ב-11/02/2021, פרסמה גוגל בחשבון הטוויטר Google SearchLiasion כי במהלך חודש נובמבר 2020, גוגל ביצעה שני שינויים חשובים בהצגת תוצאות של תמונות בעמוד תוצאות התמונות בגוגל.
השינוי הראשון – טיפול בתמונות משוכפלות
גוגל הסבירה כי השינוי כולל בתוכו הסרה של תמונות משוכפלות (כלומר אותה התמונה שמוצגת במספר אתרים לא תוצג יותר בכפילות שלה בגוגל תמונות) והצגת תמונות רלוונטיות יותר תוך הקפדה על הבחנה ויזואלית בין התמונות. כלומר, הצגה של יותר תמונות שאינן משוכפלות אבל רלוונטיות לשאילתה מבחינת הויזואליות של התמונה.
להלן דוגמא שגוגל הציגו בחשבון הטוויטר שלהם:
ניתן לראות כי בשאילתה “floral dress” כי יש נבדלות ויזאולית בין התמונות אך יש חיבור רלוונטי לשאילתה של הגולש.
השינוי השני – שיפור הצגת שאילתות בעלי משמעות כפולה
גוגל הסבירה כי שינוי נוסף בהצגת תוצאות בגוגל תמונות בוצע גם לשאילתות שיש להן משמעות כפולה לאותה מילה. גוגל הציגה את הביטוי "יגואר" שתופס את החיה יגואר ואת חברת הרכבים יגואר.
מבדיקה שעשיתי בגוגל תמונות אצלנו, ניתן לראות כי גם לשאילתות בעברית הבנויות על משמעות כפולה יש הצגה של שתי המשמעויות בגוגל תמונות + אפשרות לסינון אחת מהמשמעויות דרך טאב הסינונים בראש העמוד.
דוגמא ראשונה – הביטוי “fox” – מציג תמונות של שועל כחיה ושל חברת fox הישראלית.
דוגמא שניה – הביטוי "מכבי" – מציג תמונות של קופת חולים מכבי ושל קבוצות הספורט מכבי חיפה, מכבי תל-אביב (כדורגל וכדורסל) עם יכולת לסנן בטאב הסינונים.
משמעויות מבחינת SEO והמלצה שלנו
לא ידוע למה גוגל פרסמה רק עכשיו את הנושא, חודשיים וחצי לאחר שביצעה את העדכון בגוגל תמונות. שינוי זה יכול להוביל לירידה בכמות ההופעות וההקלקות לאתרים המבוססים תמונות מתוך גוגל תמונות.
אנו ממליצים לגשת ל-Search Console ולבצע בדיקה בדוח ה-Performance. לבצע סינון לפי Search type: Image ולראות האם השינוי שגוגל ביצעו גרם לשיפור או פגיעה בהופעת תמונות האתר בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל תמונות.