במהלך חודש יוני 2021, פרסמה גוגל שני עדכונים מעניינים בתחום החדשות. עדכונים אלו מסבירים את החשיבות של הצגת חדשות רלוונטיות לגולש וכן את חשיבות אתר חדשות כפאבלישר של תוכן.
עדכון 1 – הצגת תוצאות חדשות רלוונטיות למדינת הגולש
העדכון הראשון שגוגל פרסמה הוא הצגת חדשות רלוונטיות לגולש. היום, כאשר גולש מחפש את נושא חדשות בטאב ה-News בגוגל, הוא יכול לקבל תוצאות של חדשות מאתרים לוקאליים ומאתרים בינ"ל מחו"ל. תלוי בשאילתת החיפוש.
אם הגולש חיפש שאילתה באנגלית, יש סיכוי גדול שיוצגו לו יחד עם אתרים לוקאליים, גם אתרים מחו"ל שכתבו על נושא השאילתה בשפה באנגלית כפי שחיפש.
גוגל יצרה כלי סינון שהגולש יכול לחפש תוצאות חדשותיות לפי שפה וכך הגולש יכול לשנות את שיטת הצגת התוצאות לפי השפה שהדפדפן מוגדר אצלו.
כך נראה חיפוש ללא סינון לשאילתה “Naftali Bennett” בטאב החדשות בגוגל
כעת, ניתן ללחוץ על כלים > חיפוש באינטרנט – ולשנות ל"חיפוש דפים בעברית".
התוצאות משתנות ומציגות מהשפה העברית בלבד
התרומה ל-SEO
יכולת סינון אייטמים חדשותיים בגוגל חדשות יכולה להועיל בכמות החשיפות, הקליקים וה-CTR בכניסות אורגניות מאזורים אלו לאתר. לכן, גולש יכול לשנות את הצגת התוצאות בהתאם להגדרת הדפדפן שלו ולהיחשף ליותר תוצאות חדשותיות בעברית.
עדכון 2 – הצגת קרוסלת מאמרים לפי כתב
זהו עדכון חשוב יותר ובעל משמעות גדולה יותר בקידום אתר פאבלישר תוכן בכלל ואתר חדשות בפרט.
גוגל שמה לב כי כותבי התוכן באתרים חדשותיים הם מובילי דעה, בעלי פרופילים ברשתות החברתיות ובמיוחד בתקופת הקורונה, ועליית הפייק ניוז, גולשים חפשים מידע אמין דרך פרסומיהם. לכן, גוגל שמה דגש על הצגת תוכן רלוונטי כאשר גולש מחפש כתב בשאילתה.
גוגל בוחנת הצגה של קרוסלת מאמרים בתוצאות החיפוש על כתב חדשותי. קרוסלה זו שואבת את המאמרים החדשותיים שהכתב פרסם לאחרונה באתרי החדשות ומצידה לגולש.
כרגע, הצגת קרוסלת המאמרים של הכתב נמצאת בגרסת בטא. המשמעות, הצגת הקרוסלה מתרחשת בחיפוש אחר מספר מצומצם של כתבים, בעיקר בשפה האנגלית בארה"ב אבל גוגל פרסמה כי היא תגדיל את הצגת הקרוסלה בחיפוש כתבים נוספים ממדינות נוספות.
בנוסף, גוגל הסבירה שהם בוחנים את נושא הצגת המאמרים של הכתב ויכול להיות שההצגה כרגע תשתנה.
התרומה ל-SEO
נושא זה חשוב מאוד וגוגל אף מסבירה כי יש לסמן בצורה טובה (בעזרת סכמה) את פרסום האייטמים החדשותיים באתר על ידי הוספת רכיבי שם הכתב וקישור לעמוד הכתב באייטם החדשותי. מסיבה זו חשוב מאוד ליצור באתר החדשות עמוד לכל כתב שכולל פסקת bio וקישורים לאייטמים החדשותיים שכתב לאחרונה.
הצגת קרוסלת המאמרים בחיפוש שם כתב בגוגל תורמת לחשיפה גדולה יותר של תוצאות אתר החדשות בגוגל ויכולה לגרום לעליה בכניסות האורגניות וקידום אתר החדשות.