תקן חדש, מהירות חדשה
המעבר לתקן החדש איננו רק צעד קוסמטי. מאחורי הקלעים, מתבצעים שורה של שינויים שעתידים להשפיע על מהירות הטעינה של עמודים. כך למשל, בפרוטוקול החדש מכווצים כל הנתונים המועברים לשרת. בכל פעם שאתם מקליקים מהמובייל על אתר או לוחצים על קישור במחשב שלכם, נשלחים המון נתונים לשרת. עם הפרוטוקול החדש, ישלחו אותם הנתונים בצורה מכווצת, מה שיקטין את עומס ההעברה ויביא למהירות גדולה יותר.
הדבר מתבצע באמצעות כיווץ הבקשות וקיבוץ הבקשות – כלומר כל הבקשות לשרת בין אם מדובר בתמונות, CSS, Java Script ישלחו לשרת ביחד. הסיבה למהירות הגדולה יותר גם טמונה בכך שהפרוטוקול הזה הוא בינארי (כלומר מורכב מ-0 ו-1) לעומת הפרוטוקול הקודם שהוא טקסטואלי, מה שמגביר את כמות הנתונים שצריכים להישלח.
לא כל המומחים מרוצים
רבים ציפו להרבה יותר פיצ׳רים חדשים שיצאו יחד עם הפרוטוקול המתקדם יותר. כמה מהתלונות הפופולריות, הן שהוא אולי מהיר יותר, אבל לא הרבה יותר מהיר כפי שציפו. שינויים נוספים שצופו ולא נכללו בגרסה הסופית, אכזבו גם הם רבים מהמפתחים שמאמינים שמדובר בגרסת מעבר עד לפרוטוקול מתקדם יותר.
בנוסף, הפרוטוקול החדש ירש שתי בעיות קיימות ולא מטופלות של הפרוטוקול הישן – אין חיוב להצפנה של הנתונים, ובעיית Cookies פופולרית נשארה במסגרתה כל קובץ txt שנשלח לשרת מכיל פרטים רבים על המשתמש ומאפשר לטרגט אותו שוב ושוב עם מודעות חדשות. בנוסף, הפרוטוקול החדש לא תומך בכל הדפדפנים. מאחר ופותח על ידי גוגל, ניחשתם נכון, כרום תומך בו בצורה מיטבית, אך דפדפנים אחרים נותרו מאחור, כמו לדוגמא Opera.
איך עוברים ומה אתם צריכים לדעת?
לפני שתיכנסו למדריך המפורט לביצוע המעבר ל-HTTP/2 שתורגם כבר ללמעלה מ- 10 שפות,כדאי שתשאלו את עצמכם שבע שאלות כפי שמפורט בלינק הזה, כמו מהי מהירות האתר, באילו דפדפנים גולשים המשתמשים שלכם ואופן הטיפול של האתר שלכם בתמונות.
בנוסף, כדאי שתשימו לב שטכניקות SEO רבות ששימשו בעבר ומשמשות לאופטימיזציה גם היום לטובת שיפור המהירות כמו מיניפיקציה, איחוד קבצים, או הכנסת קוד CSS לתוך ה-HTML – יהפכו למיותרות לחלוטין בגלל אופן הפעולה של הפרוטוקול החדש. לכן, כדאי שלא תשקיעו את הזמן היקר שלכם בטכניקות שכבר לא עבודות.
גוגל כמו גוגל, לא מפסיקה לחדש ולעדכן את האופן בו האלגוריתם שלה עובד. בקרוב מאד נראה ששיעור של יותר מחצי מהאתרים הגדולים בעולם יעברו לפרוטוקול החדש, וגוגל עלולה להשאיר מאחור את כל מי שלא יאמץ אותו. לכן, אתרים גדולים שהדירוג שלהם חזק כבר היום, צריכים להתחיל תהליך של מעבר לפרוטוקול החדש, כדי למנוע ירידה עקבית בטראפיק האורגני בעתיד הלא רחוק.