גוגל מכריזים רשמית על הגירסה החדשה של גוגל אנליטיקס, שתיקרא מעכשיו אנליטיקס 4. המערכת מבוססת על ה-App+Web Property שגוגל הציגו ביולי 2019, אך עם הרחבות ומיתוג מחדש. מדובר בשדרוג המשמעותי ביותר מאז השקת יוניברסל אנליטיקס.
הוספת רכיבי למידת מכונה (Machine Learning)
המערכת החדשה עושה שימוש נרחב ביכולות למידת מכונה (Machine Learning) ואינטיליגנציה מלאכותית (AI) כדי להוציא מתוך הנתונים תובנות ותחזיות חדשות. אמנם יכולות מסוג זה אינן חדשות, אך בגירסה החדשה הן מקבלות מקום מרכזי.
המערכת החדשה כוללת רכיבים שונים המשמשים לצפיית התנהגות הגולש (Predictive Models), כך שניתן יהיה לזהות ולטרגט גולשים בעלי ערך גבוה או גולשים הצפויים לנטוש את המותג (Churn Rate) בכדי להפנות אליהם מאמצי שיווק יעודיים. המערכת כוללת מטריקות AI חדשות, כגון הכנסה צפויה לצורך טירגוט מתקדם.
פן נוסף של למידת המכונה מופנה לאיתור ביקושים המשתנים בצורה משמעותית עם הזמן ועם השינויים בצרכים והרצונות של הגולשים.
מעקב אחר גולשים בין פלטפורמות
המערכת החדשה תהפוך את המעקב אחר גולשים העושים שימוש במכשירים שונים ופלטפורמות שונות (Web ואפליקציות לדוגמא) לפשוט ונגיש יותר מן המעקב הקיים. לצורך כך ניתן יהיה להגדיר User ID לגולש, והמידע המחובר אודות הגולש יופיע בנכס הראשי, ללא צורך להגדיר נכס ייעודי למעקב אחר User ID כפי שהדבר נעשה היום.
בשל התחזקות מגמת הפרטיות ברשת, המערכת החדשה בנויה לעבודה ללא Cookies תוך השלמת המידע החסר באמצעות אלגוריתמי בינה מלאכותית.
מצד שני תתאפשר מעתה מחיקה של מידע אודות גולשים שביקשו זאת, בכדי להתאים לנהלי GDPR.
מעקב מובנה אחר אירועים (Events)
גוגל הוסיפה מעקב מובנה אחר אירועים (Events) שעד היום דרשו הטמעה דרך Tag Manager. האירועים החדשים אחריהם ניתן לעקוב בצורה אוטומטית כוללים גלילה בדף (Scroll), צפיה בוידאו, לחיצה על קישור חיצוני והורדת קובץ. אירועים אלו ייעקבו ללא שידרש תכנות או הגדרות מיוחדות. בצורה זו יוכנסו האירועים למאגר הנתונים מהר יותר, כך שניתן יהיה לעקוב אחר שינויים והשפעותיהם בזמן אמיתי.
חיבור משופר עם Google Ads
בגירסה החדשה תתאפשר אינטגרציה נרחבת יותר של קהלים עם מערכת Google Ads. הקהלים יוכלו להיות מוגדרים גם דרך האתר וגם דרך האפליקציות של המותג תוך כדי מעקב אחר הגולש בין הפלטפורמות והכנסתו לקהלים המתאימים או גריעתו מהם.
ארגון הדוחות
ביחד עם ההכרזה על הגירסה החדשה, מגיע מטבע הדברים גם ממשק חדש. עם זאת, הממשק אינו שונה בצורה קיצונית מן הממשק הקיים, כך שההתמצאות בו אינה הופכת לקשה למי שהתרגל לממשק הקיים. עם זאת, הנראות בהחלט עברה מתיחת פנים, כגון לדוגמא דו"ח ה-Real Time:
השינוי הגדול הוא בכך שהמרכז של הדוחות עובר אל מעגל החיים של הגולש באתר וחיבור שלו אל המותג לאורך זמן.
כיצד ניתן להתחיל להשתמש באנליטיקס 4?
על מנת להשתמש ביכולות החדשות של אנליטיקס 4 יש צורך ליצור נכס (Property) חדש מסוג Apps and web (כרגע השם הישן עדיין נשאר).
אנחנו נמשיך לנסות את המערכת החדשה ולהביא תובנות נוספות.
תגובה אחת