מהם Enhanced Campains?
Adwords Enhanced Campains (או בעברית מסעות פרסום מתוגברים) מקלים על חשיפה ממוקדת יותר של מודעות הפרסום בהתחשב במיקום של המשתמש (פחות רלוונטי בישראל), במכשיר שלו (מחשב שולחני או טלפון חכם) ובזמן שבו המשתמש עורך את החיפוש (יום ושעה).
להבדיל ממבנה הקמפיינים עד היום שבו הינו מקימים קמפיינים נפרדים לטלפונים חכמים למשל, Enhanced Campains מאפשרים לשלוט בקהל היעד, בנוסח המודעות ובמחיר לקליק הן למודעות המוצגות במחשבים נייחים והן במודעות המוצגות בטלפונים חכמים מקמפיין כולל אחד. דרך אגב, לאור השימוש ההולך וגדל בטאבלטים גוגל אדוורדס החליטו לבטל את ההפרדה במיקוד המודעות בין מחשבים וטאבלטים, ומעתה פרסום למחשבים (נייחים וניידים) ופרסום לטאבלטים אוחד.
התכונות העיקריות של Enhanced Campains הם אם כך אלו:
- יכולות לשלוט מקמפיין כולל אחד במחיר לקליק בין מכשירים, מיקומים וזמנים: למשל הורדת המחיר לקליק כשהחיפוש נעשה מטלפון חכם או העלאת המחיר לקליק כשהחיפוש נעשה בשעות היום לעומת שעות הלילה או כשהחיפוש נעשה בתקופת החגים למשל.
- יכולת לשלוט בנוסח המודעה, ב-Site Links שלה ובעוד Extensions, כמו כתובת מוצגת או הפנייה להורדת אפליקציה לפי המכשיר שבו נעשה החיפוש, למשל שהצעה להורדת אפליקציה תוצג רק למשתמשי טלפונים חכמים.
- יכולת משופרת למעקב אחר המרות כמו שיחות טלפון שנעשו באמצעות ה-Extension של Click to Call או הורדות אפליקציות למכשירים שונים באמצעות טאבים חדשים בממשק.
העברה של קמפיין קיים לקמפיין Enhanced:
ראשית הבהרה: שינוי של מסע פרסום ל-Enhanced לא ניתן לביטול, אבל כיוון שכל מסעות הפרסום באדוורדס ישתנו באופן גורף בחודש יוני 2013 ללא קשר באישור של מפרסם ספציפי, כדאי לערוך את השינוי בעצמכם בזמן המתאים לכם ועל קמפיינים מסוימים כדי שהכרת ממשק הפרסום החדש יהיה הדרגתי ונוח יותר ולא ייכפה עליכם בבת אחת.
- בחרו את הקמפיין שברצונכם לשנות.בראש העמוד יופיע הבאנר הבא – אשרו את השינוי:
- בשלב הבא תוצג טבלה שבה תתבקשו להתאים את המחיר לקליק למודעות המוצגות לטלפונים חכמים בלבד לפי מספר קליקים, חשיפות ועלות הקמפיין (בדומה ל-Traffic Estimator). גוגל תציג המלצה לשינוי המחיר לקליק לפי המחירים לקליק שקבעו מפרסמים אחרים המתחרים על אותן מילות המפתח (מובן שזו רק המלצה ושכדאי לכל מפרסם לקבוע את המחירים המתאימים לצרכים שלו). באופן כללי התמחור לטלפונים חכמים מתבסס על קביעת אחוז קיטון או גידול של מחיר ברירת המחדל לקליק שנקבע בהגדרות הקמפיין. למשל אם המחיר לקליק הוגדר בקמפיין ל-10₪ תוכלו להוריד את המחיר לקליק שאותו תשלמו אם גולש ילחץ על המודעה שלכם מהטלפון החכם שלו ל-8₪ אם תבחרו באופציה: Decrease by 20% או להעלות את המחיר ל-15₪ אם תבחרו באפשרות Increase by 50%.מובן שאפשר גם אחרי המעבר הראשוני לשנות בכל רגע את תמחור הקליקים לטלפונים ניידים בהגדרות מסע הפרסום תחת Devises:
- עכשיו ננסח מודעות המותאמות לתצוגה בטלפונים חכמים: סמנו את האפשרות Mobile בתחתית המודעה: השתמשו בתצוגת הטלפון החכם שלצד המודעה כדי לכתוב מודעה מותאמת לתצוגת טלפונים – מספר התווים המוצגים בטלפונים חכמים מועט יותר ולכן כדאי להיות תמציתי וממוקד אפילו יותר מאשר בניסוח מודעת אדוורדס המותאמת למחשבים.מודעות שיוגדרו להופיע בטלפונים חכמים יקבלו עדיפות בתצוגה בטלפונים חכמים על פני מודעות (באותה קבוצת מודעות) שאינן מוגדרות לטלפונים חכמים. חשוב להזכיר כאן שכל המודעות בקבוצת מודעות אחת חייבות להפנות לאותו הדומיין. כלומר אי אפשר להפנות מודעה המותאמת לטלפונים חכמים לאתר מותאם למובייל בדומיין אחר. סאב דומיינים לא נכללים בהגבלה הזו, ולכן אפשר להציג מודעה שאינה מותאמת לטלפונים חכמים המפנה לכתובת: www.vacation-today.co.il ומודעה אחרת באותה קבוצת מודעות המוגדרת לטלפונים חכמים המפנה לכתובת m.vacation-today.co.il.
- בשלב האחרון נוכל לקבוע Extensions חדשים. הנה כמה מהאפשרויות החדשות בחלק זה:
- אפשרות ליצור Extensions ברמת קבוצת המודעות ולא רק ברמת הקמפיין, כפי שהיה עד עתה, ובכך להציג תוספות למודעות הרלוונטיות רק לחלק מקבוצות המודעות בקמפיין.
- תזמון של הופעת ה-Extensions – למשל בתאריכים מסוימים או בימים מסוימים או בשעות מסוימות.
- הצגת Site Links שונים למודעות שונות – למשל הצגת Site Links הכוללים קישור למפת הגעה באתר רק לגולשים מטלפונים חכמים.
- עריכה של ה-Extensions ללא איבוד ההיסטוריה שלהם – אפשר רק לקוות שבמהרה נוכל לשנות גם את שאר חלקי המודעה בלי לאבד את ההיסטוריה והוותק שלה…
- מעקב אחר ביצועי ה-Extensions – למשל כמה קליקים קיבל Site Link מסוים.
ואם כבר יצרתי קמפיינים נפרדים לטלפונים חכמים?
מי שכבר יצר קמפיין נפרד לטלפון חכם נוסף לקמפיין זהה המכוון למחשבים נייחים, נדרש לאחד בין שני הקמפיינים. לפני האיחוד רצוי לבדוק את נתוני הקמפיינים ולהמשיך בקמפיין שיש בו יותר קבוצות מודעות, יותר מילות מפתח, תקציב גדול יותר וכן היסטוריה ובאופן כללי נתונים סטטיסטיים רבים יותר (נקרא לו הקמפיין הראשי). אחרי בחירת הקמפיין הראשי, חשוב לעבור ביסודיות על הקמפיין שאותו נמזג לתוך הקמפיין הראשי (נקרא לו הקמפיין המשני) ולהעביר לקמפיין הראשי מודעות, מילות מפתח ו-Extensions (ובפרסום ברשת התוכן גם מיקומים וקהלים) שלא קיימים בקמפיין הראשי.
אחרי שנמזג את הקמפיין המשני לקמפיין הראשי, נמחק את הקמפיין המשני, ונעביר את התקציב שלו לקמפיין הראשי. לאחר פעולת המיזוג נקבע את גובה המחיר לקליק לטלפונים חכמים בהגדרות הקמפיין המאוחד (כפי שהוסבר קודם).
אז בהצלחה עם המעבר, גם ככה אין לנו ממש ברירה…