קניית קישורים (קניית לינקים) היא אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג תנועה אל האתר שלכם. קישורים נכנסים מסייעים להגדלת החשיפה של אתר במספר דרכים:
- מבקרים המגיעים ישירות על-ידי לחיצה על הקישורים. אחרי הכל, זוהי המטרה העיקרית בשבילה נבנו רוב האתרים – להביא מבקרים אותם ניתן להפוך ללקוחות.
- שיפור במדד חשיבות הדפים של האתר (PageRank).
- שיפור ברמת הרלוונטיות של האתר למילים המופיעות בקישור (Anchor Text).
למידע נוסף, קיראו את המאמר איכות קישורים.
עם זאת, על-פי המדיניות של מנוע החיפוש גוגל, קניית קישורים לצורך שיפור תוצאות האתר במנועי החיפוש אסורה בהחלט.
למה לשים לב בזמן קניית קישור
ישנם מספר נושאים עליהם כדאי לתת את הדעת בעת קניית קישור:
- זמן הפרסום – היו מוכנים לכך כי יתכן כי יקחו מספר חודשים עד שהקישור יתחיל להביא תועלת (בשל אפקט ארגז החול של גוגל). וודאו כי הקישור הוא לטווח ארוך וקחו נשימה ארוכה.
- נושא האתר ונושא הדף – האם הקישור הוא מאתר העוסק בתחום הקשור לאתר שלכם (או לפחות קרוב), והאם הדף בו יופיע הקישור מכיל טקסט נוסף הקשור גם הוא לתחום של האתר שלכם.
- טקסט הקישור – האם נותנים לכם שליטה על הטקסט שיופיע בקישור שיצביע אליכם.
- רמת חשיבות הדף (PageRank) – מהו ה-PageRank של הדף בו מופיע הקישור.
- מספר הקישורים הנכנסים שיש לאתר – אתר המקבל את הקישורים הנכנסים שלו ממעט אתרים (במיוחד אם גם הוא קונה קישורים נכנסים), עלול גם לאבד את הקישורים הנכנסים בקלות.
- קישור מכל דפי האתר – אל תקנו קישורים מכל דפי האתר, אלא מדפים בודדים בלבד. קישורים רבים מדי מאתר מסויים יורידו את ערך הקישורים.
- מיקום הקישור – ודאו כי הקישור נראה לעיין (לא מוסתר או בצבע הזהה לצבע הרקע), ונמצא במקום סביר על גבי הדף.