בסוף חודש שעבר התעדכנה תוכנת ה- screaming frog seo spider לגרסה חדשה – 2.30. לאלה מכם שלא מכירים – התוכנה סורקת את כל עמודי האתר ומסייעת בחשיפת מידע קריטי לקידום האתר, כגון: דפי 404, בעיות בתגיות מטא, קישורים שבורים, זיהוי דפים שעברו Redirect ועוד המון פיצ'רים שישפרו את האתר שלכם לקראת הסריקה הבאה של גוגל.
במאמר זה אציג את השינויים המעניינים והכי חשובים לנו כמקדמי אתרים:
- הצגת תגי כותרות ותיאור לפי פיקסלים ולא לפי מספר תווים
- SERP Snippet Tool
- קונפיגורציה אישית של הכלי
- סריקת קישורי canonical
הצגת תג מטא title לפי פיקסלים ולא לפי מספר תווים
אנשי SEO היו רגילים להשתמש בכלל אצבע של כתיבת תגי TITLE באורך של 68 תווים (כולל רווחים) או חלק יגידו 70 תווים, זה במטרה לנצל את כל השטח שגוגל מספק בעמוד התוצאות עבור כתיבת כותרת מבלי שזו תיחתך על ידי גוגל.
מאז שנת 2012, נראה שגוגל שינתה את התייחסותה לכמות התווים בכותרת וכעת האורך מחושב על פי השטח שהכותרת תופסת בפיקסלים. ראו כיצד SEO Mofo הצליחו בניסוי כותרות להכניס 107 תווים בכותרת.
בנוסף, לפני כחודש ימים אנשי גוגל שינו גם את אופן תצוגת אלמנטים מסוימים בעמוד התוצאות, בין השינויים שנעשו, שונה גודל הפונט של הכותרות מ 16 פיקסלים ל 18 פיקסלים. המשמעות היא שהשטח שהוקצע לכותרת למעשה צומצם.
לאחר השינוי, האנשים מאחורי הכלי המצוין – screaming frog חקרו את הכותרות בעמוד התוצאות החדש והגיעו למסקנה שכותרת צריכה להיות באורך של 512 פיקסלים שזה בסביבות 55 תווים.
לאור זאת, החליטו "אנשי הצפרדע" להוסיף אפשרות סינון חדשה בכלי שמציגה רשימת עמודים עם כותרות מעל 512 פיקסלים.
על מנת לבצע את הסינון בהתאם לסטנדרט החדש של "אנשי הצפרדע" יש לבצע את הפעולות הבאות:
בעמוד תוצאות הסריקה הראשי יש לבחור:
- Page title
- Filter
- Over 512 px
הצגת תג מטא Description גם לפי פיקסלים
כמו בתג TITLE, גם לתג ה Description יש תפיסה חדשה, במקום כלל אצבע של עד 175 תווים או 168 תווים (תלוי את מי שואלים), גוגל מתייחסת לשטח של 923 פיקסלים. לאור זאת, ב screaming frog ניתן לסנן עמודים שחורגים מעל 923 פיקסלים. שימו לב, כאשר גוגל מציגה תמונה (על ידי שימוש בתג "Rel=”author) לצד התוצאה היא מצמצמת למעשה את גודל השטח של הטקסט.
על מנת לבצע את הסינון יש לבצע את הפעולות הבאות:
בעמוד הסריקה הראשי יש לבחור:
- meta description
- Filter
- Over 923 px
למאמר של הצפרדע בנושא תג מטא כותרת ותג מטא תיאור.
SERP Snippet Tool
אפשרות נוספת בעדכון החדש, מאפשר לנו לקבל הצצה משוערת כיצד תיראה תוצאת העמוד בדף התוצאות של גוגל.
על מנת לקבל את ההצצה, יש לבחור בתווית serp snippet כאשר נמצאים על עמוד ספציפי.
אפשרות זו מציגה את כמות התווים, כמות הפיקסלים, חריגות ממה שאמור להיות. בבדיקה שנעשתה גילינו שעדיין לא מדובר בכלי שמציג ב-100% מהמקרים בצורה דומה לגוגל.
כמו כן, בכוונתם לשפר את הכלי ולהוסיף dates, item counts, rich snippets etc.
אפשרות לקונפיגורציה של הכלי
ניתן להתאים את נתוני הכלי למידות אישיות ולא דפולטיביות.
screaming frog מאפשרת לקבוע את העדיפויות האישיות שלך. אם לצורך העניין ביצעת מחקר וגילית שבעברית דווקא 62 תווים נכנסים בכותרת, תוכל להגדיר זאת ולשלוט במגבלות שאתה מציב.
סריקת עמודי canonical
עד כה, קישורי canonical הוצגו כחלק מהצגת קישורים המובילים לעמוד (ועוזרים לנו להבין כיצד העמוד הנבחר זוהה), הקישורים הופיעו תחת תווית ה In links ביחד עם קישורים רגילים בתחתית המסך.
מכיוון שאלו אינם קישורים בצורתם המסורתית, הצגתם הקודמת שיבשה את אמיתות נתוני הקישורים שהתקבלו מסריקת האתר.
בעדכון זה, הכלי אינו מציג את הקישור הקנוני כחלק מה in link וקישורים אלו לא יופיעו בדוחות הרלוונטיים.
כמו כן, במצב בו נמצאה כתובת עמוד ולא מופיע בתווית ה in link אף קישור, נדע שמדובר בעמוד שהסורק הגיע אליו דרך קישור canonical הקיים בעמוד אחר.
לסיכום, ניתן לראות כי עיקר השינויים מתמקדים באופן תצוגת האתר שלנו בעמוד התוצאות של גוגל והתאמה לשינויים האחרונים בו. לאחר השינויים האחרונים המשימה לקבוע אילו עמודים נראים בצורה בעייתית בתוצאות החיפוש ודורשים שינויים הופכת לקלה הרבה יותר.
נתראה בעדכון הבא.