זמן קריאה: 6 דקות

במהלך שנותי בתור מנהל קמפיינים PPC, יצא לי להיתקל בלא מעט מודעות ממומנות. חלקן היו טובות וחלקן היו טובות פחות, אך אחרי שניתחתי לא מעט מודעות, הגעתי למסקנה שהרבה מאוד מפספסים אותה וחבל, וכעת אני רוצה לשתף אתכם.

כתיבה שיווקית היא כתיבה שמציגה פתרון לבעיה מסויימת או מענה לצורך שקיים.
אם אין צורך או בעיה אין שום סיבה שהגולש שלכם יקליק ובטח ובטח יקנה.

איך יוצרים מודעה מנצחת?

לפניכם 12 טיפים קצרים שאם תיישמו אותם אין לי ספק שהמודעות שלכם יהיו ברמה אחת מעל כולם, אחוזי ההקלקה שלכם יעלו משמעותית ויותר מזה, תקבלו לקוחות הרבה יותר בשלים וצמאים למוצר שאותו אתם משווקים. אז בואו נתחיל:

  1. דגש על הכותרת הראשית – אם אפשר להצביע על החלק הכי חשוב במודעה זו הכותרת הראשית. זהו הדבר הראשון שהגולש שלכם רואה בסריקה מהירה של הדף ולא משנה אם זה גוגל, פייסבוק או כל פלטפורמה שיווקית אחרת. לרוב הכותרת תהיה מודגשת ובולטת יותר.
    ישנו נתון שאומר ש-70% מהגולשים לא ימשיכו לקרוא מעבר לכותרת. כן, מה ששמעתם! ככה שאם יש לך הזדמנות להרשים את הגולש ולמכור לו את השירות\מוצר, הכותרת היא בהחלט המקום לשים את מרבית הדגש.
  2. "מאחורי כל צורך פונקציונאלי עומד צורך אמוציונאלי" – לפני שאתם רושמים את המודעה, חשוב שתבינו מהו הצורך האמיתי של הלקוחות שלכם, מה הם באמת רוצים עמוק בפנים ואיזו בעיה הם רוצים לפתור. לדוגמה: גבר שמחפש לרדת במשקל ולפתח את הגוף, עמוק בפנים רוצה לקבל ביטחון עצמי גבוה יותר ולהיתפס כאטרקטיבי יותר, ולכן מודעה כזו: "תוך 3 חודשים גם אתה תוכל להיות חטוב ולקבל את הגוף שתמיד חלמת עליו", תעבוד בצורה טובה יותר מאשר מודעה גנרית שמדברת על איכות מרכיבי הדיאטה.
  3. פנו אל הגולש "בשמו" – אם אנחנו מפרסמים מוצר שיכול לעניין בעלי חתולים, אז נציין "בעל חתול? מגיע לחתול שלך את הטוב ביותר", או אם קהל היעד שלנו הוא סטודנטים אז נפנה בגוף המודעה אליו – "סטודנט?הובלות קטנות במחיר קטן במיוחד". העיקר שהמודעה תהיה כמה שיותר פרסונלית.
  4. הגדרת הבעיה או הצורך בגוף הכותרת – לדוגמה, "קוסמטיקאית, לא נמאס לך לרדוף אחרי לקוחות"? או "סובל מטחורים? אחרי 1,000 לקוחות מרוצים, יש לנו את התרופה בשבילך". כל המטרה היא לשדר לגולש שאנו מזדהים עם הבעיה שלו ולהראות לו שיש לנו את הפתרון לבעיה או את המענה לצורך שקיים.
  5. פחות על המוצר\שירות, יותר על גולש – דברו על מה הגולש שנתקל במודעה שלכם מקבל ולא כמה החברה שלכם טובה וכמה זמן היא בשוק. אותו מעניין מה הוא בסוף מקבל ומה יוצא לו מזה. הביטויים: אנחנו, אצלנו, אנו, אני וכו'… פחות מעניינים את הגולש. דברו במילים: אתה ואת!
    דוגמה טובה לזה היא המודעה הבאה:

    צילום מסך מודעה על הדברת עכברים
    צילום מסך מודעה על הדברת עכברים

    במודעה הזו ישנם 2 דברים בכותרת שהגולש מקבל : 1. מחיר זול ללא תחרות 2. שנה אחריות ככה שיש לו ביטחון לכסף

    בשונה מהמודעה הזו:

    צילום מסך מודעה על הדברות
    צילום מסך מודעה על הדברות

    פה, חוץ מלקרוא "אני אני ואני", אין שום אזכור על מה הגולש מקבל ולמה דווקא לפנות למדביר הזה.

  6. דברו במספרים בשילוב עם עובדות – לדוגמא: "98% מהבוגרים שלנו מתקבלים לעבודה כבר בסיום הקורס" או "75% מהלקוחות בחרו במוצר זה". שילוב של מספרים בגוף המודעה ובעיקר בכותרת מוצגים בצורה הרבה יותר בולטת ומושכת את העין, ובלי קשר – אנשים אוהבים מספרים!
    לדוגמה:

    צילום מסך מודעה בנושא כתיבת קורות חיים
    צילום מסך מודעה בנושא כתיבת קורות חיים
  7. השתמשו בביטויים חזקים! – שלבו במודעות ביטויים חזקים כמו חדשני, ראשוני, יחיד במינו, תקדים, בונוס, ללא עלות, עוצמתי, ללא הגבלה וכו', אך שימו לב – היזהרו שאתם לא מגזימים ולא מפארים את המוצר או השירות בתיאורים שהם מטעים ולא נכונים.
  8. יחיד או רבים? – מי שקורא את המודעה זה יחיד או יחידה (הפעולה נעשית ע"י אדם אחד), ולכן מומלץ מאוד שתפנו במודעה עצמה גם בלשון יחיד. לדוגמה: "לא מצליחה להירדם בלילה???", אם השירות מופנה לנקבה אין סיבה לרשום במודעה "אתן" במקום "את". שוב, חוזרים לאותו עניין של כתיבה פרסונלית.
  9. פחות תכונות יותר יתרונות – בזמן שאתם חושבים איך לנסות להציג את המוצר או השירות שלכם, תנסו לקחת את התכונות של המוצר ולהפוך אותם ליתרונות שהלקוח מקבל. לדוגמה: "הגשת תביעה קטנה ON-LINE, מהבית בזמן ובמקום שנוח לך", במקום "הגשת תביעה קטנה ON-LINE".
  10. יותר ספציפי – למה אני מתכוון? אם המוצר חוסך לכם את עלויות החשמל אז במקום לרשום "חסכוני", כיתבו "חוסך עד 35% מעלויות החשמל", או אם תהליך מילוי התביעה "קצר", הייתי רושם "מילוי תביעה בפחות מ-10 דקות והתביעה בדרך".
  11. הנעה לפעולה עם סיבה הגיונית – החלק של ההנעה לפעולה יכול להיכנס בכותרת הראשית ויכול להיכנס בתיאור המודעה, אך בסוף חשוב שנסביר לגולש מה עליו בדיוק לעשות ומדוע הוא צריך לעשות את זה. לדוגמה: "לקבלת 25% הנחה מלאי את הטופס".
  12. Dynamic keyword insertion (רלוונטי רק לרשת החיפוש בגוגל) – שיטה שאני מאוד אוהב אך חייבים להיות מאוד זהירים שמשתמשים בה כי יש פה הרבה מאוד מקום לטעויות ולפעמים גם לתביעות. בשיטה זו, על פי ההגדרה של גוגל, המערכת מעדכנת אוטומטית את הטקסט של המודעה שלך כך שיכלול אחת ממילות המפתח שלך, התואמת את מונחי החיפוש של הלקוח.
    מה שקורה בפועל זה שאם גולש חיפש ביטוי כמו "בוקינג", ואני מייצג את חברת איסתא ובהגדרות הקמפיין הכנסתי את הביטוי "בוקינג" בדיוק, אז המודעה שלי תופיע עם המילה "בוקינג" ופה העניינים עלולים להסתבך!
    יש איסור מאוד ברור להציג את שם המתחרה שלך בגוף המודעה עצמה ויותר מזה עניין זה חשוף לתביעות.
    אם אני ממליץ על שיטה זו? בהחלט! זה יכול להביא לשיפור משמעותי ב-CTR אבל את\ה צריך מאוד להיזהר ולוודא שלא הכנסת שמות של מתחרים בשילוב של מודעה זו ויותר מזה, לוודא שיש קשר הגיוני בין כל מילות המפתח שהכנסת לבין מה שרשום במודעה ככה שאם כל פעם תוצג מילה אחרת, הקשר הלוגי בין חלקי המשפט יישמר.
    לדוגמא:
צילום מסך מודעה להשקעות נדל"ן
צילום מסך מודעה להשקעות נדל"ן

לסיכום

אלו 12 העקרונות המנצחים שאני באופן אישי משלב במודעות ללקוחות שלי בעבודה היומיומית ואני בטוח שאם גם אתם תאמצו אותם או אפילו את חלקם אתם תיראו שיפור באחוזי הקלקה בעשרות ובמאות אחוזים.
תזכרו את המשפט שאומר: "אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני", ובטח ובטח בתחום הדיגיטל שיש לנו בדיוק כמה שניות לתפוס את תשומת ליבו של הגולש ובסוף גם להניע אותו לפעולה שתוביל להמרה בעמוד נחיתה או באתר.