לפני יומיים, מייקרוסופט דיווחו בבלוג הרשמי של החברה, שבאביב הם מתכננים להשיק מדד ציון איכות (Quality Score) במערכת הפרסום adCenter (בדומה לציון האיכות של Google AdWords). המטרה: לסייע למפרסמים לקבל משוב על ביצועי הקמפיינים שלהם, על מנת להגיע לרמת אופטימיזציה טובה יותר.
במייקרוסופט מעתיקים את ציון האיכות מגוגל?
ובכן, נראה שכן… בדומה ל-AdWords, ציון האיכות ינוע בין 1 ל-10 ויוצג למשתמש ברמת מילת המפתח, על בסיס הנתונים ההיסטוריים של החשבון. בנוסף, ציוני האיכות יחולקו לפי שלוש רמות: (1) רלוונטיות מילת המפתח, (2) רלוונטיות דף הנחיתה, (3) חוויית המשתמש בדף הנחיתה:
ערכים | הגדרה | |||||
ציון איכות כולל | 1 עד 10 | עד כמה תחרותית מילת המפתח, בהשוואה למתחרים באותו שוק. | ||||
רלוונטיות מילת המפתח | עלוב, ללא בעיות, טוב | עד כמה מילת המפתח מצליחה להתחרות במפרסמים אחרים אשר משלמים על אותה מילת מפתח. | ||||
רלוונטיות דף הנחיתה | עלוב, ללא בעיות | עד כמה מילת המפתח ודף הנחיתה רלוונטיים לשאילתת החיפוש. | ||||
חוויית המשתמש בדף הנחיתה |
עלוב, ללא בעיות | האם האתר עומד בדרישות האיכות של adCenter (הנחיות שמתייחסות לאיכות ותקינות דף הנחיתה והתוכן שבו). |
הבדלים בין ה-QS של מייקרוסופט לעומת גוגל
בשונה מה-AdWords, ציון האיכות של מייקרוסופט לא ישפיע בצורה ישירה על מיקום המודעות בתוצאות החיפוש של Yahoo! ו-Bing, אך תהיה לו השפעה עקיפה על המיקומים הממומנים. כלומר, ציון האיכות יספק למפרסם קנה מידה ליכולת הנוכחית של אותו ביטוי להתמודד עם מתחרים נוספים המפרסמים עליו, לאור ביצועי העבר. קביעת המיקומים תישאר מבוססת על גובה ה-Bid, ה-CTR ורלוונטיות מילת המפתח לשאילתת החיפוש.