גוגל הכריזו לאחרונה על תכונה חדשה שתיכנס לממשק האנליטיקס של משתמשים נבחרים (כחלק מגרסת ה-Google Analytics Premium): כלי הקצאת הייחוסים (Attribution Modeling Tool). כלי זה יאפשר ליצור מודלים שונים לייחוס הקרדיט של קמפיינים, להשוות ביניהם, ובכך גם להבין בצורה טובה יותר את ההחזר על ההשקעה (ROI) והתועלת של הפעילות השיווקית המקוונת. כלי זה מתממשק למעשה עם נתוני ה-Goals שהוגדרו בפרופיל, כולל עם הנתונים מפעילות המסחר האלקטרוני באתר (במידה והאתר הוגדר ככזה).
כעת, בוועידת ה-Summit השנתית של גוגל, הם הודיעו כי הכלי החדש יהיה זמין לא רק עבור משתמשי ה-Premium, אלא גם בגרסת בטא פתוחה. בנוסף, תצטרף תכונה חדשה ומעניינת, אשר תאפשר לייבא מקורות מידע על עלויות (Cost Data) לא רק מה-AdWords, אלא מכל מקור חיצוני שהמשתמש יבחר. התכונה החדשה זמינה כאמור בגרסת בטא פתוחה, ונמצאת (למי שמשויך לגרסה) בדו"חות הסטנדרטיים, תחת אזור מקורות התנועה.
Google Analytics Attribution Modeling Tool
להסבר מפורט כיצד לתייג ולייבא נתוני Cost Data ממקורות חיצוניים באמצעות ה-API של האנליטיקס: https://developers.google.com/analytics/solutions/articles/cost-data-import
למידע נוסף בנושא הקצאת הייחוסים: http://www.google.com/analytics/features/attribution.html