זמן קריאה: 2 דקות

גוגל מספקים מידע על נפחי חיפוש ומחירי Bids משוערים גם באמצעות כלי מילות המפתח החדש וגם באמצעות הכלי הישן. בעוד שלפעמים הנתונים שמציגים שני הכלים חופפים (או כמעט חופפים), בחלק גדול מהמקרים, הנתונים שונים לחלוטין.

על מי מהכלים אוכל לסמוך?

ראשית, כדאי לשים לב שהעמודה המייצגת את נפח החיפוש הלוקאלי, אינה אמורה מלכתחילה להכיל את אותו הערך בשני הכלים. בעוד שבכלי החדש, העמודה מייצגת את נפח החיפוש הממוצע של 12 החודשים האחרונים, בהתאם למדינה ולשפה המקומית שנבחרה, בכלי הישן, היא מייצגת רק את נפח החיפוש הלוקאלי המשוער, במהלך החודש האחרון בלבד (במידה וקיימים נתונים מהחודש האחרון).

שנית, גוגל טוענים שעשויים להיות הבדלים בין הנתונים שמוצגים בכלי החדש לבין הישן, מאחר והם מבוססים על נוסחאות שונות. בנוסף, המחיר הממוצע לקליק שמופיע בכלי החדש, מתייחס גם לסוג ההתאמה, בעוד שהכלי הישן, ייתן תמיד את אותו CPC משוער, בלי קשר לסוג ההתאמה.

ובכל זאת, האם כדאי להסתמך על כך?

אין לי ספק שהנתונים שמספקים לנו שני הכלים, לא משקפים בצורה מהימנה את המציאות. לפעמים הם נמוכים מהמצופה ולפעמים המצב הפוך. אני נוטה להאמין שלגוגל אין כל כוונה להציג נתוני זמן אמת, מאחר וההשלכות של כך עשויות להיות בעייתיות. עלות Bid ממוצעת משתנה ללא הרף, לפעמים מן הקצה אל הקצה, כך שלא סביר שגוגל ישקיעו כל כך הרבה משאבים וטכנולוגיה על מנת להציג בצורה מהימנה נתון שנמצא בתנועה מתמדת.

אם נמשיך באותו קו מחשבה, המשמעות האפשרית היא שהנתונים שאנו רואים מיושנים במידה (גם בכלי החדש). יחד עם זאת, הכלים עדיין יעילים לביצוע מחקר מילות מפתח וניתוחים שונים, אך אני ממליץ להתייחס אליהם באופן ביקורתי ולא מוחלט ולשלב איתם כלים אחרים וטכניקות נוספות לבדיקה ואיסוף נתונים. אשמח לשמוע דעות והשערות נוספות בנושא.