זמן קריאה: 3 דקות

סוף סוף גוגל נותנת לי גב ומעדכנת: מעקב המרות טלפוני חדש וחשוב.

בעודי כותבת על העדכון החדש, נזכרתי בלקוחות עליהם הוצאתי את נשמתי החודש ובחודש שעבר בהסברים ושכנועים אחרי ששלחתי אליהם את הדו"ח החודשי.

למי מוכרת הסיטואציה הבאה?

לקוח בחודש ספטמבר: "היי איילת, ירדנו משמעותית בכמות הלידים מגוגל, האם יש סיבה מיוחדת לכך?"
שמעתי את זה לפחות מ 3 לקוחות שהוספתי להם את מספר הטלפון למודעות.
אני: "היי XXX, החודש היו לנו 60 המרות מדף הנחיתה. בנוסף להמרות מדף הנחיתה, הוספנו החודש את מספר הטלפון שלכם למודעות ובעקבותיו נרשמו 115 לחיצות על לחצן החיוג (!). הווה אומר – לידים חמים, שלא הייתם מקבלים בעבר".
המשכתי להסביר:
"כאשר גולש מתקשר אין לו צורך בהשארת פרטים בדף הנחיתה ואתם מצדכם, אפילו לא צריכים להוציא שיחה, רק לדאוג שיהיה מישהו אדיב, מקצועי ודוחף למכירה בצד השני שייקח את הרגע הגחמתי הזה של אותו לקוח פוטנציאלי ויהפוך אותו להמרה בשיחה על חשבונו".
לקוח בחודש אוקטובר: "איילת, כמות ההמרות ירדה החודש".

הייאוש מיכולת ההבנה וההפנמה של הלקוח בנוגע להמרות הטלפוניות כרסם בי  ושוב הייתי צריכה להסביר מדוע כמות ההמרות לא ירדה.

shutterstock_112692412

מחקרים אחרונים של Google מראים כי 70% מהחיפושים במובייל הובילו להתקשרות ישירה לעסק מתוך תוצאות החיפוש, ושיש 40 מיליון שיחות כאלה בעולם בכל חודש ממנוע החיפוש של Google. ברור ששיחות אלה חשובות מאוד לעסק ולכן הגיע הזמן שתהיה לנו אופציה למדוד אותן.

החל מהיום (רק במדינות מסוימות בשביל התחלה – ארה"ב, צרפת, אנגליה, גרמניה) שיחות הטלפון ממודעות  mobile click-to-callיתווספו כסוג של המרה מוגדרת במערכת האדוורדס וניתן יהיה לראות בטור ההמרה הרגיל בטבלה  את ההמרות מ – “Phone Call Conversions”. שיחות טלפון שנעשו דרך מובייל או מדסקטופ ימדדו בטור הטבלה – “Estimated Total Conversions, עליו הרחבתי במאמר הקודם.
ניתן יהיה להגדיר להן ביד אוטומטי (free automated bidding tools) ולהשתמש עבורן בפתרונות כמו conversion optimizer.

עד עכשיו ראינו את זה תחת   DIMENSIONS > ALL DETAILS
טבלת מעקב טלפון, DIMENSIONS-ALL DETAILS
אופציות טלפון

בחירת מספר טלפון

קיימות היום מספר אלטרנטיבות המוצעות בשוק לאומדן ומעקב המרות טלפוניות, כולן בתשלום. גוגל מציעה כאן אלטרנטיבה מובנית במערכת הכוללת מספר טלפון ייעודי ללקוח, מעקב ונתונים על משך השיחה, עלות השיחה ועכשיו גם מעקב על ההמרה הטלפונית – חינם אין כסף.

איך נמדדת המרת שיחת טלפון?

מדידת ההמרות הטלפוניות תבוסס על אגרגציה של מספר שיחות הטלפון שנעשו דרך המודעות ומשך השיחה.

ההמרות הטלפוניות כאן ובגדול. המגמה של החודשים האחרונים מראה שהלקוח מצביע באצבע ומחייג. מה ניתן להבין מכך מעבר לכך שגוגל הולכים לעשות עוד ימבה כסף כרגיל? יכול להיות שקורה כאן משהו חשוב לכל הלייף סייקל של הרכישה. הזירה האינטרנטית הלוקה בחוסר במגע אנושי נותנת היום את האופציה לצעד מקרב ומתווך ומאפשרת ללקוח לקבל את הביטחון במותג וברכישה שמחפש על ידי הלחיצה הקטנה הזו על המספר. הלקוח אומר פה משהו שכולנו כבר יודעים הרבה זמן – אין לו זמן, הוא מחפש אותך כעסק בגוגל ורוצה תשובות באופן מידי ואין תחליף אבסולוטי לרצון לשמוע את העסק מדבר אליו בקול אנושי בצד השני.