אתמול הושלם עדכון pagerank סלקטיבי שבמסגרתו נפגעה קבוצה די גדולה של אתרים, בהם אתרים מכובדים כמו אתר הוושינגטון פוסט ואתרים שהיו לפני העדכון בעלי pagerank גבוה ביותר. נציגות נכבדה מאד ברשימה ניתן למצוא לבלוגים מרכזיים, כולל בלוגים המתמחים בנושאי קידום אתרים (אגב, הבלוג שלנו לא נפגע בעדכון…).
הטענה הרווחת בשלב זה היא כי מדובר בעדכון שנועד לפגוע באתרים העוסקים במכירת קישורים (שמחירם נקבע לעיתים קרובות על-ידי ה-pagerank של הדף בו הם מופיעים) או באתרים העוסקים בקישור הדדי לצורך קידום במנועי חיפוש. מכל מקום, מה שניתן ללמוד מן העדכון הוא על חשיבותו הנמוכה של ה-pagerank בקביעת מיקומיו של אתר בגוגל, או בכמות התנועה שתופנה אליו משם. האתרים שנפגעו בעדכון לא איבדו את מיקומיהם בתוצאות החיפוש, וסביר להניח כי בעקבות הקישורים שיופנו אליהם בשל העדכון, מיקומיהם אף ישתפרו…
דעתי האישית היא כי מדובר ב-"יריית אזהרה", בה כיוונו אנשי גוגל אל אתרים בעלי פרופיל גבוה, בכדי שאתרים קטנים יותר העוסקים במכירת לינקים יאמרו "אם בארזים נפלה שלהבת…", וימנעו מעתה מביצוע פעולות מכירת או קניית קישורים. בינתיים מדובר ביריית אזהרה שלא גרמה לשינוי במיקומים של האתרים הנפגעים, אך גרמה לעליה משמעותית במודעות לנושא בכלל, ובמודעות לעניין (ולנכונות לפעול) של גוגל בנושא בפרט.
הנה רשימה של כמה מן האתרים שנפגעו:
האתר | לפני העדכון | אחרי העדכון |
StatCounter | PR9 | PR6 |
daily.stanford.edu | PR9 | PR5 |
WashingtonPost.com | PR8 | PR5 |
Onemansblog.com | PR8 | PR5 |
TheCrimson.com | PR8 | PR4 |
Engadget | PR7 | PR5 |
Forbes.com | PR7 | PR5 |
SFGate | PR7 | PR5 |
SunTimes | PR7 | PR5 |
SearchEngineGuide.com | PR7 | PR4 |
SearchEngineJournal.com | PR7 | PR4 |
Search Engine Roundtable | PR7 | PR4 |
SEOPedia.org | PR6 | PR5 |
AutoBlog | PR6 | PR4 |
Blog Herald | PR6 | PR4 |
John Chow | PR6 | PR4 |
JoyStiq | PR6 | PR4 |
CopyBlogger | PR6 | PR4 |
ProBlogger.net | PR6 | PR4 |
Tuaw | PR6 | PR4 |
WeblogToolsCollection.com | PR6 | PR4 |
QuickOnlineTips.com | PR6 | PR3 |
seo-scoop.com | PR6 | PR3 |
AndyBeard | PR5 | PR3 |