בחודשים האחרונים גוגל ביצעו מספר שינויים בנראות עמוד תוצאות החיפוש למנוע חיפוש התמונות במכשיר ה-Desktop. שינוי גדול נערך בספטמבר 2018, ושינוי נוסף התחיל להראות ניצנים במהלך נובמבר 2018 בעיקר בארה"ב וכעת ניתן לראותו גם בישראל.
מה השינוי בנראות עמוד תוצאות החיפוש לתמונות בספטמבר 2018?
השינוי שהוצג היה יישור קו אל מול שינוי הנראות עמוד תוצאות החיפוש לתמונות בגרסת ה-Mobile שבוצע במרץ 2018.
השינויים שהתרחשו בספטמבר 2018:
- הצגת ה-title של עמוד הנחיתה בו מוצגת התמונה – ה-title מוצג מתחת לתמונות בעמוד וגם לאחר לחיצה על תמונה.
- כתובת ה-URL של התמונה – הוספה גם היא מתחת לתמונות בעמוד התוצאות
- השינוי המשמעותי והגדול ביותר – הוספת בועות הסינון בחלק העליון של עמוד תוצאות החיפוש לתמונות. שינוי זה גורם למותגים חזקים להופיע כבועת סינון וכך לחזק את שמם במנוע חיפוש התמונות.
- הוספת זכויות יוצרים לאחר לחיצה על תמונה.
מהו השינוי שבוצע בנובמבר 2018 והחל לחדור לישראל בחודש האחרון?
השינוי המשמעותי ביותר בגרסת ה-Desktop בחיפוש אחר תמונה הוא אזור הצגת תמונה נבחרת.
איך הוצג אזור תמונה נבחרת בעבר?
- לאחר הקלקה על תמונה נפתח לגולש בתחתית העמוד חלק אפור.
- התמונה שנבחרה הוצגה בחלק האפור בצד ימין כאשר מתחתיה ישנם פרטים על גודלה ומידע על כפיפות לזכויות יוצרים.
- בצידה השמאלית של התמונה בחלק האפור הוצגו ה- Title של עמוד הנחיתה של התמונה, שם האתר בה מוצגת התמונה, קישורים למעבר לאתר, שיתוף התמונה, אפשרות להוסיף את התמונה למועדפים של הגולש ומעבר לאזור המועדפים של הגולש שם מוצגות כל התמונות שסימן כמועדפות. מתחת לקישורים ישנו אזור 'תמונות קשורות' ובו מוצגות שמונה תמונות הקשורות לתמונה שנבחרה.
איך נראה אזור תמונה נבחרת ב-Desktop החל מנובמבר 2018?
אז כפי שכבר ציינתי, השינוי החל בנובמבר 2018 ובימים האחרונים אני יותר ויותר רואה אותו גם במחוזותינו.
במקום הנראות של החלק האפור התחתון לאחר לחיצה על תמונה, נגלה לגולש בחלק השמאלי של העמוד אזור של התמונה הנבחרת. האזור מכיל:
- בחלקו העליון – התמונה שנבחרה
- קישור לעמוד הנחיתה בה מופיעה התמונה – מעבר אורגני של הגולש לאתר הרצוי.
- קישורים נוספים כמו שיתוף התמונה, הוספת התמונה למועדפים, תפריט קטן הכולל מעבר לתמונות המועדפות שלי, עזרה ושליחת משוב.
- מתחת לקישורים מופיע ה-Title של העמוד בה מוצגת התמונה, ה-Alt של התמונה ומידע על כפיפות זכויות יוצרים של התמונה.
- בתחתית החלון שנפתח לאחר בחירת תמונה מוצגות תמונות נוספות מאותה בועת סינון אליה התמונה משויכת וקישור מעבר לעמוד תוצאות חיפוש תמונות. לחיצה על הקישור, פותח כמוד תוצאות תמונות בגוגל כאשר התמונה בה הגולש בחר במסך הקודם מופיעה כבועת סינון בפני עצמה.
תצוגת עמוד תמונות בגוגל לאחר לחיצה על 'צפייה בתמונות נוספות' כבועית חיפוש
איך משפיע השינוי שגוגל ביצעו על הצגת התמונה הנבחרת?
השינוי של הצגת התמונה בחלק השמאלי (ולא דרך החלון האפור שנפתח לגולש בתחתית העמוד) חוסך הרבה מקום מת שנוצר לאחר בחירת התמונה בנראות הישנה. הגולש יכול כעת לגלול את המסך ולצפות בתמונות נוספות כאשר התמונה שהקליק עליה, תופיע בצד שמאל ותלווה אותו בגלילה מטה.
האם שינוי זה משפיע על אנשי SEO?
אין עדיין אישור רשמי מצד גוגל לשינוי הגדול בתצוגת תמונה נבחרת בעמוד תוצאות החיפוש לתמונות אך תצוגה זו צוברת תאוצה בנראותה.
בשונה מהתצוגה האפורה והבולטת ביחס לנראות העמוד של תוצאות החיפוש לתמונות, התצוגה החדשה מוצגת בצד שמאל ברקע לבן ופחות מורגשת ומובלטת לגולש. שינוי נראות זה יכול להוביל לפחות הקלקות ומעבר של הגולש לעמוד הנחיתה של התמונה באתר – דבר המוביל לפחות תנועה אורגנית מעמוד תוצאות החיפוש תמונות בגוגל.