האם יתכן שמדידת התנועה באפליקציה שלכם זולגת גם אל דוחות אתר האינטרנט, ובכך הופכת את הנתונים לשגויים ומנופחים? במאמר זה נראה כיצד לזהות ולפתור מצב מסוג זה.
אם אתם מטפלים בחשבון גוגל אנליטיקס שבו יש גם אתר וגם אפליקציות iOS או אנדרויד, אז יתכן שחלק מן התנועה באפליקציות, ולעיתים אף כל התנועה מן האפליקציות, מופיעה גם בדוחות האנליטיקס של אתר האינטרנט, ובכך הופכת את הנתונים המופיעים באנליטיקס אודות אתר האינטרנט לשגויים.
כיצד ניתן לדעת אם יש אצלי זליגת תנועה?
על מנת לבדוק אם יש אצלכם זליגת תנועה בין האפליקציה ובין האתר, היכנסו לדו"ח הבא:
Audience -> Technology -> Browser & OS
אם במסגרת הדו"ח אתם רואים דפדפן בשם GoogleAnalytics, אז כנראה שיש אצלכם זליגה בין נתוני האפליקציה לבין נתוני האתר. כאשר ה-SDK של גוגל אנליטיקס (הכלי למדידה עבור אפליקציות iOS ואנדרואיד) שולח תנועה (hit) אל אנליטיקס, הוא מזדהה כדפדפן GoogleAnalytics:
סשן רפאים – סשן ללא דפים נצפים או דף נחיתה
אם תבחנו את התנועה המגיעה מדפדפן GoogleAnalytics, תוכלו לראות כי היא מגיעה ללא PageViews כלל! הסיבה לזה היא שה-SDK איננו מודד דפים נצפים אלא מסכים (Screens).
לכן, כאשר מדובר ב-Session ללא דפים נצפים, אז לא יהיה גם דף נחיתה או זמן שהייה. מכאן שמדובר בעצם בסשן רפאים, שיכול ליצור בלבול רב בנתוני האתר.
בעיה נוספת עם סשן רפאים הוא שמאחר ואין בו דפים נצפים, אז פילטרים המבוססים על כתובת דף לא יעבדו עליו, ולכן יהיה בלתי אפשרי לסנן תנועה זו לפי כתובת הדף. לכן, אם יש לכם View המבוסס על כתובות דפים מסויימות, הוא יתמלא גם בנתוני האפליקציה.
סינון נתוני אפליקציה מן ה-View
אם ברצונכם לסנן את התנועה המדווחת על ידי ה-SDK, תוכלו להגדיר את הפילטר הבא:
תיעוד ודיווח
מאחר והשינויים שפירטתי יורידו את כמות ה-Sessions באתר, אז חשוב לתעד את השינוי באנליטיקס (לשים הערה) ולהכין את הלקוח כי התנועה באתר שלו תופיע מעתה כקטנה יותר מאשר קודם.
מצד שני, הנתונים הנמדדים באתר יהיו מעתה יותר נכונים ומדוייקים, אז מבחינתי לפחות, זה שווה את ירידת התנועה הנמדדת.