לאחר שבחודש דצמבר 2018 פרסמנו כאן כי גוגל שיפרה את מנוע וממשק החיפוש של טיסות ומלונות, כעת יש ניצנים ורמזים ממוקדים מאוד על כך שגוגל נכנסת לתחום מכירות רכבים.
הדבר קורה כרגע רק בארה"ב. גוגל בודקת ומציגה מלאי של רכבים בצורה מקומית וסוכנויות למכירת רכבים בתוצאות החיפוש. כרגע, לא ניתן לראות הופעה של הרכיב הזה בתוצאות הרגילות (web) אבל אם נכנסים ישירות ל- google.com/local/cars (בגלישה בארה"ב כרגע) ניתן לראות את הכלי החדש.
מה גוגל מציגה בכלי החדש של גוגל רכבים?
- מנוע חיפוש פנימי – כלי חיפוש סגור לעולם. כלומר, יש מנוע חיפוש שמציג השלמה אוטומטית של תוצאות אבל רק מעולם הרכב (ניסינו לבצע חיפוש לאינסטלטור ולא התקבלו תוצאות). לדוגמא חיפוש אחר סוג רכב, יצרן, דגם.
- רכיב סינון – לאחר כניסה לאתר הרכב של גוגל, ניתן לראות מתחת למנוע החיפוש רכיבי סינון. הסינונים בנויים לפי יצרן, דגם, אם הרכב חדש או משומש, סינון לפי קבוצה של רכבים למשל רכבי מיני וכדומה.
- רכיב מיון – בנוי מ-3 מיונים. מיון דיפולטיבי המציג את התוצאה המתאימה ביותר ואפשרות למיין לפי יקר לזול ולהיפך.
- בחירת מיקום – ניתן להגדיר מיקום (שוב, כרגע רק בארה"ב) של החיפוש לפי עיר/אזור ובחירה של רדיוס החיפוש בקילומטרים מהמיקום שהוגדר.
איך נראה עמוד מודעה של רכב?
לאחר הבחירה של רכב מתוצאות החיפוש בכלי, הגולש מועבר לעמוד מודעה שבנוי על ה-URL בכתובת local/dealership יחד עם id מזהה של הסוכנות.
עמוד זה, כפי שניתן לראות בתמונה, בנוי על המון תוכן ומידע שנלקח מאתר הסוכנות. תכנים כמו: תמונות של הרכב, שם הרכב, מחיר, מצב הרכב, רשימת מאפיינים ארוכה ומופרטת של הרכב ועוד. באמת מדובר בעמוד שאוסף את כל המידע החיוני למסע הגולש בעת רכישת רכב.
בעמוד ניתן לבצע מספר דברים: להתקשר ישירות לסוכנות הרכב, לבקר באתר הסוכנות (מעביר ישירות לעמוד הרכב באתר הסוכנות) או לשתף את המודעה ברשתות חברתיות.
ואם הגולש לא התחבר למידע על הרכב, מוצג בתחתית העמוד רכיב של local pack המציג רכבים נוספים מאותה סוכנות, או אותו הרכב מסוכנויות אחרות.
בחודש אפריל 2022, קהילת ה-SEO בארה"ב שמה לב למוצר חדש בעמוד תוצאות החיפוש – השוואת רכבים בגוגל.
איך נכנסים ל-Google Local Cars?
מבדיקות שעשינו ללא מעט עמודי רכבים שמופיעים בכלי החדש שגוגל עובדת עליו, ראינו כי בעמוד הנחיתה של הרכב מוטמעות סכמות שיכולות לעזור להצגת הנתונים לגוגל. סכמת Product – חלק מהסוכנויות מציגות סכמה מסוג זה וחלק מציגות את התת סכמה של Product בשם Cars – זו סכמה ממוקדת יותר מסכמת 'מוצר' כללית.
סכמה נוספת שמצאנו בבדיקות שלנו היא סכמה מסוג Local Business המציגה תת סכמה של סוג העסק – AutoDealer – סוכנות רכב.
גוגל עצמה הסבירה כי המידע על הרכבים מבוסס על שיתוף פעולה שלהם עם סוכנויות רכבים בארה"ב בעזרת feeds share שהסוכנויות מעבירות לגוגל.
מה גוגל אומרת על הנושא?
כרגע, כלום. גוגל לא פרסמה חדשות רשמיות על הכלי. אבל דובר מטעמה סיפר כי במהלך שנת 2019-2020 גוגל ביצעה שיתופי פעולה עם סוכנויות בארה"ב על מנת ליצור דרך חדשה להצגת הרכבים של הסוכנויות לגולשים. גוגל סיפרה כי הם בדקו עם גולשים והבינו שהם מעוניינים בכלי שירכז את המידע מסוכנויות רבות כדי לבצע השוואות של מידע ולחקור במהירות מכוניות זמינות.
מבחינת בעלי הסוכנויות – מודעות אלו יכולות להוביל ללידים איכותיים ומהירים יותר. הגולש מבצע את מסע החיפוש אחר
איך זה משפיע על אנשי SEO?
כפי שגוגל ביצעו עם הכלים של גוגל טיסות וגוגל מלונות, כעת מגיע כלי של גוגל רכב. הכלי הזה יכול לגרום לגולשים להיכנס לאתר כשמסע הגולש שלהם בסיומו ומוכן לרכישה. כלומר, כאשר גולש מתחיל את המסע החיפוש אחר הרכב הבא שלו, יכול להיות שהמענה יינתן לו על ידי הכלי של גוגל ולא על ידי אתר הסוכנות עצמה – איבוד תנועה אורגנית לגוגל.
כמו שגוגל לא מבצעת סליקה ורכישה של טיסות או מלונות אני לא חושב שהגולש יבצע רכישה של רכב דרכה. גוגל בעצמה כותבת בכלי כי "הרכבים והמחירים מסופקים לגוגל על ידי הסוכנויות וכי יש ליצור קשר איתם באשר לפרטי הרכב, זמינות, מחיר וכל אחריות שחלה. וכן מציינת כי דמי מס עשויים לחול גם הם. כך שלפחות את השלב האחרון בוודאות הגולש יבצע דרך האתר של הסוכנות.
מעריך שבזמן הקרוב נשמע מגוגל מידע מפורט יותר על הכלי והאם ניתן להתחבר אליו על ידי שליחת מידע או רק דרך סריקת האתר של הבוט והצגת המידע בסכמה.