אחת הטכניקות המתקדמות אותן מציעה מערכת גוגל אנליטיקס היא היכולת להגדיר באופן "ידני" פרמטר מסויים עבור גולש, ואחר-כך לעקוב אחר גולשים להם הוגדר אותו הפרמטר. הדרך לבצע זאת היא באמצעות שימוש בפונקציית setvar_ עבור גולשים ספציפיים, והגדרת הפרמטר אחריו נהיה מעוניינים לעקוב. הנה כמה דוגמאות מדוע נרצה לעשות זאת:
- הבדלה בין משתמשים רשומים למשתמשים לא רשומים.
- במידה ואנו יודעים מידע דמוגרפי מסויים על גולשים שנרשמו, נוכל להגדיר מידע זה (לדוגמא: מקצוע, קבוצת גיל, רמת השכלה).
- הבדלה בין משתמשים שביצעו הורדה של התוכנה לעומת אלו שלא.
היכן מפעילים את הפונקציה
את הפונקציה ניתן להפעיל דרך הקוד של האתר בכמה דרכים:
- עם עליית הדף (בתוך תגית ה-body).
- באמצע הדף (בתוך תגיות script).
- עם ביצוע פעולה מסויימת, כגון לחיצה על קישור (בתוך תגית onclick).
- עם ביצוע בחירה מסויימת בתוך form.
הפורמט של הפונקציה
הפורמט של הפקודה הוא די פשוט:
<body onLoad="javascript:pageTracker._setVar('females');">
<script type="text/javascript">__utmSetVar('contact');</script>
<a href="link.html" onClick="__utmSetVar('software download');">Click here</a>
חשוב לשים לב כי הקוד שהוצג כאן מתאים למי שמפעיל את קוד אלניטיקס החדש בדף. למי שמפעיל עדיין את הקוד הישן, צריך לשנות מעט את הפקודות.
את הנתונים על הגולשים המפולחים על-פי הפרמטר שהגדרנו ניתן לראות בתפריט visitors overview תחת user defined.
עדכונים לפקודה
לאחרונה בוצעו על-ידי גוגל שינויים בצורת העבודה של פקודת ה-setvar. הבעיה הייתה שהפעלה של הפקודה הוגדרה על ידי גוגל בתור פעולה של הגולש, ולכן במידה והגולש הגיע לאתר, ואחר כך הופעלה הפקודה, הגולש כאילו ביצע שתי פעולות באתר. דבר זה יצר מצב בו ה-bounce rate של האתר היה יותר נמוך ממה שאמור היה להיות, וכך גם היה זמן השהייה בדף, שהתקצר מאד. עתה לא מוגדרת פעולת setvar כפעולת גולש, ולכן אינה משפיעה יותר על נתוני ה-bounce rate ועל נתוני זמן השהייה בדף.