בהצהרה ספק חדשה ספק מפתיעה לתעשייה, ג'ון מולר עונה לשאלת גולש בהנגאאוטס ואומר שכותרות H1 אינה הכרחית להבנת התוכן על ידי גוגל. דבריו של מולר:
So it’s not something you need to worry about.
Some SEO tools flag this as an issue and say like Oh you don’t have any H1 tag or you have two H1 tags… from our point of view that’s not a critical issue.
לא רק זאת, הוא גם ציין שניתן להכניס כמה כותרות H1 שרוצים בעמוד:
As many as you want.
— ? John ? (@JohnMu) April 12, 2017
מולר גם הדגיש שלמרות שכלי SEO רבים עשויים להתריע על מחסור או ריבוי בכותרות H1 בדפים, אפשר להתעלם מההתרעות ושמחסור או ריבוי תגיות Headings כאלו לא יפגע במאמצי הקידום של ביטוי מסוים.
הכנסת מילות מפתח ל-H1 היא אחת הפעולות הראשונות שמבצעים במסגרת אופטימיזציה בסיסית לעמוד ומטרתה לעזור לגוגל להבין את הנושא העיקרי בו עוסק העמוד (ביחד עם תגית הטייטל).
האם באמת אפשר לוותר על H1?
אני לא שש ליישם המלצות כאלו מכיוון שלפעמים מולר עונה על שאלות בקונטקסט מאוד ספציפי אבל לא באמת מכסה את ההשלכות של מהלכים כאלו על אתר.
לפני שרצים להסיר את כל תגיות ה-H1 או מוותרים עליהן בעתיד, חשוב לזכור כמה דברים:
- לא לבלבל תגיות H1 (כותרת תוכן) עם טייטל, שהוא עדיין אלמנט חשוב מאוד באופטימיזציה בסיסית
- גוגל הוא לא מנוע החיפוש היחיד בעולם
- היררכית כותרות מסודרת כן עוזרת לגוגל להבין את התוכן בצורה טובה יותר
- כותרות בתוכן חשובות גם להנגשה של המידע
- לפעמים מה שנכון לקידום ב Google.com לא בהכרח נכון לקידום ב Google.co.il ושפות זרות בהן ההבנה של גוגל פחות ממדהימה (קרי: ישראל).
הקהילה, אגב, חלוקה לגבי דבריו של מולר ומקדמים רבים טענו בתגובה שהסרת תגית ה-H1 מכותרת הדף תפגע במיקומים. מה אתם חושבים?
3 תגובות
נשמע מוזר. אולי היום לגוגל יש יותר כלים להבין את הנושא העקרי של המאמר גם מבלי שיקפידו על H1 אולם עדיין כמו שרשמת הכותרות H1, H2, H3 מלמדות את גוגל משהו על ההיררכיה במאמר שהרי לא המציאו אותן סתם מלכתחילה.
אני לא הייתי ממהרת לאמץ את הגישה הזו של "עזוב, יהיה בסדר"
מאוד מוזר ירדן, כפי שכתבתי, לא הייתי מוותר על תגיות כותרת כל כך מהר.