זמן קריאה: 4 דקות

קהילת ה-SEO בארה"ב שמה לב לשינויים גדולים היכולים להיות משמעותיים מאוד בנוגע לתעשיית הרכב בעמוד תוצאות החיפוש בגוגל.

מתי גוגל נכנסו לתחום הרכב?

מוצר מקדמים למוצר החדש הזה הוא אזור שלם של גוגל רכב – מוצר שגוגל יצרו בארה"ב בתחילת שנת 2021.

הטפטופים הראשונים למוצר החדש שתופס חלק נכבד בעמוד תוצאות החיפוש החלו באזור חודש ספטמבר 2021. אנשי SEO בארה"ב שמו לב כי בעמוד תוצאות חיפוש של גוגל בגרסת המובייל מוצג מוצר (פיצ'ר) חדש שגוגל משיקים והוא הצגת מידע רחב על רכב בחיפוש של יצרן + דגם, למשל Toyota Corolla. המידע כלל מפרט טכני מאוד מעמיק על היצרן והדגם של הרכב, רכיב תמונות של הרכב, סקירות ותמחור הרכב בדומה למה שגוגל ביצעה בעולם התעופה עליו כתבנו בדצמבר 2018.

השוואת רכבים בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל

הפיתוח כעת מציג מידע על השוואת רכבים בחיפוש גוגל. למשל השוואה בין Ford Explorer לבין Toyota Highlander. שני רכבי SUV. דני סאליבן מגוגל דיבר על נושא הדאטה הגדול שברשות גוגל בכך שגוגל משלמים על הדאטה, שהם שילמו על רישיונו ולכן אינם צריכים להכריז מאיפה הוא. מה שכן הוא אמר, שהדאטה לא מגיע מסכמות או אתר באינטרנט.

הנה הציוץ של דני סאליבן בנוגע למקור הדאטה:

מה כולל מוצר השוואת הרכבים של גוגל?

בראש המוצר מוצגות תמונות הרכבים שעליהן בוצעה השאילתה + שמות הרכבים והדגם ושנת הייצור. יחד איתם, יש מיני תפריט שניתן דרכו לבחור את סוג המרכב של הרכב (כלומר, אם לדגם Ford Explorer יש תתי דגמים/מרכבים – ניתן לבחור ולהשוות אותם – ככה הדאטה של גוגל מעמיק).

מתחת לראש המוצר ניתן למצוא את תפריט הטאבים המוכר של גוגל ממוצרים אחרים (חיפוש אישים, סרטים, ספרים ועוד). תפריט זה בנוי:

Overview

רכיב זה מציג את עיקרי המפרט הטכני בהשוואה בין הרכבים.

השוואת רכבים בגוגל

Videos

ברכיב זה ניתן לצפות בקטעי וידאו מתוך יוטיוב על ביצוע השוואה בין הרכבים

Specs

זהו המפרט המלא בהשוואה בין הרכבים. מפרט זה מוצג בתת-תפריט טאבים הכולל מידות, מפרט מנוע ועוד.

מפרט רכבים להשוואה

Reviews

רכיב זה מציג תוצאות אתרים אינטרנט שכתבו סקירות והשוואות על הרכבים

Images

רכיב המציג תמונות של הרכבים בחלוקה לתמונות חיצוניות ותמונות פנים. התמונות ממוקדות להשוואה בין הרכבים – נלקח מגוגל תמונות.

השוואת רכבים בחלוקה לתמונות פנים וחוץ

שינוי נתונים

אפשרות לביצוע שינוי השוואת הרכבים – כאשר מפעילים שינוי זה ניתן לבחור יצרן, דגם ושנת ייצור (עד שנות ה-90, תלוי בדגם הנבחר).

שינוי נתוני רכב להשוואה בגוגל

מאיפה המידע שגוגל מציג?

כפי שאמרתי קודם, גוגל לא מכריזים בפומבי מאיפה המידע שברשותם. הם רק מציינים כי הם רכשו את רישיון להחזיק במידע מעמיק זה.

האם מוצר זה יגיע גם לגוגל ישראל?

כפי שקורה עם מרבית המוצרים של גוגל, תחילה הם עובדים בגוגל ארה"ב. לאחר מכן משוחררים לרחבי אירופה ואז לישראל. כך קרה עם מוצר התעופה שלהם שכולל טיסות ומלונות. לכן, אני מעריך כי זה יגיע בשלב מסוים גם לישראל.

השפעת המוצר על מקדמי האתרים

עוד בספטמבר 2021 קהילת ה-SEO בארה"ב לא בדיוק אהבה את פיתוח המוצר של גוגל רכב. רבים סברו כי זה יפגע בתעשיית הרכב, בתמחור הרכבים (שגוגל מציג בעצמו ללא איזכורים מאיפה) באתרי רכבים, סוכנויות ואתרי סקירות והשוואות רכבים. הזמן יגיד.