ב-26 באוקטובר התארחנו שוב במשרדי גוגל בתל אביב לפי מיטב המסורת של סדרת המפגשים לחיזוק הקשר עם סוכנויות פרסום וחברות קידום אתרים בארץ.
המפגש נפתח בהקרנת קטע קצר שמגדיר מחדש את המושג נתינת אמון מוחלט במוצר שלך:
לאחר מכן אור וירון מגוגל ישראל הציגו מספר חידושים הנוגעים בעיקר ל Adwords:
Google Adwords for video (beta)
עד היום היה אפשר לנהל ב Adwords קמפיינים מסוג display, search ו- mobile. מהיום אפשר לנהל גם קמפיינים של וידאו.
נפתח בנתונים סטטיסטיים על יוטיוב:
- מנוע החיפוש הפופולרי השני אחרי גוגל.
- האתר ה-3 בגודלו בעולם.
- מידי יום יש כ- 3 מיליארד צפיות של סרטוני וידאו.
- בכל דקה מועלים קטעי וידאו באורך של 48 שעות.
אם נצרף לכך את העובדה ש- 89% מהגולשים באינטרנט נחשפים לאתרים ברשת ה display של גוגל, ניתן להבין את הפוטנציאל האדיר שטמון בפרסום בוידאו וכתוצאה מזה, מדוע היה חשוב לגוגל להקל על הפרסום בוידאו.
עד כה החיבור בין שניים מעמודי התווך של גוגל: Adwords ו- YouTube לא היה בלתי מורגש והיה צורך במוצרים מתווכים ביניהם כדוגמת ה- Video Targeting Tool. לפני מספר שבועות שיחררה גוגל את Google Adwords for Video beta, כלי שמשנה את התמונה.
לדברי גוגל המודל מאחורי המוצר הוא 3I's :
Integration, Implementation & Insight.
כלומר, איחוד מוצרים נפרדים לנוחות המשתמש כך שהיישום של קמפיין יתבצע במקום אחד (Adwords) וכך גם שלב הניתוח והפקת מסקנות יתבצע באותו מקום. המוצר החדש מאפשר לפרסם בוידאו באמצעות ממשק אחד שמשלב את התוכן העשיר של יוטיוב עם הטכנולוגיה והפוטנציאל לאופטימיזציה של הקמפיינים ע"י חקר הביצועים שטמון במערכת Adwords.
בפרסום הוידאו ניתן לבחור מתוך 4 פורמטים של פרסומות הנקראות TrueView Ads:
- In-Stream: פרסומות מוקרנות לפני, במהלך או אחרי סרטוני הוידאו. לצופה ניתנת האפשרות להמשיך לצפות בה או לדלג עליה. החיוב על מודעת הפרסומת חל רק אם צפו בה 30 שניות ומעלה או עד לסופה במידה והיא קצרה מ-30 שניות.
- In-Search: בהתבסס על חיפושים של מילות מפתח וקטגוריות, הפרסומות מופיעות בראש התוצאות של הוידאו בתשלום. החיוב מתבצע רק כאשר צופים בוחרים לצפות בפרסומת.
- In-Display: פרסומות מקודמות לפי הקשר לתוכן ביוטיוב ובאתרים ברשת ה-Display. צופים שמעוניינים לצפות בה, מקליקים עליה ורק אז חל החיוב עבורה.
- In-Slate: רלוונטי לסרטוני וידאו שאורכם מעל 10 דקות. לפני שמתחילה הצפייה בסרטון, יש לצופה אפשרות לבחור בפרסומת אחת מתוך שלוש ואז הצפייה בסרטון תהיה נטולת פרסומות, או בצפייה רגילה עם הפסקות לפרסומות במהלך הוידאו. החיוב חל רק כשבחרו לצפות בה.
לקריאת ההכרזה של גוגל על שחרור המוצר.
Dynamic Search Ads (beta)
זהו מוצר מהפכני עבור אתרי ecommerce גדולים וניהול הקמפיינים שהם מנהלים ב- Adwords. ישנם אתרי מסחר שבהם גם מגוון המוצרים המוצעים למכירה וגם המלאי משתנה בתדירות גבוהה ולעתים על בסיס יומי – פריטים אוזלים מהמלאי או יוצאים מהקטלוג.
בנוסף, גם התנהגות החיפוש של הגולשים ברשת משתנה כל הזמן. בכל יום 16% מהחיפושים בגוגל הם מקוריים לחלוטין וחדשים גם עבור גוגל. לכן, גם קמפיינים גדולים המכילים אלפי מילות מפתח עלולים להחמיץ חיפושים שהם רלוונטיים עבורם. הסתמכות על ניסיון מנתונים מהאתר יגרמו לעיכוב ביצירת מודעות עבור מוצרים חדשים, או שתשקף תמונת מצב לא מעודכנת עם מה שמתרחש באתר באותו רגע. מצב כזה לא אידיאלי גם עבור לקוחות האתר. הם מצפים להגיע בלחיצה על מודעה לדף של מוצר שנמצא במלאי וניתן לרכשו.
Dynamic Search Ads הוא מוצר חדש שמשיקה גוגל ונועד לפתור את האתגרים הללו. זהו אמצעי ליצירת מודעות באופן דינמי ולהציגן כתוצאות ממומנות לחיפושים שהם רלוונטיים לאתר. כאשר חיפוש כזה מתבצע, אז תיווצר דינמית מודעה עם כותרת המבוססת על שאילתת החיפוש, בעוד שתבנית המודעה ניתנת לשליטה. המודעה עוברת תהליך bidding רגיל כמו שאר המודעות, אך במידה וקיימת מודעה רגילה, המודעה הדינמית תחסם ולא תוצג.
לדברי גוגל, בדיקות שנערכו עד כה הראו ביצועים טובים של מודעות מהסוג הזה. היה שוני בתוצאות, אך מרבית המפרסמים שהשתתפו בבדיקות המקדימות הבחינו בשיפור של 5%-10% במספר הקליקים וההמרות עם ROI משביע רצון. למרות שהמודעות נוצרות דינמית, עדיין השליטה נשמרת בידי מנהלי הקמפיין. ניתן להגדיר עבור איזה דפים או קטגוריות באתר רוצים להפעיל את המוצר החדש. ניתן לעשות שימוש גם במלים שליליות. גם הדיווח הוא כרגיל וניתן לקבל נתונים מלאים על כל הפעילות שהתבצעה כתוצאה מהמודעות הדינמיות.
יתרון נוסף של המודעות הדינמיות הוא שזו דרך מצוינת לגלות ביטויי long tail חדשים שמביאים תנועה לאתר.
להצטרפות לרשימת המעוניינים במוצר זה יש ליצור קשר עם נציג גוגל או להירשם כאן.
כפתור 1+ יוצג ב- Display ads
כבר היום, ניתן לראות במודעות ברשת ה- display את כפתור ה- 1+ בתוספת מידע שמתייחס אליו. בלחיצה אחת, אנשים יכולים להמליץ על דפי הנחיתה של המודעות לחבריהם ואנשי קשר שלהם.
הרעיון שבהוספת הכפתור למודעות הוסבר בהכרזה לפני מספר שבועות, והוא שבגוגל מאמינים שלהוספת המלצות אישיות למודעות תצוגה יש את הפוטנציאל לשנות את האופן שבו אנשים תופסים את מודעות הפרסום. הפרסומת הופכת להיות חזקה ואפקטיבית בהרבה כאשר אנשים יכולים לראות חברים ומכרים שבחרו לתמוך בה ולהביע בה אמון.
איך מפעילים את תצוגת הכפתור במודעות ה- Adwords Display:
הגדרות קמפיין -> הגדרות מתקדמות -> הגדרות חברתיות -> לבחור את האופציה של הכללת הכפתור במודעות.
תצוגה של מידע הנוגע לכפתור 1+ במודעת Display:
מעקב אחר Click-To-Call – שיחות שהתבצעו ישירות ממודעות Adwords
מספרם של ה- smart phones וטלפונים עם דפדפן מלא גדל במהירות רבה בעולם וגם בארץ. יותר אנשים גולשים ומבצעים חיפושים ממכשיר הטלפון שלהם. גם מספרם של אתרים המותאמים לטלפונים ניידים וטאבלטים עולה ומביא איתו מעורבות גדולה יותר של גולשים גם מחוץ לבית בעזרת מכשירי המובייל. התפתחויות אלו מביאות לעלייה מתמשכת במספר ההמרות שמתבצעות ישירות ממודעות ה- Adwords שמציגות מספרי טלפון ע"י פעולות click-to-call.
כבר היום ניתן לעקוב ולצפות בנתונים לפי סוגי קליק, ובמקרה שלנו אחר המרות מסוג mobile click-to-call כדי ללמוד על האינטראקציה של גולשים עם מודעות ועל האפקטיביות של פרסום מספר הטלפון במודעה. לשם כך יש ללחוץ על segment מעל הגרף ולבחור באופציה Click type. ניתן לצפות בנתונים לפי קמפיין, קבוצת מודעות, מודעה או מילת מפתח.
Adwords Application Extension (beta)
חידוש נוסף שנציגי גוגל הודיעו עליו הוא ad extension עבור אפליקציות. עד כה, מפרסמים שרצו לפרסם גם את האתר שלהם וגם אפליקציה שפיתחו, היו צריכים לבחור איזה מהשניים לפרסם. מהיום באמצעות ה extension החדש ניתן לפרסם במודעה אחת גם את האתר בכותרת וגם את האפליקציה. לחיצה על הקישור ב- extension מובילה ישירות לmarket.
מיקוד קמפיין לפי מפעיל סלולרי
קיבלנו עדכון על כך שישראל הצטרפה לרשימת המדינות שבהן ניתן לעשות targeting בקמפיין Adwords לפי מפעיל סלולרי. ישראל היא לא האחרונה וישנן עדיין מדינות שבהן אופציה זו עדיין חסומה.
דוגמא לשימוש באופציה החדשה הזו יכולה להיות הסכמי חיובים ושיתוף פעולה בין החברה המפרסמת למפעיל ספציפי. נשמח לשמוע רעיונות נוספים לקמפיינים שבהם יהיה אפקטיבי להגביל את הקמפיין לפי המפעיל הסלולרי. כיום המפעילים הזמינים הם אורנג', סלקום, פלאפון ומירס כפי שניתן לראות בצילום המסך הבא המראה כיצד לבצע את בחירת חברות המובייל.
Our Mobile Planet
הנושא האחרון שהזכירו אותו במפגש היה פרויקט מחקר גדול שהוא פרי של מאמץ גלובלי שגוגל הייתה שותפה בו יחד עם עוד שני ארגונים Ipsos ו- MMA. הפרויקט מספק לנו תובנות חשובות על השימוש העולמי (30 מדינות) במכשירי smartphones וגם על המשתמשים עצמם. מטרת הפרויקט הייתה לחדד את ההבנה שלנו ולחזק את יכולת קבלת ההחלטות והאסטרטגיות של המפרסמים בהתבסס על מידע הנוגע לשימוש ציבור הצרכנים בעלי המכשירים הניידים 'החכמים'. המידע נגיש לשימוש בחינם וללא הגבלה.
אתר הפרויקט מספק לנו מבט עמוק אל התנהגויות מגוונות הקשורות לשימוש בסמארטפונים הכוללות תדירות השימוש, פעולות חיפוש, צפייה בוידאו, פעולות חברתיות, שליחת מיילים, וקניה כולל הכנה וסקר שוק עם המכשיר בטרם פעולת הקניה. על מנת לבצע הערכה של הבדלים ותופעות חדשות בהתנהגות הצרכנים, נערכה השוואה של המידע שנאסף עם המידע הקלאסי הידוע על השימוש באינטרנט במחשבים הביתיים. התקופה שבה נאספו הנתונים היא ממרץ ועד יולי 2011.
אתר הפרויקט הוא www.ourmobileplanet.com.
מומלץ לדלות נתונים שרלוונטיים עבורנו מהמידע שאספו הסוקרים ולהציג אותם בצורה ויזואלית. את הנתונים ניתן להוריד למחשב במספר פורמטים: PNG, XLS, CSV. דוגמא: