בתחילת חודש אוגוסט 2020, נערכה פגישת Hangout ב-Webmaster Central של גוגל. בפגישה ג'ון מול התייחס לנושאים רבים וביניהם נושא של הופעת תגיות Headings בעמוד נחיתה (H1…H5) וחשיבות המיקום של תגיות אלו אל מול הסריקה של הבוט של גוגל. ג'ון מולר כבר התייחס בעבר לנושא הופעת תגית H1 בעמוד נחיתה וכעת הוא מרחיב בתשובותיו לשאלות נוספות.
במהלך פגישת הוידאו עלו מספר שאלות מצד מקדמי אתרים וג'ון מולר (חברת גוגל) ענה.
האם עמוד נחיתה עם תגית H2 (וללא תגית H1) יכול לקדם ביטוי מסוים?
שאלה זו עלתה בפני ג'ון מולר והוא ענה "בוואדי" עוד הוסיף שאינו יודע אם זה יגרום לחיזוק הביטוי אבל הבוט יכול לדרג עמוד נחיתה כאשר הכותרת הראשית שלו היא H2. מולר הסביר כי תגיות ה-Headings מהוות פקטור דירוג בסריקה של הבוט ובדירוג עמוד הנחיתה על הביטוי המקודם אבל הן אינן הכרחיות להופעה בעמוד הנחיתה.
זוהי בעצם סתירה בדבריו כי מצד אחד הוא מציג את תגיות ה-Headings כפקטור דירוג אך מהצד השני הן לא הכרחיות להופעה בעמוד הנחיתה. מבחינת מולר, יש חשיבות להופעתן של תגיות ה-Headings בעמוד נחיתה. אם מתייגים כותרת ראשית כ-H1 בעמוד נחיתה, הבוט של גוגל יראה בכותרת זו ככותרת הראשית של העמוד, כנושא הראשי וביטוי כלשהו המקודם בעמוד בעזרת כותרת זו.
מצד שני, הבוט מסוגל להבין ביטוי מקודם בעמוד נחיתה גם בתוכן ללא כותרות Headings.
האם מומלץ לבנות עמוד נחיתה עם תגיות Headings?
התשובה היא כן. מבחינת גוגל, לתגיות ה-Headings יש חשיבות מבחינת חוזקן אל מול התוכן הרגיל (בפסקה) המופיע בעמוד הנחיתה. הבוט של גוגל יודע להבין כי התוכן בתגיות אלו בעל ערך חזק לקידום העמוד.
ההופעה של מספר התגית אינה משנה. כלומר, לא משנה אם העמוד בנוי רק מתגיות H3 או H5 ברגע שהן מופיעות, חוזקן עולה על הטקסט והביטויים בהן עולים בחשיבותם אל מול הבוט של גוגל.
האם יש חשיבות ליצירת היררכיית תגיות Headings בעמוד נחיתה?
גם פה ג'ון מולר (הפתיע מעט?) הסביר כי אין חשיבות אם כותרת H5 תהיה לפני כותרת H1 בראש העמוד.
חלק מהעבודה של מקדמי אתרים כאשר הם ניגשים להזין תוכן הוא יצירה של היררכית כותרות בעמוד הנחיתה. כלומר, אנו ננסה לבנות עמוד עם כותרת H1 ראשית המדברת על נושא גג מסוים ובתוך המאמר יופיעו כותרות משנה כמו H2, H3 שהקשורות לעולם התוכן הראשי של עמוד הנחיתה. מבחינת מולר, ניתן לתייג את כל הכותרות באותו מבנה והבוט יבין את מהות העמוד וחשיבותן של הכותרות והביטויים המופיעים בהן.
האם כותרת לצד תמונה עוזרת להבנת התמונה?
בנושא זה מולר הסביר כי יש חשיבות להצגת כותרת לצד תמונה או תוכן המסביר על מהות התמונה על מנת להבין אותה ולדעת על איזה ביטויים להציגה ב-Google Images.
לדבריו, תמונות אינן טקסט וגוגל לא יודעת באופן אוטומטי מהי התמונה ועל איזה ביטוי ניתן להציגה בתוצאות החיפוש, לכן, שילוב של תמונה עם תוכן מקשר המסביר עליה חשוב מאוד.
תגובה אחת