הרשימה מכילה את מונחי חיפוש בהם נרשמה העליה החדה ביותר בהשוואה לשנה הקודמת.
רשימת הביטויים כוללת ביטוי חיפוש כלליים כמו גם חיפושים על אישים ואירועים מובילים שהופיעו בחדשות. כמו כן, כוללת הרשימה את חיפושי ה "how to" של חיפושי ההדרכה המובילים.
החיפושים המובילים בעולם:
1. הגביע העולמי
2. AVICCI
3. מאק מילק
4. סטן לי
5. פנתר השחור
מייגן מרקל הגיעה למקום הראשון בחיפוש האישיים בעולם (אחרי שבשנת 2017 הייתה מקום שני).
חיפושים מובילים בארץ:
חיפושי ההדרכה המובילים:
1. איך מדליקים חנוכיה
2. איך מכינים סליים
3. איך מצביעים לאירוויזיון
4. איך מתקשרים מחסוי
5. איך מכינים אורז
ענבל אור מככבת הן בראש חיפושי "האישים" והן בחיפושי קטגוריית החדשות. בכך גברה על נטע ברזילי שהגיעה "רק" למקום שני בקטגוריית האישים.
שתיהן הופיעו גם כאחד מחמשת ביטוי החיפוש המובילים בקטגוריה הכללית בארץ.
חמשת הביטויים המחופשים ביותר בארץ היו:
• מונדיאל
• האח הגדול
• כאן 11
• ענבל אור
• נטע ברזילי
שתי תובנות עיקריות מעניינות עולות מהמידע שפרסמה גוגל:
1) מינוף תכנים לפי נושאים חדשותיים עובד! זה כמובן לא סוד גדול, ובכל זאת , יכולת להגיב בזריזות לנושאים שעולים בחדשות בהקשר בו עוסק האתר שלכם , תגדיל את החשיפה אליכם באמצעות ביטויים הקשורים לנושאים "החמים" שמעניינים את כולם. דירוג גבוהה על ביטויים אלה מגביר את החשיפה והינו בעל פוטנציאל גבוהה להעלאת התנועה לאתר. כמובן שתכנים חדשותיים מעודכנים משדרגים גם את איכות התוכן של האתר ומהווים נכס גדול ליכולת שלכם להגדיל בעיני גוגל את מדדי ה EAT שלכם (Experience,Trust Authority) .
הדרך:
א. עמודי כתבות
ב. שאלות בפורומים
2) "שאלות איך": שימוש בביטויי הדרכה המתחילים במילות השאלה "איך…."ביטויים אלה הולכים ונהיים תכופים יותר. בהתחשב בעובדה שאנחנו בטרום עידן השימוש המסיבי בארץ בחיפוש קולי , מצביעה מגמה זו על הצורך בהכנת האתר ליום בו החיפוש הקולי יהיה זמין באתרים בצורה מהימנה ונוחה וייהפך לאופן החיפוש הנפוץ.
הדרך:
דפי שאלות ותשובות המנוסחים על פי כללי גוגל לחיפוש קולי ומתחילים כמובן במילה "איך".
רוצים לדעת עוד? בואו נראה אותכם עונים על החידון של גוגל
בהצלחה 🙂