התהליך המשמעותי ביותר כיום לקידום אתר הוא בניית קישורים חיצוניים. המטרה בתהליך זה היא השגת אתרים רבים עד כמה שניתן שיקשרו אל האתר שלכם. ככל שלאתר מסויים יהיו יותר קישורים נכנסים, כך יגברו סיכוייו להופיע גבוה בתוצאות מנועי החיפוש.
פופולריות קישורים – Link Popularity
המונח בו משתמשים אנשי המקצוע על מנת למדוד כמות קישורים נכנסים אל אתר הוא פופולריות קישורים (Link Popularity). ככל שישנם יותר קישורים חיצוניים המפנים אל דף מסויים, כך רמת ה""פופולריות"" שלו בעיני מנועי החיפוש עולה.
בדיקת כמות קישורים נכנסים
מנועי החיפוש מציעים לגולש מספר כלים לשם איתור הדפים ברשת בהם מופיעים קישורים אל דף מסויים. על מנת לעשות שימוש בכלים אלו יש צורך להכיר את פקודת link. צורת השימוש בפקודה זו היא:
link:www.domain.com
link:www.domain.com/bonbon.htm
link:domain.com
הדוגמא הראשונה תציג את כל האתרים המפנים אל דף הבית של האתר. הדוגמא השנייה תציג את האתרים המפנים אל דף מסויים באתר. הדוגמא השלישית מוצגת כאן רק כדי להבהיר כי היא שונה מן הדוגמא הראשונה, ורק דפים המפנים לאתר ללא www יופיעו בתוצאות.
חשוב לציין כי כיום מנוע החיפוש גוגל אינו מציג את כל הקישורים בדף התוצאות, אלא רק מדגם. בעבר היה נראה כי הדפים שהיו מוצגים בתוצאות הם רק דפים בעלי PageRank ברמה 4 ומעלה, אך כיום כבר לא ברור לחלוטין לפי מה מחליט גוגל אילו קישורים להציג ואילו קישורים לא להציג. לכן, אם קישור לא מופיע בתוצאות החיפוש שביצעתם, זה לא אומר כי הוא לא נחשב!
מידע נוסף בנושא פקודות חיפוש מתקדמות:
חיפוש מתקדם בגוגל |
על מנת לקבל מושג טוב יותר לגבי כמות הקישורים הנכנסים אל האתר שלכם, עדיף להשתמש ב Majestic SEO, באמצעות כלי זה ניתן לקבל את הנתונים הבאים:
- מס' האתרים אשר מקשרים אליכם
- כתובות url של כל הדפים שבהם יש קישור יוצא אל האתר שלכם.
- רשימת קישורי הטקסט שמקשרים אליכם ( ניתן לדעת איזה קישור טקסט הכי הרבה מקושר לאתר שלכם)
- רשימת המדינות שמקשרות אליכם.
על מנת שתוכלו לראות את כל הנתונים הללו אתם צריכים לפתוח חשבון באתר שלהם ולאמת את האתר שלכם על ידי העלאת קובץ txt אל השרת שלכם.
Majestic SEO |
השגת קישורים נכנסים עבור האתר
קיימות דרכים רבות להשיג קישורים עבור האתר שלכם. הנה כמה אפשרויות:
- רישום לאינדקסים – רישום לאינדקסים ולאתרים מקצועיים בתחומו של האתר שלכם הם צעדים חיוניים ביותר להגדלת מספר הלינקים הנכנסים לאתרכם, ולרלוונטיות שלו.
- בקשת קישור הדדי – משלוח דואר אלקטרוני לבעלי אתרים העוסקים בתחום דומה לזה של אתרכם, ובו הצעה לביצוע קישור הדדי בין האתרים (Reciprocal Link), היא דרך מצויינת אך דורשת עבודה רבה.
- פרסום הודעות בפורומים – פורומים רבים מאפשרים הוספת חתימה הכוללת קישור לאתר של כותב ההודעה. קישור זה הוא קישור ככל הקישורים. כאשר אתם נרשמים לפורום, וודאו כי אתם מכניסים את הקישור לכתובת האתר שלכם גם בדף פרופיל המשתמש שלכם.
- כתיבת מאמרים – בתובת מאמר בתחום התמחותכם, והצעה לבעלי אתרים אחרים לפרסם מאמר זה (עם קישור לאתר שלכם) היא דרך שגם בונה קישורים, וגם מבססת אתכם כמומחים בתחומכם.
- ספרי מבקרים – אתרים רבים מאפשרים לגולשים המגיעים אליהם לחתום בספר האורחים שלהם, כאשר בדרך כלל ניתן לצרף קישור לחתימה זו. דרך זו איננה מומלצת על-ידינו אלא אם ספר האורחים הוא באתר שבאמת קשור לתחומו של האתר שלכם.
- קניית קישור – לעיתים קניית קישור מאתר מבוסס בתחום שלכם יכולה לעזור בצורה קיצונית בתחילת דרכו של האתר שלכם. תופתעו לגלות כמה קישור כזה יכול להיות יעיל מבחינת עלות/תועלת.
תוכנת בניית קישורים
אחת הדרכים הקלות ליצור מערכת של קישורים אל האתר שלכם היא באמצעות תוכנה לאוטומיזציה של תהליך יצירת הקישורים ההדדיים בין האתר שלך לבין אתרים אחרים. פעולות אותן מבצעת תוכנה מסוג זה הן:
- איתור אתרים בהם כדאי שיופיע קישור לאתרכם
- בניית דף קישורים לאתר שלכם
- שליחת דואר אל השותפים הפוטנציאליים
- בדיקה אם השותפים אכן מקשרים אליכם
תוכנה לסיוע בבניית קישורים: |
כיצד מעריכים את איכות הקישור הנכנס?
מידע נוסף בנושא איכות קישורים: |
פיזור הקישורים הנכנסים
הנטיה הראשונית של בעלי אתרים היא לנסות להשיג קישורים שיפנו אל הדף הראשי של האתר שלהם. זוהי איננה בהכרח האסטרטגיה הנכונה. לעיתים קרובות כדאי דווקא להפנות אל דפים פנימיים בתוך האתר שלכם, על מנת להעלות את חשיבותם בעיני מנועי החיפוש.
קשה לומר מה עדיף בהכרח, אך קיימים רבים הטוענים כי מנועי החיפוש מייחסים משקל רב יותר להפניות מדוייקות (אל דף מסויים) מאשר להפניות כלליות (אל דף הבית של האתר). בכל מקרה, נראה כי אסטרטגיה נכונה תהיה לפזר את ההפניות לאתר לדפים שונים.