זמן קריאה: 2 דקות

במהלך חודש יולי 2020, גוגל שלחו מייל לבעלי ומקדמי אתרים בנוגע לעדכון סכמת Job Posting בשל נגיף הקורונה. העדכון היה בנושא פרסום משרות לעבודה מהבית. זהו עדכון שני שהתקבל בעקבות נגיף הקורונה לאחר שנשלח עדכון נוסף בנוגע לשינויים בסכמת Event בעקבות הנגיף.


נגיף קורונה שינה לא מעט את שגרת חיינו וכן את שגרת העבודה שלנו. חברות רבות העבירו את עובדיהם לעבודה מהבית בצורה קבועה או חלקית ודבר זה גרם לגוגל לבצע שינוי מהותי וחשוב בסכמת Job Posting.

מה צריך לעדכן בסכמת Job Posting?

כפי שניתן לראות בתמונה מטה, גוגל שלחו מייל עם הנחיות ועדכון לסכמה.

מאמר מגוגל על שינוי סכמת משרה
מאמר מגוגל על שינוי סכמת משרה

במייל נכתב בין היתר "אנחנו ממליצים לך להוסיף לכל המשרות עם עבודה מרחוק את האנוטציה jobLocationType: "TELECOMMUTE" בפרסומי משרות עם האפשרות לעבוד מרחוק 100% מהזמן." כלומר, כאשר מתפרסמת משרה שהיא ל-100% עבודה מהבית, ניתן לעדכן את רכיב jobLocationType למצב של "TELECOMMUTE". נכון שמצב זה בעצם אומר עבודה טלפונית אך ברגע שהבוט של גוגל רואה מצב זה בסכמה, הוא מבין כי בעל האתר סימן כי זו עבודה מלאה מהבית.

כך זה נראה לאחר שגוגל קיבל את השינוי (בעמוד תוצאות של גוגל ארה"ב):

הצגת משרה לעבודה מהבית בעמוד תוצאות חיפוש של גוגל
הצגת משרה לעבודה מהבית בעמוד תוצאות חיפוש של גוגל

באתר המפתחים של גוגל, מוצג הסבר מפורט על צורת הטמעת הרכיב jobLocationType: "TELECOMMUTE".

לצערי, ולצער כלונו, גוגל הסבירו כי השינוי יהיה זמין רק בארה"ב לעת עתה אבל אני בכל זאת ממליץ לעדכן את הסכמה בעמודי משרות המציעות עבודה מהבית ב-100% משרה. מי יודע, יום יבוא וזה יהיה בגוגל ישראל.

* עדכון 06/08/2020 – גוגל שלחה הבוקר מייל כי הסכמה תקפה לא רק בארה"ב אלא גם בבריטניה.