רכיב ה-Google My Business (כרטיס עסק) עבר שינויים ושדירוגים רבים במהלך השנתיים האחרונות וכעת מהלך נוסף של גוגל – שאיבת מידע מתוך עמוד פייסבוק של העסק והצגתו ב-GMB
המהות של גוגל כמנוע חיפוש
בשנים האחרונות ניתן לראות כי גוגל משקיעה רבות בהצגת תוכן מוסף לגולש ב-GMB (Google My Business). תוכן זה היה ייחודי וחשוב לבעלי האתרים על מנת שהגולש ייכנס לאתר ויבצע בו פעולות – דבר שיצר יתרון אצל בעלי האתרים מול הענקית גוגל.
חלק מהפעולות עליהן אני מדבר הן להזמין מקום לשבת במסעדה, לקבוע פגישה עם עורך דין, לסגור נופש במלון או טיסה או לבקש הצעת מחיר מאינסטלטור בנוגע לבעיה כלשהי.
ישנה איזו סתירה בין הפעולות האלו של גוגל לבין המהות שלה כמנוע חיפוש. גוגל מתהדרת בכל הנוגע לחיפוש במהירות שליפת והצגת הנתונים לגולש. בכל שאילתה שאנו מבצעים במנוע החיפוש אנו מקבלים את כמות התוצאות ואת המהירות שלקח לגוגל לחפש במאגרים שלה ולהציגן. בנוסף, כמנוע חיפוש מהיר, המטרה של גוגל הייתה שהגולש יעבור במהירות מעמוד תוצאות החיפוש לאתר אותו הוא רוצה לבקר בשל עדכניות, רלוונטיות ומהירות התוצאות המוצגות.
מה גוגל שדרגה ב-GOOGLE MY BUSINESS?
בכל הנוגע ל-Google My Business גוגל החלה בפעולות של השארת הגולש באתר שלה ללא צורך במעבר לאתר אחר – דבר זה גרם לפגיעה בכמות הכניסות האורגניות לאתרים רבים.
- בעבר, גולש שרצה ליצור קשר טלפוני עם עסק כלשהו היה צריך להיכנס לאתר שלו (או לאתרי אינדקסים אחרים) ומשם לבצע התקשרות. ואז גוגל הציגו את מספר הטלפון של הגולש ב-GMB. כך הדבר מתייחס לבדיקת מיקום העסק.
- תחום המסעדות – גוגל ביצעו בתחום זה מספר מהלכים גדולים ומשפיעים הגורמים לגולשים להישאר בתוך גוגל ולא לעבור לאתרי המסעדות בכל הקשור לכסף. הכוונה היא כי גוגל הכניסו את עצמם כמתווך בין הגולש למסעדה ובכל הנוגע להזמנות ויצרו פיצ'רים של הזמנת שולחן במסעדה, הזמן משלוח או הזמנה ל-pickup של אוכל. בכל הנוגע למידע מהמסעדה כמו תפריט המסעדה גוגל משאירה את האופציה לגולש להיכנס לאתר ולצפות בתפריט (כרגע…).
- גם תחום הנופש והתעופה לא חמק מידה הארוכה של גוגל. כיום גוגל מפעילה את Google Travel מספר ממשקים כמו Google Hotels, Google Flights המשמשים כאתר להזמנת מלון או טיסה. באתר ניתן לבדוק דילים לטיסות/מלונות, צפייה בגלריות, קריאה של ביקורות וממש לבצע הזמנה.
- תחום בעלי מקצוע כמו אינסטלטורים, עורכי דין, רופאים וכדומה קיבל גם שינוי בנראות ה-GMB כאשר גוגל נתנה את האופציה לקבלת הצעת מחיר או יצירת קשר בטופס צור קשר עוד כשהגולש נמצא באתר של גוגל ולא באתר של בעל המקצוע. שוב, גוגל מונעת מגולשים להיכנס בצורה אורגנית לאתרים ומנסה להשאיר אצלה את הגולשים לביצוע הפעולות אותם הם רצו לעשות באתר העסק.
וכעת, ההתמודדות מול פייסבוק
ב-12/06/2020 פרסם טום וודינגטון בטוויטר כי גוגל שואבים מידע מתוך הפייסבוק ל-google my business. המידע שנשאב והוצג מתייחס לבעלים של העסק וכן לשירות שהעסק נותן אותו הוא פירט בעמוד הפייסבוק שלו.
זהו צעד נוסף של גוגל להשארת הגולשים באתר שלהם וקבלת כל המידע העדכני והחשוב בכרטיס העסק.
לסיכום
במהלך השנתיים האחרונות ביצעה גוגל שינויים רבים והוסיפה פיצ'רים רבים הגורמים לגולשים להישאר באתר של גוגל ולבצע שם פעולות שבעבר היו ייחודיות לבעלי האתרים. הדבר גרם לפגיעה בכניסות האורגניות לאתרים רבים.
אני בטוח כי גוגל תמשיך לבצעה שינויים ותוספות שונות ב-Google My Business גם בשנים הקרובות במטרה להשאיר את הגולשים ולהיכנס בין בעלי האתרים והגולשים בכל הנוגע לתחום הכספי. הדבר היחידי (בינתיים ?) שגוגל משאירים אצל האתרים זה התוכן.
מצאתם שינויים נוספים? כיתבו בתגובות ואנו נסקור גם אותם. מבטיחים!