אז מה זה עמוד נחיתה ואיך זה קשור אלינו?
דף נחיתה הוא הדף הראשון אליו "נוחת" הלקוח הפוטנציאלי, אליו אנחנו נפנה גולשים כדי לחשוף אותם למוצר או השירות שלנו. השימוש בדפי הנחיתה נפוץ מאוד במסעות פרסום בגוגל, ותפקידם היחידי הוא להפוך גולשים ללקוחות. דף נחיתה טוב, צריך להיות מורכב בעיקר מתוכן שיווקי וגרפיקה איכותית. האלמנטים בדף נועדו למשוך ולהשפיע על הגולש להתקרב צעד אחד נוסף לקראת ביצוע פעולה באתר.
מטרת דף הנחיתה
מטרתו של דף הנחיתה היא למקד את תשומת ליבו של הגולש למוצר/שירות ספציפי ולהניע אותו לפעולה – לבצע המרה. אולם, חוסר מיקוד עלולים לעשות את הפעולה ההפוכה ולגרום לגולש לעזוב את הדף, מה שיוצר בסופו של דבר בזבוז כסף רב שהושקע בפרסום.
נניח שגולשת חיפשה בגוגל "בדיקת שקיפות עורפית", ראתה מודעה בגוגל עבור אותה בדיקה, והגיעה לאתר של חברת תרופות אשר מדברת על כל הבדיקות הקיימות בהריון ואודות החברה. סביר להניח שהגולשת הייתה הולכת לאיבוד באתר ולא הייתה מוצאת תשובה למענה, ויוצאת לאחר כמה דק' מהאתר למתחרה שלך.
במידה ונפנה את הגולשת לעמוד נחיתה ייעודי לאותה בדיקה עם מסר אחד וממוקד, הגולשת תמצא את התשובה שלה ותשאיר פרטים.
אז איך בונים דף נחיתה שיביא לנו המרות?
מסר אחד ואחיד
זמן הגולש הוא יקר, ולכן הדף חייב להיות מדויק, ברור וממוקד למוצר או השירות אותו אנו מפרסמים. חשוב להחליט מהי הפעולה היחידה/הראשית אשר אתם רוצים שתתבצע לפני שמתחילים. כלומר, להגדיר לעצמכם מטרה. דף נחיתה משווק מוצר אחד בלבד, ולכן חשוב מאוד להתמקד בדף הנחיתה בתועלות של אותו מוצר, לא להרחיב מדי על שאר השירותים של העסק, לא להפנות לקישורים חיצוניים, מתוך מטרה לשמור על הפוקוס של הגולש. השורה התחתונה- חשוב להחליט מהי הפעולה היחידה/הראשית אשר אתם רוצים שתתבצע לפני שמתחילים, ולהגדיר את המטרה שברצונכם להשיג.
כותרת ראשית עם הבטחה לתמורה גדולה
הכותרת היא המקום בו העניין הראשון במוצר או השירות שלכם נוצר. במקרה שאין לדף כותרת ראשית, הגולש לא ידע במה להתרכז באינטראקציה הראשונה שלו עם הדף.
המפתח לאחוז המרה גבוה בדף נחיתה הוא "התמורה העיקרית". כשהלקוחות שלכם מגיעים לדף הנחיתה- אתם שם בשביל לפתור להם את הבעיות. תספרו להם למה אתם ה"מושיעים" שלהם ותנסו ליצור לגולש שאיפות. השתמשו בכותרת ראשית ספציפית, ברורה וקצרה, שהמטרה המרכזית שלה היא לתפוס את תשומת הלב של הגולש. לאחר שזה קורה, יש להסביר לו בקצרה במה המוצר/שירות שלכם עוסק.
לא צריכים – לא מבקשים
פחות שדות בטופס הרשמה = יותר המרה. אנשים אוהבים לשמור על פרטיותם ומעדיפים לחלוק כמה שפחות פרטים. אל תבקשו מהגולש מידע שאתם לא זקוקים לו. טופס מסובך הוא אחד המוקשים בדף נחיתה. בלי שדות מוגזמים, אלא רק המינימום הנדרש.
כפתור עם הנעה לפעולה
השקיעו במיקרו קופי ובחרו משפטים קטנים שיתנו את הפוש האחרון. אחת הדרכים לשפר את אחוזי ההמרה בדף, היא פשוט להימנע מלחצן "שלח" המשעמם והנפוץ. ברור לכולנו שאף אחד לא באמת רוצה "לשלוח" משהו למישהו זר. מה כן עושים?
ציינו על הלחצן מה אתם נותנים בתמורה לגולשים שישאירו את הפרטים בטופס, הם צריכים להרגיש שהם מקבלים משהו בחזרה מכם.
למשל-"גם אני בפנים", "התחל להוריד במשקל", "גם אני מעוניין לחסוך בעלויות פרסום שלי", וכד'.
עוד נקודה חשובה – דאגו שהלחצן שיצרתם יהיה מספיק גדול ובולט, ומומלץ שיהיה בצבע שונה משאר הדף.
הלימה בין דף נחיתה למקור תנועה
חשוב שתשמרו על מסר עקבי ורציף גם בכותרת של דף הנחיתה שלכם וגם בקופי של המודעות. למשל, אם הבטחתם לגולש שהוא יקבל הטבה מסוימת במודעה שמובילה לדף הנחיתה, ובדף הנחיתה לא יהיה שום אזכור לנושא- אתם תפגעו באחוז ההמרה שלכם בצורה משמעותית.
אל תטעו את הגולשים. חשוב שתהיו ברורים, כנים וישרים.
תועלות (Benefits)
עמוד נחיתה אפקטיבי מדבר על תועלת ולא על מאפיינים. הצגת התועלות העיקריות של המוצר או השירות ברמת כותרת משנית או נקודות. מה שישכנע את הגולשים זה לא בהכרח המוצרים שלכם או הפעילות שלכם, אלא התועלות שתציגו להם. אנשים יקנו את מה שעוזר להם להרגיש טוב יותר, להרוויח יותר, ליהנות יותר – הציגו את התועלות בפני המשתמשים שלכם.
וידאו ממיר
וידאו טוב, הממוקד נכון ומציג את המוצר המשווק כראוי, משפר את אחוזי ההמרה בצורה משמעותית. וידאו ארוך משלוש דקות הוא לא וידאו מוצלח לכן מומלץ להישאר בטוחה ה-2 דקות. תפקיד הוידאו הוא להסביר את המוצר בצורה ברורה, לתפוס את תשומת לב הגולש וברגע שהוא קשוב וממוקד – להניע אותו להשאיר פרטים. נכון שזו המטרה של הדף כולו, אולם בוידאו קל יותר לעשות זאת וחשוב לנצל את הכלי הזה.
דוגמאות, המלצות ואישורים חברתיים
הצגת אסמכתאות תגביר את הביטחון של הגולשים במותג שלכם ואת האמינות שלכם. אנשים תמיד מחפשים מה אחרים אמרו. תוכלו להוכיח בכמה דרכים: הצגת לוגואים של חברות גדולות שאתם עובדים איתם, הוספת לקוחות ממליצים(שילוב של תמונת הלקוח מומלצת לשיפור המרה),הצגת נתונים אודות העסק-מס' לקוחות/מס' עסקאות, ביקורות חיוביות שכתבו עליכם, סרטון שדיברו עליכם.
טופס יצירת קשר בראש דף הנחיתה
רוב המפרסמים מציבים את טופס צור הקשר בתחתית דף נחיתה במחשבה שהגולש רוצה לקבל את כל המידע הרלוונטי לפני שמחליט להשאיר אצלנו פרטים. בפועל, רוב הגולשים לא באמת גוללים עד הסוף, ולכן גם לא משאירים פרטים. טופס צור קשר צריך להיות ממוקם בחלק העליון של הדף.
תחשבו על זה, אחרי שהגולש "חם" מהכותרת המבטיחה שלנו אנחנו צריכים להוביל אותו להשאיר פרטים באופן מיידי.
*טיפ קטן – יצירת טופס צור קשר "צף" בדף נחיתה אשר מלווה את הגולש במשך כל הגלילה שלו.
טובים השניים מן האחד
לא משנה כמה נצמד לכללים וכמה נשקיע, תמיד ייתכן מצב שבו משהו לא עובד כמצופה, ולכן תמיד כדאי לבדוק. שימוש בתהליך שנקרא A/B TESTING שבו בוחנים שתי גרסאות של דף הנחיתה במקביל, כאשר בכל גרסה יש אלמנטים שונים אותם אנחנו רוצים לבחון כדי להבין מה עובד טוב יותר ומה עובד פחות טוב.
ניתן לבצע AB/TESTING בעזרת Google Optimize המאפשר חיבור לגוגל אנליטקס ותג מנג'ר.
מהירות
דף נחיתה איטי פוגע בחוויית הגולש, ומבחינת גוגל דף זה הוא לא איכותי. זמן טעינה של דף נחיתה הוא אחד המשתנים המשפיעים ביותר על יכולת ההמרה שלו.
מחקרים שגוגל ביצעה מעידים על כך שגולשים לא מחכים יותר מ-7 שניות לטעינה של דף כאשר במובייל הגולשים לא מחכים יותר מ-3 שניות. הסבלנות של הגולשים הולכת ויורדת בנושא זמני הטעינה, ואם הם יצטרכו להמתין זמן ארוך מדי, הם יינטשו למתחרה שלכם.
ניתן לבדוק את זמן הטעינה של דף הנחיתה ואת הבעיות הקשורות למהירות באמצעות הכלי של גוגל.