התלבטי אם לקרוא לפוסט הזה "לא רואים כוכבים בעיניים", אבל החלטתי שלא אבל שעדיין אחלוק איתכם את ההברקה הזו.
גוגל מעדכנת את ההנחיות לגבי השימוש בסניפט Review המאפשר הוספת ביקורות לסוגי סכמות רבות, לרבות סכמות LocalBusiness ו-Organization ומחדדת – מעתה לא נציג כוכבי דירוג בתוצאות עבור אתרים שמשתמשים בסימון ביקורות אודות עצמם או אודות המוצר שלהם.
Pages using LocalBusiness
or any other type of Organization
structured data are ineligible for star review feature if the entity being reviewed controls the reviews about itself. For example, a review about entity A is placed on the website of entity A, either directly in their structured data or through an embedded third-party widget.
דירוג כוכבים בגוגל בתוצאות החיפוש נוטה להעלות את יחס ההקלקה (CTR) עבור התוצאות עם דירוג כזה מכיוון שהוא בולט יותר לעומת תוצאות חיפוש שאינן עשירות.
זהו צעד מתבקש בעיני, שכן בגוגל מסבירים בדרכם העדינה מדי, שאיתה אני מסכים ב-100%, שמבחינתם ביקורות על עסק, חברה או מוצר הנמצאות האתר העסק עצמו נתונות למניפולציה מכיוון שהן בשליטתו המלאה של העסק ולכן אינן מועילות למשתמשים ואינן אמינות בעיני גוגל.
הגישה של גוגל לנושא היא "אין הנחתום מעיד על עיסתו". הם רוצים שתעידו על אחרים, לא על עצמכם. לא רק שזה לא צנוע, זה ממש לא אמין.
הקשחה בהנחיות עבור ביקורות לסכמות Oraganization ו-LocalBusiness
מכיון שמקור הבעיה בה גוגל מנסים לטפל הוא הסכמות לסימון ארגונים ועסקים, בגוגל טרחו והגדירו סט כללים נוקשים יותר במיוחד עבור הסכמות הללו:
- אתר המשתמש בסכמת localBusiness או Organization לא יהיה זכאי לכוכבי הדירוג במידה והביקורות שהוא מציג הן על עצמו. ביקורת באתר A על אתר A – לא אמין.
- הביקורות צריכות להגיע ישירות ממשתמשים
- על אתרים לאסוף ביקורות ישירות מהמשתמשים ולא להציג ביקורות שמקורן באתרים אחרים
צמצום סוגי הסכמות התומכות בהצגת כוכבי דירוג בתוצאות החיפוש ומאפיין 'name' מעתה מאפיין חובה
בגוגל אומרים שזה נכון שטכנית אפשר להצמיד את הסניפט של ביקורות לכמעט כל סכמה אחרת, אבל מבחינתם רק לחלק מהיישויות יש תועלות בהצגת דירוגים כאלה בתוצאות החיפוש ולכן צמצמה את רשימת הזכאות.
חידוש נוסף הוא הפיכת מאפיין name
למאפיין חובה בסכמות כך שמעתה דירוגי משתשמים עבור כל היישויות יצריכו ציון שם הפריט בסכמה עצמה. הגיוני שבגוגל רוצים לדעת את מה מדרגים.
אלו הם סוגי הסימונים שיודעים "לקבל" גם ביקורות משתמשים ועשויים להוביל להצגת כוכבי דירוג בתוצאות החיפוש של גוגל:
- schema.org/Book
- schema.org/Course
- schema.org/CreativeWorkSeason
- schema.org/CreativeWorkSeries
- schema.org/Episode
- schema.org/Event
- schema.org/Game
- schema.org/HowTo
- schema.org/LocalBusiness
- schema.org/MediaObject
- schema.org/Movie
- schema.org/MusicPlaylist
- schema.org/MusicRecording
- schema.org/Organization
- schema.org/Product
- schema.org/Recipe
- schema.org/SoftwareApplication
על מי העדכון ישפיע?
אתרי עסקים או ארגונים שכבר זכאים לדירוג כוכבים בתוצאות החיפוש ומקור הביקורות הוא העסק עצמו צפויים לאבד את דירוג הכוכבים.
בגוגל מנסים לצמצם את השימוש בסימון ביקורות המשרתות את בית העסק ויותר לשימוש בסימון ביקורות על מנת להציג ביקורות אודות צד ג' (חברה, מוצר או שירות אחר שאינו של העסק או האתר).
העדכון לא בהכרח אומר גזר דין מוות לכוכבי הדירוג בתוצאות החיפוש בגוגל מכיוון שעדיין לא ברור מה יהיה היקף ההשפעה ואיך גוגל יודעים אם ביקורות הן בשליטת העסק או לא, אבל בתחום שלנו, כמו בהרבה תחומים אחרים, time will tell.
לדעתי אתרים מסוימים יחוו ירידה ב-CTR בתוצאות החיפוש כבר ממש בקרוב ועדויות על כוכבים שנעלמו מתחילות להופיע: