עוד כנס גוגל. הצצתי לבופה ארוחת הבוקר במשרדי חברת גוגל וכרגיל ריירתי את דרכי לכיסא באולם ההרצאות. המרצה הראשון כבר הגיע לשלב בדיקת הערנות – "יש שאלות?" ועדיין שאלות מקצועיות כמו: כמה מרוויחים פה ומה יש לארוחת צהריים בערו בי. כמה דקות ארוכות יותר לתוך ההרצאה, הבנתי שיש למרצה מגוגל בשורה מעניינת בפיו.
Estimated Cross-Device Conversions Tracking
שלום לך מעקב המרות חדש. היכן היית כל חיי? בכל פעם אני מתפעלת מחדש מהיכולת של גוגל לזהות טרנד, לקחת סיטואציית חיים יומיומית מאוד פשוטה בחיים שלנו ולהפוך אותה לטרקאבילית ויותר מכך – לרווחית לכולם, לצרכן ולספק. וכאן באמת גוגל הגדילה לעשות בעזרת שיקוף וחיבור ההתנהגות והרגלי הצריכה החדשים שלנו לתוך המערכת שלה.
מחקר של גוגל מספטמבר 2013 (שניתן לקרוא בבלוג של גוגל אדוורדס) בנוגע לצריכה ה"מולטי- מכשירית" שלנו מביא את הנתון הבא: מעל ל 90% מהצרכנים עוברים בין מספר מכשירים לכל פעולה שמעוניינים לבצע למשל: בוקינג למלון או קנייה של מכשירי חשמל.
בעוד שבועיים אמורה להיפתח בממשק גוגל אדוורדס ישראל האופציה לביצוע מעקב המרות בין מכשירים. בהמשך למגמת ה- Enhanced Campaigns ול- Conversion attribution מעקב ההמרות בין המכשירים החדש יאפשר לנו לפתוח תחת קורת גג אחת מספר קמפיינים ולהגיע לקהל היעד שלנו בכל המכשירים. הפיצ'ר החדש יאפשר לנו בלחיצת קליק פשוטה לעקוב אחרי כל מעגל החיים של ההמרה, מהרגע בו מתבשל החיפוש לסופשבוע בצפון בסמארטפון, בתחנת הרכבת, בדרך לעבודה ועד ללחיצה על כפתור "ההזמנה" בדסקטופ בערב לאחר השכבת הילדים וההתייעצות עם האישה. גאוני.
בואו נעצור רגע הכל. אני רוצה לחזור לבסיס ולהביא למודעות שלכם נתונים מהרבעון הראשון של 2013 שיכולים להסביר את חשיבות הפיצ'ר החדש
(לנתונים נוספים כנסו למחקר של גוגל)
לפי נתונים של גוגל על צריכת המובייל בישראל נכון למאי 2013: סמארטפונים מהווים נקודת גישה עיקרית לחיפוש, 64% מבצעים חיפוש בסמארטפונים שלהם בכל יום. 95% ממשתמשי סמארטפונים משתמשים בהם עבור מידע לוקאלי ו- 92% נוקטים פעולה כתוצאה מכך (רכישה או יצירת קשר עם העסק), 78% ערכו מחקר לגבי מוצר או שירות בטלפון שלהם ו- 31% ממשתמשי הסמארטפונים ביצעו רכישה במובייל שלהם.
אז מה ייתן לנו המידע שלהמרות רבות יש פור פליי רציני במכשירים אחרים? ניתן יהיה לראות איך אתר המותאם למובייל ישפר את ההמרות, לא רק באתר עצמו, אלא גם מהמרות שיבואו אחר כך והתובנות שיתן לנו הפיצ'ר החדש אודות נתיבי הרכישה המורכבים יאפשרו לנו חלוקת תקציב אפקטיבית יותר.
כדאי לדעת שעל חשבון האדוורדס לעמוד בדרישות מסוימות כדי שיתאפשר בו השימוש במעקב ההמרות בין מכשירים:
- חייב להיות בו מעקב המרות בשימוש
- חייב שיהיו בו לפחות 50 המרות ביום לאורך חודש (רף דיי גבוה לחשבונות קטנים עד בינוניים)
- מעקב ההמרות מותנה בכך שאכן מתבצע בחשבון קרוס טראפיק בין מכשירים. בהיעדר נתונים מתאימים לא יוכל להתבצע האומדן
על אף שזהו פיצ'ר מרגש, קיימים כמה סייגים לגביו: בשלב הראשון Google Adwords תאפשר לנו לקבל נתונים אודות רשת החיפוש בלבד, ועל השפעת תהליך החיפוש בין מכשירים על שלב ההמרה הסופי.
בנוסף קיימת מידה של אי שקיפות בנוגע למהימנות הנתונים שנקבל מהמערכת. כשנשאלה באולם שאלה בנוגע לדיוק הנתונים שנקבל, וכיצד מתבצע איסופם, תשובתו של המרצה הייתה: "איננו חושפים זאת". בינינו – כבר מהתחלה הקפידו להשתמש במילה אומדן, זה תמיד נהדר לקבל תמונה גדולה יותר וכך או כך, זה הכלי היחידי שיש לנו, אז בואו נברך על הקיים ואתו ננסה לנצח.