בשנת 2017 החלה גוגל ללחוץ על הגז ולהגביר באופן משמעותי את אחוז השאילתות בהן עולה כרטיסי העסק של גוגל במגוון תחומים בראש עמוד תוצאות החיפוש. הפלטפורמה החדשה פתחה צוהר לעסקים מקומיים וצעירים ללא מוניטין לחזק נוכחות במנועי החיפוש ולא פחות ולא יותר – היא מאפשרת לכל עסק קטן וגדול להופיע בראש עמוד תוצאות החיפוש על שאילתות המכילות את שם המותג.
בעזרת שילוב כוחות עם google maps מאפשרת הפלטפורה לבתי העסק של גוגל לעלות בראש עמוד תוצאות החיפוש
על שאילתות תחרותיות עם אפשרויות מגוונות להוספת פרטי התקשרות וקידום מוצרים רלוונטים.
כמו כן גוגל מיי ביזנס הינה הזדמנות נפלאה לחברות ועסקים וותיקים לחיזוק המותג ברשת וליצירת משפך תנועה נוסף לאתר החברה.
פתיחת כרטיס עסק בגוגל
הליך פתיחת גוגל מיי ביזנס מורכב מ – 3 שלבים פשוטים להפליא ומתחיל בלחיצת כפתור
- שלב ראשון – לציין מה שם העסק שלכם, מה תחום ההתמחות שלו ופרטי ההתקשרות העדכניים
- שלב שני – אימות ע"י גלויה שגוגל שולח לכתובת העסק שלכם ( כן כן, קראתם נכון – משום מה מתחשק למישהו בגוגל להחזיר אותנו אחורה לתקופה שבה המילים: גלויות, מכתביות ודואר היו באופנה)
- שלב שלישי – אופטימיזציה של כרטיס העסק (פרטים בהמשך…)
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים
רגע לפני שאתם מתחילים להעלות פוסטים, תמונות, סרטונים ושאר ירקות שהכלי המדהים הזה של גוגל מאפשר לכם, בעלי העסקים לבצע לטובת חיזוק החשיפה למותג שלכם ברחבי הרשת, הקפידו על כך שפרטי העסק שלכם מדויקים:
- שם העסק – שם העסק חייב להיות שם העסק אותו מכירים הלקוחות שלכם, במידה והשם הרשמי (זה שמופיע על החשבונית) מעט שונה, הוא לא רלוונטי ועליכם להשתמש בשם הממותג שלכם.
- שעות פתיחה – הדבר המתסכל ביותר עבור בעל עסק הוא לקוח שמעוניין בשירות העסק אך בעקבות אי דיוקים בשעות פעילות הוא נאלץ לבחור בעסק המתחרה – הקפידו על הגדרות שעות פעילות מדויקות. במידה ואינכם נותנים מענה בגזרת שעות ספציפית, הגדירו שאתם פתוחים במהלך כל שעות היום.
- תיאור העסק – נצלו את 750 המילים שגוגל מקצה לכם ונסחו את המיטב אודות העסק שלכם והשרותים שאתם מעניקים – אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני וכפי שאתם יכולים לראות בצילום מסך הרושם הראשוני במקרה הזה פרונטלי בהרבה מכל תוצאה אורגנית אחרת.
קידום מוצרים, מבצעים ואירועים באמצעות כרטיס העסק של גוגל
מעוניינים בקידום של מוצר ספציפי? מארגנים אירוע חברה בקרוב וחשוב לכם לחשוף אותו כמה שיותר? גוגל מיי ביזנס פותחת בפניכם אפשרות לעלות פוסט שיכיל פירוט טקסטואלי באורך של עד 1500 אותיות לקידום מוצר, מבצע או אירוע.
הקפידו שרזולוציית התמונה לא תחרוג מהגדלים – 445 * 590 פיקסל!
שאלות ותשובות – היכן שיש סיכון קיים סיכוי
גוגל מאפשר בכל כרטיס ולכל גולש ברחבי הרשת לשאול שאלה את העסק ורחמנא ליצל"ן אפילו להשיב על שאלות הגולשים האחרים! זה ללא ספק דרך מעולה להבין מה בדיוק מעניין את הלקוחות שלכם ולתת להם את המענה המהיר, המדוייק והנכון ביותר שיישרת את האינטרס העסקי שלכם, אך יחד עם זאת אתם חשופים למענה שגוי שעלול להטעות את הגולשים.
נכון להיום האופן שבו ניתן לעקוב אחרי שאלות של גולשים בכרטיס העסק שלכם בגוגל לוקה בחסר ולא תקבלו התראה או עדכון במסך הניהול של Google My Business על שאלה חדשה שעלתה.
במידה ואתם מחזיקים במכשיר אנדרואיד יש לכם אפשרות לבצע מעקב אחרי שאלות חדשות שעולות באמצעות הורדת האפליקציית google map.
ביקורות – הכל מתחיל ונגמר במוניטין של העסק שלכם
בכרטיס עסק של גוגל הביקורות מהוות את החבל הדק שבין עסק עם מוניטין חיובי שלקוחותיו מרוצים לבין עסק שצריך להתחיל לשקול ניהול מוניטין בעקבות דירוג נמוך וביקורות שליליות.
2 טיפים שיסייעו לכם למקסם את ביקורות הגולשים ב – Google My Business
- אל תתביישו לבקש מלקוחות מרוצים ונאמנים שלכם שיפרגנו לכם בביקורות, בנוסף הכינו מסמך פשוט עם צילומי מסך, שיסייע ללקוחות שרוצים לפרגן לכם לכתוב ביקורת חיובית מבלי להסתבך – גם הלקוח הנאמן ומפרגן ביותר שלכם לא יבזבז יותר מ – 5 דקות בשביל לסייע לכם. – ככל שתפשטו את התהליך, כך אחוז הלקוחות שיענה בחיוב לבקשתכם ויכתוב ביקורת חיובית יעלה באופן משמעותי.
- שימו לב שאין עלייה חדה ומחשידה של ביקורות חיוביות, לצורך העניין 5 ביקורות חיוביות ביום אחד של לקוחות מרוצים שביקשתם מהם את "לפרגן" ובשבוע שאחרי אין אף לא ביקורת אחת תדליק לגוגל נורת אזהרה שתתריע על מניפולציה אפשרית. השתדלו שביקורות הגולשים היזומות יטופטפו בצורה שווה והגיונית ככל הניתן.
כלל ברזל – כולנו עושים מניפולציה בכדי למקם את עצמנו ככמה שיותר גבוה בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל ולהגדיל את התנועה לאתר – החוכמה זה לעשות את זה בהסוואה של מהלך טבעי ככל האפשר!
ביקורות שליליות והדרך להתמודד איתם
כפי שציינתי בתחילה, הנוכחות המתעצמת של גוגל מיי ביזנס ב – SERP פותחת בפניכם לא פעם התמודדות עם ביקורות שליליות שאין באפשרותכם למחוק או לערוך.
אז מה כדי לעשות ברגע שאחד הגולשים רשם תגובה שלילית לכרטיס העסק שלכם?
במהלך פברואר 2019 מרכז התמיכה של גוגל מיי ביזנס שחררה לבעלי עסקים מדריך קצרצר המנחה איך להתמודד עם ביקורות שליליות, להלן עיקרי הדברים:
- פנייה ישירה אל כותב הביקורת – במידה ותצליחו להשיג מהלקוח אימייל, טלפון או כל פרט התקשרות אחר תופתעו לגלות עד כמה פנייה אישית יכולה להפוך ביקורת שלילית לביקורת חיובי ואוהדת.
- תחקרו כל מקרה ומקרה לעומק – כדי להבין מה הן הסיבות שהביאו את הגולש לכתיבת הביקורת השלילית הקדישו מספר דקות כדי לצבור קצת ידע על כותב הביקורת / העסקה שעליה נכתב ביקורת.
- כנות היא לא מילה גסה – כשתהיו כנים עם קהל הלקוחות שלכם (גם הכועסים שבניהם) תייצרו אמפתיה באופן מידי. שתפו את האנשים הכי חשובים בעסק שלכם (הלקוחות) בלבטים, בטעויות ובמסקנות לשיפור וייעול ההתנהלות לפעם הבאה. לדוגמא: נאלצתם לבטל / לדחות אירוע שהפקתם בעקבות תנאי מזג אוויר, שתפו את הלקוחות והמוזמנים שנאלצתם להודיע להם על ביטול ברגע האחרון בסיבת הביטול וציינו בפניהם שהפקתם לקחים מהמקרה הזה ולהבא תדאגו לבדוק מראש את תחזית מזג האוויר.
- טעיתם? אל תהיו "אובר חוכם" והתנצלו – אמפתיה ואהדה מחכה לכם בצד השני.
- אדם לאדם אדם – כשאתם מגיבים לביקורת תדאגו תמיד לחתום בסוף התגובה בשמכם הפרטי כדי להראות שאתם אנשים אמיתיים.
- התקפה היא לא תמיד ההגנה הטובה ביותר – לעולם אל תתקפו את הלקוחות שלכם ובטח שאל תרדו לפסים אישיים!
- השתדלו להגיב מהר ככל הניתן!
אם תמונה אחת שווה אלף מילים כמה שווה סרטון אחד?
אחד הפיצ'רים היותר מסקרנים ופחות שימושיים הוא העלאת סרטונים לכרטיס העסק שלכם.
במידה והעסק שלכם מתמחה במתן שירות ויזואלי' סרטון יעשה עבורכם את העבודה. לצורך העניין כרטיס עסק של עורך וידאו שיכיל סרטון תדמית קצר ומרשים יבלוט באופן משמעותי בעמוד תוצאות החיפוש.
צ'ק ליסט להעלאת סרטון בגוגל מיי ביזנס
- הסרטון חייב להיות מקורי. אל תחשבו אפילו על האפשרות של הורדת סרטון מוכן ממאגר סרטונים – חבל על הזמן שלכם!
- גוגל יעלו עליכם במהירות ויסירו לכם את הסרטון.
- אורך הסרטון לא יחצה את רף ה – 30 השניות
- משקל הסרטון לא יעלה על 100 מגה בייט
- על הרזולוציה של הסרטון להיות 720 פיקסלים לפחות
פיצ'רים מסקרנים שבקרוב יהיו זמינים בישראל
כמו כל עדכון ושינוי שמתבצע ע"י גוגל גם בכרטיס העסק שלי יש מספר פיצ'רים מדליקים שכבר זמינים במרבית הארצות מלבד ארץ הקודש והצפי שבקרוב מאוד גם אנחנו נחשף אליהם, והם:
רכישה ישירה באמצעות גוגל מיי ביזנס
הפיצ'ר בו גוגל מאפשרת לגולש לבצע רכישה ישירות מעמוד תוצאות החיפוש ע"י כרטיס העסק היא לא פחות ממדהימה.
כרגע היא זמינה רק לעסקים וחברות גדולות, Google partner ובמספר ארצות מוגבל.
(כך ניראת האפשרות להזמנת חדר במלון בארצות הברית)
צ'אט עם הלקוחות
דרך נוספת ליצירת קשר ישיר עם הלקוחות ומתן מענה ללקוחות העסק בערוץ תקשורת מהיר במיוחד.
ולסיום – איך תעקבו אחרי התנועה שמגיעה מגוגל מיי ביזנס
ביצעתם אופטימיזציה לכרטיס העסק שלכם בגוגל, העלתם פוסטים של מוצרים שחשוב לכם לקדם
ואפילו התחילו להתווסף להן תגובות חיוביות של לקוחות החברה המרוצים.
אבל רגע …לא הייתם רוצים לדעת כמה תנועה בדיוק הגיע לאתר שלכם מכרטיס העסק של גוגל?
ברור שכן!!!
כל מה שאתם צריכים לעשות זה לסמן את הקישור שיפנה לאתר שלכם מכרטיס העסק באמצעות URL Builder
ככה תוכלו לאמוד בגוגל אנליטיקס את כמות הגולשים שהגיעו לאתר שלכם מכרטיס העסק שלכם.
את נתוני התנועה תוכלו לראות תחת התנועה המתויגת בגוגל אנליטיקס.
Acquisition > All Traffic > Secondary dimension Source Medium
2 Responses
אחלה כתבה מאוד בנויה ומטורגטת לישראל