תכנון נכון של מבנה האתר שלכם יכול לשפר מאד את ביצועיו במנועי החיפוש. בנייה נכונה של קישורים פנימיים תדריך את מנועי החיפוש אל המקומות החשובים לכם ביותר בתוך האתר, ותאפשר להם לסרוק האתר ביעילות, תוך הפרדה בין העיקר לטפל. בדרך כלל בעלי אתרים אינם מייחדים מחשבה מיוחדת לתכנון מבנה קישורים פנימיים נכון, עובדה הגורמת לאובדן כוח רב, ולירידה בתוצאות דפי האתר.
כל קישור המוביל אל דף מסויים נחשב כהצבעת אמון בדף זה. ככל שיותר קישורים מגיעים אל דף מסויים, כך הוא יחשב יותר בעיני מנועי החיפוש, ויופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש. על מנת לקבוע מדד אחיד לגבי חשיבותו של דף מסויים באמצעות מדידת מספר הקישורים המפנים אליו, המציאו אנשי גוגל את מדד חשיבות הדף – Pagerank.
מידע נוסף בנושא איכות קישורים
אחידות בקישורים הפנימיים
את הקישורים הפנימיים כדאי לחלק לשלושה חלקים:
- קישור אל דף הבית
- קישור אל ספריית משנה
- קישור אל דף מסויים
בקישורים אל דף הבית יש להקפיד לשמור על מבנה קישור אחיד. דף הבית הוא הדף החשוב ביותר באתר, ולכן על כל הדפים באתר להכיל קישור אל דף הבית. את ההפנייה אל דף הבית יש לעשות תמיד אל הכתובת המלאה שלו("https://www.seoisrael.co.il/").
מספר טעויות נפוצות אותן עושים לעיתים בוני אתרים:
- https://www.seoisrael.co.il/index.html
- https://www.seoisrael.co.il/
- index.html
- /
- https://www.seoisrael.co.il (ללא '/' בסוף).
גם קישור אל ספריית משנה צריך להיות אחיד. אם אתם משתמשים בצורת הפנייה מסויימת, הקפידו להשתמש באותה צורה בכל המקומות. הכוונה בצורת הפנייה מסויימת היא הפנייה לדף הראשי בספריית המשנה מול הפנייה לספרייה עצמה.
הפנייה לספרייה עצמה: <a href="/forum/">
הפנייה לדף הראשי בספריה: <a href="/forum/default.asp">
כאשר מבצעים הפנייה לדף מסויים, ישנן שתי אפשרויות, לכל אחת יתרונות וחסרונות.
- הפנייה מלאה
<a href="https://www.seoisrael.co.il/page.htm">
היתרון בהפניה זו היא מצבים בהם קיימות הפניות אל האתר בצורות שונות, כמו אל seoisrael.co.il מול www.seoisrael.co.il. במצב זה ההפנייה תהיה תמיד לדף אחד.
- הפנייה יחסית
<a href="page.htm">
היתרון בשיטה זו הוא שאם האתר משמש מספר דומיינים, אין צורך להחזיק עותקים כפולים של כל דפי האתר. דוגמא למצב בו יש שני דומיינים: www.seoisrael.com יחד עם www.seoisrael.co.il.
מפת אתר – SiteMap
כדי להיות בטוחים כי לרובטים של מנועי החיפוש יש גישה אל כל דפי האתר, נולד רעיון מפת האתר.
מפת האתר הוא דף אליו ניתן להגיע מן הדף הראשי ומכל שאר דפי האתר, הכולל קישורים אל כל דפי האתר.
הרעיון של מפת האתר הוא להיות מעין פריסה של סרגל הניווט של האתר, ולכן מבנה המפה צריך להיצמד למבנה סרגל הניווט (שמות קטגוריות, שמות דפים וכו'). גם סדר הופעת הדפים במפת האתר צריך להיות דומה לסדר בסרגל הניווט.
ההמלצה הכללית להישאר במגבלות של פחות מ-100 קישורים לדף תופסת גם לגבי מפת האתר, ולכן אם יש באתר יותר מ-100 דפים, אז צריך לשקול הסרת חלק מן הדפים ממפת האתר (הדפים שאין ציפיה לגרום להם להופיע בתוצאות חיפושים).
מפת האתר היא המקום להפוך את הטקסט של הקישורים לאפקטיבי עד כמה שניתן (מה שלעיתים יראה מוזר אם נעשה בדף רגיל).