוויית משתמש בטוחה זו הסיבות האמיתיות לשינוי זה? מיותר לציין שקהילת מקדמי האתרים והמשווקים באינטרנט לא מתלהבת מהשינוי (בלשון המעטה) ומנסה לצאת נגדו בבלוגים ובפורומים השונים ברשת.
מה בכל זאת ניתן לעשות עם המידע על המשתמשים המחוברים?
- לחשב את אחוז התנועה האורגנית המחוברת (not provided), לעומת סך התנועה האורגנית. סביר להניח שאתרים עם קהל יעד בעל אופי טכנולוגי יותר, יאופיינו עם אחוז גבוה יותר של משתמשים מחוברים ויהיה מעניין לנסות ולהפיק מסקנות מנתון זה לאורך הזמן, או להשוות בין נישות שונות.
- להפיק דו"ח אנליטיקס שמציג את תנועת ה-(not provided) עם Secondary Dimension של Landing Page. הדו"ח יוכל לסייע למנהל האתר להבין אילו דפים באתר משכו את התנועה האורגנית של המשתמשים המחוברים והאם יש להם מאפיין משותף.
ראנד פישקין מ-SEOmoz מסביר על השינוי
Google Hides Search Referral Data with New SSL Implementation – Emergency Whiteboard Friday.
אז מה דעתכם על השינוי והסיבות האמיתיות שהובילו לכך? אשמח לשמוע תגובות!