ב-09/06/2020 צייץ Brian Freiesleben כי ראה חידוש נוסף באזור ה-Search Appearance במערכת ה-Search Console של גוגל. החידוש הוא פילטרים נוספים להצגת נתונים ממקודים יותר לפי הופעת מתכונים.
החלטנו לעשות סדר באזור הפילטרים שניתן לבצע ב- Search Appearance ולהסביר מה כל פילטר עושה.
פילטר Rich Results
פילטר זה מציג את כל ההופעות של האתר בצורה של Rich Results בעמוד תוצאות החיפוש בגוגל. זהו פילטר כללי הכולל את כל סוגי ההופעות שיכולות להיות כ-Rich Results כמו הופעה של תוצאה עם כוכבים, הופעת תוצאה בקרוסלה (חדשות, וידאו) הופעה של תוצאה ב-Image Box, הופעה של תוצאה כ-FAQ ועוד.
בפילטר זה תוכלו לראות את כל הביטויים שגולשים חיפשו בגוגל והאתר שלכם הוצג כתוצאה עשירה בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל.
בתאריך 19/11/2019 פרסמנו עדכון לכלי בדיקת תוצאות עשירות של גוגל בכל הנוגע לעולם המתכונים.
פילטר Web Light Results
במקרה הזה, כאשר גולש חווה חיבור אינטרנטי חלש בגרסת המובייל, גוגל מציגים לו תוצאות חיפוש שעברו קידוד (המרה) המתאימים לגלישה המותאמת לרשתות איטיות. הדפים נטענים מהר יותר תוך שמירת נתונים. גוגל מסבירים כי במצב כזה, עמוד הנחיתה נטען פי 4 מהר יותר תוך שימוש מופחת של כ-80% מהדאטה. עמודים אלו מהירים יותר מעמודי AMP. פילטר זה יציג לכם את הביטויים שגולשים חיפשו בגוגל והוצגו להם תוצאות האתר שלכם כאשר הרשת בגרסת המובייל הייתה איטית לגלישה.
הפרסום בשימוש של web light results פורסם בטוויטר של Google Webmasters ביוני 2018.
פילטר Android App
יש לכם אפליקציה באנדרואיד המשויכת לאתר? מעולה! בעזרת פילטר זה תוכלו לראות את הנתונים של ביצוע האפליקציה כמו הופעות, קליקים ו-CTR. כלומר, תוכלו לראות שאילתות שגולשים חיפשו בגוגל וקיבלו את עמוד הנחיתה באפליקציה כתוצאה בפני עצמה ב-SERP. יש צורך לחבר בין האפליקציה לבין מערכת ה-Search Console על מנת לראות נתונים.
פילטר זה התווסף באפריל 2019
פילטר Videos
בעת ביצוע פילטור לפי videos תוכלו לראות אילו ביטויים גולשים חיפשו בגוגל והאתר שלכם הוצג בקרוסלת הוידאו שמוצגת בעמוד תוצאות החיפוש בגוגל או לחלופין קיבלו תוצאה אורגנית ובה מוצג סרטון וידאו המוטמע בעמוד הנחיתה.
לדוגמא, לביטוי 'עוגת ביסקוויטים' ניתן לראות כי מוצגת קרוסלת וידאו ב-SERP.
אפשרות לפלטר לפי וידאו פורסם כבר באוקטובר 2019
פילטר Review Snippet
פילטר זה מציג הופעות של ביטויים שגולשים חיפשו בגוגל והוצגו להם תוצאות של אתרכם הכולל קטע קצר של ביקורת או דירוג עמוד הנחיתה בעזרת כוכבים. זהו אחד מסוגי הנתונים המובנים המשומשים ביותר לפי גוגל. ניתן לדרג הרבה סוגי תכנים בציון ממוצע כמו למשל ספר, סרט, אירוע, מוצר, מתכון ועוד.
הוספת הפילטר פורסמה בפברואר 2020.
וכעת נעבור לעדכון האחרון שיצא לפני ימים ספורים
פילטרים Recipe Gallery + Recipe Rich Results
שני פילטרים אלו מתייחסים לעמודי מתכון המופיעים בעמודי תוצאות החיפוש בגוגל בצורה של גלריית מתכונים או תוצאה עשירה של מתכון.
להלן דוגמא לנראות גלריית מתכונים בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל
וכך נראית הצגה של תוצאה עשירה לעמוד מתכון בגוגל
פרסום הפילטרים החדשים היה ביוני 2020
פילטר news חדש!
זהו פילטר חדש שגוגל הכריזה עליו ב-21/07/2020. הפילטר מאפשר לראות את הנתונים האורגנים על האתר כמו חשיפות של שאילתות, הקלקות, סוגי דפים לפי הופעה ב- google news. מידע נוסף על פילטר חדשות ב-search console.
מה ניתן לקבל מהפילטרים השונים ב-Search Console?
הפילטרים השונים נותנים לנו ראייה שונה ורחבה על הביצועים של האתר בגוגל. כל פילטר ממקד את ההסתכלות על ביצועי האתר ביחס לתוצאות עשירות בעמודי תוצאות החיפוש בגוגל. תוצאות עשירות אלו מגדילות את השטח הנדל"ני של האתר בגוגל ויכולים להגדיל משמעותית את הקליקים וה-CTR לעמודי הנחיתה. יש לציין כי מרבית מהפילטרים שצוינו יוצגו לכם במערכת ה-Search Console לאחר הטמעת סכמות נתונים מובנים בעמודי הנחיתה.
מוזמנים לכתוב מטה אם מצאתם פילטר חדש נוסף ואנו נעדכן לגביו. כל שאלה בנוגע לפילטרים וניתוח התנועה ניתן לשאול אותנו ונענה בשמחה!
תגובה אחת