בשיחה בין אנשי search engine roundtable לבין Ian McAnerin (אחד ממהנדסי גוגל), עלה נושא ההבדל בין אתר הממוקם על ip משותף לבין אתר עם ip בלעדי (dedicated ip).
שימו לב: המידע הזה מובא כאן כפי שהוא הובא במקור – ואני חייב לסייג אותו בכך שלדעתי הוא במקרה הטוב חשוד ביותר…
מן השיחה עולה כי לשים אתר בכתובת ip משותפת לא יגרום לו נזקים. עם זאת, חשוב להבין כיצד מתייחסים הרובוטים של מנועי החיפוש אל שתי האפשרויות.
כאשר מגיע רובוט של מנוע חיפוש בפעם הראשונה לאתר, הוא קורא אותו באמצעות html 1.0. אם הוא מצליח בכך, אז הוא באופן רגיל יסרוק את כל האתר, ויכניס אותו לאינדקס. באתרים להם מוגדרת כתובת ip קבועה ובלעדית, יוכל הרובוט לסרוק את כל האתר עם html 1.0 מאחר והוא יוכל לזהות את כתובת האתר (url) לפי ה-ip.
במידה והאתר נמצא על כתובת ip משותפת, גוגל ינסה לקרוא את האתר לפי html 2,3,4 וכן הלאה, עד שהוא יצליח להפוך את ה-ip לכתובת (url). תהליך זה יכול לקחת עד שלושה חודשים (!).
בזמן הביניים עד שגוגל מצליח להפריד בין האתר שלכם לשאר האתרים על אותו ip, גוגל ישתמש ב-url של האתר הראשי של ה-ip, שהוא בדרך כלל האתר של חברת אחסנת האתרים שלכם. כל קישור חדש שיוביל אל האתר שלכם בתקופה זו לא יזקף לזכות האתר שלכם אלא לזכות האתר הראשי. ברגע שגוגל מצליח להפריד בין האתר שלכם לבין האתרים האחרים על אותו ip, הוא יזקוף את הקישורים לזכות האתר שלכם.
יתכן כי במידע המופיע במקור נפלו טעויות, והסבר אפשרי לטעויות אלו ניתן לקרוא כאן.
בכל מקרה, במידה והמידע הנ"ל נכון (ושוב, יש להתייחס אליו בחשדנות), המשמעויות שלו הם חשובות ביותר:
- כתובת ip קבועה ובלעדית (static ip) יכולה לקצר מאד את זמן האינדוקס של אתר חדש
- קישורים אל אתר הנמצא בכתובת ip קבועה ישפיעו מהר יותר
- אולי יש כאן הסבר מסויים לתופעת ארגז החול?