אין צורך להרחיב על חשיבות התאמת אתר למובייל בימינו, הן מבחינת קידום והן מבחינת חווית משתמש, אבל חשוב מאוד לעשות זה בצורה תקינה.
לאחרונה מנהלי אתרים קיבלו התראה במייל מכלי המנהלים של גוגל על הפניות לא תקינות (בעיני גוגל, לא מבחינה טכנית) המבוצעות באתרים המותאמים, וזאת לאחר שביוני התווסף חיווי לתוצאות החיפוש במובייל המתריע על הפניות לא תקינות המבוצעות באתר.
במידה ולאתר שלכם יש גרסה מותאמת למובייל (להבדיל מאתר רספונסיבי), בגוגל רוצים שתפסיקו להפנות גולשים לעמוד הבית ואתם עשויים לקבל הודעה המנחה אתכם להפסיק לבצע הפניות כאלה.
אבחון השגיאה ב-WMT
השגיאות שעלו בסריקה יופיע תחת סריקה > שגיאות סורק. על מנת לראות מה מקור הבעיה, היכנסו ללשונית "סמארטפון", ובתוכה ללשונית "כתובת אתר שגויה להפניה מחדש".
במידה וקיבלתם התראה על כך שישנת בעיית הפניות באתר, הדפים הבעייתיים יופיעו בלשונית זו. לחיצה על אחת הכתובות תציג את השגיאה המדויקת.
בד"כ שגיאות ב WMT מכילות תיאור לקוני, אך לא במקרה הזה. הפעם מצורפת אזהרה לתיאור השגיאה – הצגת דפים לא רלוונטיים עשויה להוביל לשינוי בדירוג.
ההנחה היא שבמקרה זה מדובר על שינוי בתוצאות החיפוש במובייל בלבד, וזה הגיוני – אם גולש חיפש מידע על נושא מסוים, קיבל בתוצאות החיפוש דף פנימי באתר שלכם ולבסוף הופנה לעמוד הבית – הרי שהצגנו בפניו תוכן שלא בהכרח תואם את החיפוש שלו.
כיצד לבדוק את תקינות ההפניות במובייל
לפני שרצים לתקן את הבעיה, חשוב לוודא שאכן מדובר בבעיה. לעיתים יתכן ומדובר באבחון שגוי ובכלל מדובר בהפניית 301 תקינה הפועלת גם בגרסה הרגילה של האתר.
- באמצעות הטלפון – היכנסו לדף פנימי באתר באמצעות הטלפון הנייד. אם אתם מופנים אוטומטית לעמוד הבית, הבעיה אמיתית וקיימת.
- באמצעות הדפדפן במחשב – לדפדפנים הנפוצים בשוק יש מצב אמולציה המשנה את ה User Agent שלנו ומאפשר לצפות באתרים בגרסת המובייל:
- בכרום – לחיצה על F12 תפתח את כלי המפתחים. בתוך לשונית Emulation בוחרים את המכשיר הרצוי.
- בפיירפוקס – Ctrl + Shift + M תציג את האתר הנוכחי בגרסת המובייל שלו.
אז מה עושים?
- בדקו את הדפים הבעייתיים לפי ההנחיות, הן באמצעות WMT והן באמצעות המכשיר הנייד
- דאגו שכל דף באתר מפנה לדף מקביל בגרסת המובייל
- אם אין דף מקביל – אפשרו לגולש לצפות בדף בגרסה השולחנית שלו ואל תבצעו הפניה אוטומטית
בגוגל מבינים שהמשתמשים נמצאים במובייל ושהמגמה רק הולכת להתעצם עם הזמן ולכן הם דוחקים במנהלי אתרים לעמוד בסטנדרטים מסוימים המשמרים ומשפרים את חוויית הגולש במובייל. אם בעבר דיברנו על התאמה נכונה ותקינה למובייל כעל המלצה בלבד, היום ברור שמדובר בסטנדרט בתעשייה.