אין ספק שהעולם השתנה מקצה לקצה בחודשים האחרונים. מאז פרוץ משבר הקורונה המון עסקים שלא היה להם בעבר שירות משלוחים ואתר אינטרנט נפגעו בצורה קשה מאוד מהמשבר ואילו אלה שהיה ברשותם אתר מקודם שעובד, הפכו את המשבר הכלכלי העולמי ליתרון גדול.
כמה עולה להקים חנות וירטואלית?
חשוב להבין שכאשר אתם מחליטים לבנות חנות וירטואלית, לא מדובר על אתר תדמית ולכן המחירים יכולים להגיע לאלפי שקלים בעבור חנות אינטרנט בסיסית. מנגד, ישנה האפשרות של השכרת חנות וירטואלית.
איך זה עובד? ישנן חברות המציעות עלות חודשית לפי כמות מוצרים בחנות. לדוגמא חברות שמספקות עד 200 מוצרים החל מ-179 ₪ – זה יכול להיות פתרון אידיאלי להמון עסקים והיתרונות ברורים:
- הקמה של חנות וירטואלית תוך דקות.
- אין צורך לשלם אלפי שקלים – הרוב מבוסס על תבניות מוכנות.
- לא מרוצים? פשוט סוגרים את החנות.
החיסרון העיקרי ששום דבר לא שלכם, בדיוק כמו בהשכרת בית או משרד, אתם רק שוכרים את שירותי החנות. חיסרון נוסף הוא שמדובר בדרך כלל בתבנית שרצה על אלפי אתרים ברשת (זהו גם יתרון כיוון שהם יכולים להרים לכם חנות וירטואלית לעסק תוך דקות ספורות).
בניית חנות וירטואלית
במקרה של בניית חנות וירטואלית עומדות לפניכם אפשרויות רבות. ישנן הרבה חברות לבניית אתרים שמספקות שירותי בניית חנויות באינטרנט. חשוב לזכור שבניית חנות, בשונה מהשכרה, הוא נכס הנשאר שלכם. במידה ותחליטו שאתם מקדמים אותו תוכלו להנות ממנו לכל החיים. כמה זה עולה? החל מ-5000 ₪ לחנות מקצועית ומותאמת אישית.
החנות תמיד עובדת גם כשאתם ישנים
בשונה מחנות פיזית (ברחוב, מרכז קניות), החנות האינטרנטית תמשיך לעבוד גם כאשר אתם ישנים. אפילו כשאתם בחופשה ונהנים לכם, החנות באינטרנט עובדת. זהו ללא ספק היתרון של חנויות רבות. יש לציין כי בנייתה של חנות וירטואלית אינה מסיימת את העבודה בתחום הדיגיטל אלא רק מתחילה אותה. לאחר בניית החנות יש לשווק את החנות בעזרת רשתות חברתיות, בעזרת קידום אורגני, קידום ממומן ואם יש צורך אז גם בפרסום בטלוויזיה, רדיו ועיתונות – הכל כדי שקהל הלקוחות יידע כי קיימת חנות וירטואלית.
צריך להבין שבמהלך משבר הקורונה, העולם השתנה וכיום מי שאין לו חנות באינטרנט הוא לא ממש קיים.
לסיכום – האם כל אחד צריך חנות וירטואלית?
במידה ואתה רוצים שהעסק שלכם ימשיך לעבוד אז כן! אין ספק שכמעט כל עסק, בין אם זו חנות בגדים מקומית או פיצוציה, צריך לשדרג את העסק בעזרת בניית חנות וירטואלית. ניתן לנצל יתרונות רבים של מכירה אונליין, לאפשר לגולשים ליהנות ממחירים שאין בחנות פיזית (חברות רבות עושות זאת) ואפילו לנצל את הגולשים שנכנסים לאתר לצורך רימרקטינג לעסק, להפיכת לקוחות זמניים ללקוחות קבועים באמצעות רשימת תפוצה מותאמת אישית לפי סוג האנשים שנכנסים לאתר.
סביר להניח שבמידה ויהיה סגר נוסף בישראל או בעולם, מי שמחזיק בחנות אינטרנטית בעצם יכול להמשיך לעבוד כמעט כרגיל.
המאמר נכתב על ידי אבירם מלול, בעלים של Bernoli – עיצוב ובניית אתרים