זמן קריאה: 3 דקות

גוגל ממשיכים לחדש ולפתח כלים שימושיים למנהלי האתרים והפעם הם נוגעים בנקודה חשובה במיוחד – CTR אורגני.

ה CTR, ובעברית אחוז הקלקות, הינו אחוז הפעמים שהקליקו על תוצאה מסוימת לעומת מספר חשיפותיה.

ל CTR שמור מקום של כבוד בקביעת ה Quality Score ב Google Adwords. זהו חלק משמעותי ביותר בקביעת ציון האיכות מסיבה פשוטה, אם הגולשים הקליקו עליכם בממוצע יותר מאשר על המתחרים כנראה עשיתם לפחות דבר אחד טוב מהם.

אם צוות ה Adwords חושב שמדובר במדד טוב, מדוע שהצוותים האמונים על התוצאות האורגניות יחשבו אחרת ?

חשיבות ה CTR האורגני הלכה והתעצמה בשנה האחרונה כאשר גוגל הטמיעו תוצאות מותאמות אישית בהתאם להיסטוריית חיפושים כברירת מחדל בתוצאות החיפוש. בפועל, תוצאה עליה הקלקת בעבר תופיע במיקומים גבוהים יותר בחיפושים הבאים, במידה ולא ביטלת את אפשרות ההתאמה האישית.

ישנן סברות המדברות על כך שה CTR האורגני משפיע במידת מה על התוצאות האורגניות באופן גלובאלי לכול הגולשים, ולא רק בתצוגה של ההתאמה האישית.

בכל מקרה, כך או כך, אחת המטרות העיקריות בתחום קידום אתרים היא לדאוג לגידול בתנועה חודש אחר חודש. הכלי החדש עוזר לנו לפנות בצורה מושכלת יותר לנושא ה CTR האורגני ולבצע אופטימיזציה הנשענת על נתונים סטטיסטיים.

את הכלי החדש ניתן למצוא ב Webmasters Tools תחת

Your Site On The Web >> Top Search queries

CTR אורגני

תוכלו לראות מיד את ההבדלים בין הממשק החדש לממשק שהורגלתם עד כה.

ניתן לזהות שני גרפים בתצוגה הראשית, האחד עבור כמות החשיפות שהדומיין זכה להם והשני עבור כמות הקליקים של הגולשים, וכן את הנתונים הסטטיסטיים הכלליים, כל זאת בחתכים לפי תאריך ומדינה.

תוכלו לבצע סינון למילות מפתח באמצעות החיפוש והתצוגה הגרפית תשתנה בהתאם, יעיל מאוד לזהות מגמות ומחזוריות.

אחת הנקודות המעניינות בכלי החדש היא האפשרות לראות מידע מפורט עבור מילת מפתח ספציפית. הקלקה על אחת ממילות המפתח בטבלא תציג את נתוני ה CTR של המילה לפי מיקומים בדף התוצאות ולפי עמודים באתר עליהם הקליקו הגולשים שנתקלו באתר בחיפוש מילת המפתח.

CTR של מילת מפתח

כמובן שאת כל המידע ניתן לחתוך לפי תאריכים ספציפיים ובכך לעקוב אחר שינויים שבוצעו על מנת לנסות להגדיל את ה CTR.

תצוגה לפי תאריך

בהצלחה!