זמן קריאה: 2 דקות

גוגל מבצעים בימים האחרונים שני ניסויי תצוגה בגוגל אדסנס. הניסוי הראשון עליו מדווחת jensense הוא לדעתי המעניין ביותר, והוא כולל הצגת פרסומות של גוגל שאינן מסומנות כמודעות של גוגל (כלומר – בלי הטקסט "ads by google"). בצורה זו המודעות נטמעות בצורה טובה יותר בתוכן של האתר, וסביר להניח כי כך הן יוצרות אחוזי קליקים גבוהים יותר. בתחילת הדרך של אדסנס הייתה בידי המפרסמים אפשרות לבחור שלא להציג את הטקסט המזהה את המודעות כמודעות של גוגל, ואכן אחוזי הקליקים היו אז גבוהים יותר. כיום אין יותר שליטה בידי המפרסמים על הופעת הטקסט. מבחינת המפרסמים מדובר בבעיה, מאחר ובעלי אתרים רבים נהגו להסוות את המודעות כקישורים רגילים, בכדי לגרום לגולשים ללחוץ עליהם. כיום שמורה הזכות להסתרת הטקסט המזהה את המודעות כמודעות גוגל למפרסמי פרמיום בלבד.

הניסוי השני הוא ניסוי בו אחת מן המודעות בקבוצת המודעות מוחלפת על ידי תמונה הרלוונטית לתוכן המודעות. לחיצה על התמונה תביא את הגולש אל דף הכולל מבחר מודעות נוספות (בדומה לקבוצת מודעות ה-links) שכולן מודעות בתשלום. בניסוי האחרון מסוג זה שנראה, נוספה גם שורת טקסט מתחת לתמונה: "See more sponsored links".