מנועי החיפוש בכלל וגוגל בפרט, זקוקים לעזרה של בעלי אתרים לצורך הבנת הסמנטיקה העדינה של התוכן באתר. לצורך כך, גובשו סכמות תיוג מוסכמות המאפשרות לבעלי האתרים לתחום משמעות סמנטית סביב אזורים שונים בטקסט. באמצעות סכמות "מיקרו פורמט" אילו, בעלי אתרים יוכלו להעביר מידע אודות משמעויות הטקסט. לדוגמא: סכמות מיקרו פורמט המציינות האם העמוד מכיל מידע אודות מסעדה, עסק מקומי, ארגון, אירוע, מתכון, או אדם מסוים.
עד לאחרונה, סימון הנתונים באמצעות מיקרו-פורמט, דרש הבנה טכנית מסוימת והתערבות בקוד ה-HTML של האתר. כעת, גוגל מתכננים להשיק כלי חדש, אשר יאפשר לבעלי אתרים לסמן מידע זה מבלי הצורך לגשת לקוד האתר. מדובר בכלי ראשוני בלבד, אך משמעותי במיוחד עבור בעלי האתרים ברחבי העולם.
הכלי נולד מתוך הצורך המהותי של מנועי החיפוש לעודד בעלי אתרים להשתמש בסימוני המיקרו-פורמט ככל שניתן. סימונים אילו לא רק שמאפשרים למנועי החיפוש ללמוד יותר אודות תכני האתר, אלא גם מאפשרים להציג תוצאות חיפוש עשירות יותר. לדוגמא: תוצאות חיפוש של מתכונים, הכוללות את תמונת המתכון, זמן ההכנה הנדרש ואפילו מידע על הסימון התזונתי של המתכון וכמות הקלוריות שלו – כל זאת ישירות מתוצאות החיפוש. תוצאות חיפוש עשירות יותר, משרתות את המשתמשים ומשפרות את חוויית השימוש ושקיפות המידע.
הכלי החדש שגוגל מתכננים להוציא נקרא Data Highlighter והוא יאפשר לבעלי אתרים אשר נתקלים בקשיים טכניים להטמעת סימוני המיקרו פורמט בקוד האתר, להגדיר את סכמות המיקרו פורמט מבלי לגשת ישירות לקוד האתר. באמצעות הכלי, נוכל לסמן טקסטים המכילים נתונים מובניים באמצעות קליק פשוט עם העכבר ולהגדיר את המשמעות הסמנטית של הטקסט!
סרטון מידע קצר אודות הכלי החדש
שימו לב: הכלי החדש יופיע כחלק משירותי כלי מנהלי האתרים של גוגל (Google Webmaster Tools) אך בשלב זה, גוגל הודיעו כי ניתן יהיה להשתמש ב-Data Highlighter עבור אתרים בשפה האנגלית, לצורך הגדרת מיקרו פורמט מסוג אירועים (Events).
מידע נוסף אודות הכלי:
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=2692911