google הודיעה כי החל מה-6 באפריל 2021 אתרים בהם יוצג מחיר גבוה יותר לגולש במהלך תהליך הרכישה, מהמחיר שהוצג ב-google merchant center עשויים להיות מושעים מה-google merchant center.
הרעיון שעומד מאחורי עדכון זה הוא מאד הגיוני. הגולשים מצפים לשלם את המחיר שפורסם עבור המוצר שרצו לרכוש. אם בסופו של דבר, המחיר שמופיע בסל הקניות גבוה יותר מהמחיר שהופיע במודעה, זה יגרום לחווית גלישה שלילית אצל הגולש. הודעה זו מתיישבת עם העקרונות המנחים ש-google נוקטים בשנים האחרונות, שמעניקים חשיבות גבוהה לנושא חווית הגולש באתר והמענה לכוונת הגולש.
חשוב להבין שהדרישה של גוגל להצגת מחיר עקבי מתייחסת לא רק לדף הנחיתה באתר, אלא שגוגל דורשת להציג מחיר עקבי לאורך כל תהליך התשלום. ההשעיה מתייחסת רק למקרים של העלאה של המחיר. הורדת המחיר בעקבות מבצעים או הצעות מכר, אפשרית בהחלט.
מתי העדכון ייכנס לתוקף?
החל מה-6 באפריל google תחל לאכוף את המדיניות על פיה סוחרים מחויבים להציג מחיר פריט זהה לגולשים, משלב הצגת המוצר ב-google ולאורך כל תהליך הרכישה. אם בשלב כלשהו יוצג מחיר גבוה יותר מהמחיר שהוצג בדף הנחיתה, google עשויה להשעות את חשבון ה-merchant center .
מה צפוי למי שיפר את ההנחיה הזו?
במידה וגוגל תמצא חוסר תאימות בין המחירים שמוצגים ב-Merchant Center לבין המחיר המוצג לגולש במהלך הרכישה שלו באתר, בשלב ראשון תינתן אזהרה של 28 יום בה תדרשו לתקן את אי ההתאמות. במידה והנושא לא יטופל, תושעו בתום תקופת האזהרה מה-Merchant Center.
איך google יכולה לאכוף את הנושא?
גוגל מעניקה חשיבות גבוהה יותר למדדי איכות באתרי YMYL (אתרי (your money your life) . אתרי הקניות נכנסים תחת קבוצת אתרים זו, ועל מנת להבטיח שאתרים אלו הם אתרים שאכן גוגל יכולה להיות בטוחה שהם אמינים, והיא יכולה לשלוח את הגולשים בראש שקט, google משקיעה מאמצים להעמיק את היכולת שלה לבחון אתרים מהסוג הזה. לפיכך, לפני מספר חודשים google הודיעה על כך שה-googlebot יכול להוסיף מוצרים לעגלת הקניות. היכולת מאפשרת ל-google להבטיח שסוחרים לא יציגו מחירים נמוכים ב-merchant center במטרה למשוך גולשים לאתר, ובסופו של דבר לפגוע בחוויית הגלישה.
אז מה עושים?
אם יש לכם אתרי איקומרס, תבדקו היטב שהמחיר שמוצג בקופה זהה או נמוך מהמחיר שמוצג במודעות, ברשומות החינמיות ב-google merchant center, ובדף הנחיתה.