זמן קריאה: 2 דקות

עולם ה-SEO  רועש וגועש לאחר שגוגל הענישה בדירוג באופן יוצא דופן את דף הבית של דפדפן כרום.

הקמפיין של גוגל לשיווק גוגל כרום

תחילת הסיפור כאשר גוגל שכרה את שירותיה של חברת Essence Digital על מנת לקדם את דפדפן כרום באמצעות סדרה של מודעות פרסומי ווידאו אשר היו אמורות להציג לכאורה כיצד נוכחות אינטרנטית עזרה לעסקים קטנים.

המשימה להצגת הסרטונים הללו הועברה הלאה לחברת Unruly Media אשר גייסה בלוגרים מרחבי העולם אשר כתבו פוסטים וצירפו את הווידאו. בחלק מהמקרים אפילו כתבו מספר מילים כאשר ציינו במפורש את המשפט:"This post is sponsored by Google". לפחות באחד מן המקרים, בלוגר אפילו קישר ישירות לעמוד הבית של גוגל כרום.

גוגל, החברה אשר נלחמת מלחמות חורמה נגד קניית קישורים, נתפסה עם המכנסיים למטה כאשר אהרון וול מ-SEOBOOK חשף כי עבור חיפוש הביטוי " “This post is sponsored by Google” עולים למעלה מ-400 דפים אשר נכתבו במיוחד לכאורה עבור הקמפיין השיווקי של גוגל.

מה הבעיתיות עם הקמפיין של גוגל?

ישנם מספר בעיות די קשות איתה נאלצת להתמודד גוגל בהקשר זה. ראשית, הקמפיין הזה מפר את אחד הכללים של הנחיות גוגל לבוני אתרים – אסור לקנות ולמכור קישורים:

"Buying or selling links that pass PageRank is in violation of Google's Webmaster Guidelines and can negatively impact a site's ranking in search results."

שנית, המאמרים האלו מציגים תוכן דליל מאוד, לא איכותי ולא כל כך קשור לדפדפן כרום כפי שכתב בפירוט דני סוליבן מהבלוג Search Engine Land.

העונש שגוגל גזרה על עצמה

הבעיה הגדולה ביותר היא כי הקמפיין הפיק הרבה תוכן ירוד, בדיוק אותו התוכן אשר גוגל מנסה להרחיק מתוצאות החיפוש שלה בעדכון פנדה.
ביום הראשון לאחר פיצוץ הפרשה, עמוד גוגל כרום עדיין עמד על תילו בעת חיפוש הביטויים "chrome" ,"internet browser" או אפילו  "browser" אבל כעת נראה כי המיקומים השתנו:

תוצאות עבור ביטוי החיפוש "browser" לאחר השינוי, בעמוד 5
תוצאות עבור ביטוי החיפוש "browser" לאחר השינוי, בעמוד 5

מאט כץ, ראש מטה הספאם של גוגל, הגיב כי צוות הספאם נקט בצעדים ידניים להשמטת הדירוג של העמוד www.google.com/chrome לתקופה של לפחות 60 יום.

נחמד לראות כי חברת גוגל עומדת מאחורי ההנחיות שלה ומטילה עונשים כבדים אפילו על עצמה (לא שזה מונע ממנה להציב את עמוד הבית של גוגל כרום באופן קבוע, למשך כל שעות היממה במודעות הפרימיום הממומנות עבור ביטויי חיפוש רבים).