הבלוגר ביל סלווסקי (SEO By the sea) חושף הערב כי חברת גוגל רכשה מספר פטנטים אשר היו שייכים בעבר למנוע החיפוש Cuil אשר נסגר לפני כשנה וחצי.
Cuil, מנוע חיפוש שאפתני אשר הוקם ע"י 2 עובדי גוגל ו-IBM לשעבר, יצר באז גדול ברשת בעת הקמתו בשנת 2008 וטען כי ברשותו אינדקס אתרים הגדול פי 3 מזה שברשות גוגל (כ- 120 מיליארד דפים בזמנו).
כיצד עלול להשתנות עמוד התוצאות?
הפטנטים שנרכשו, אינם מכילים כל קניין רוחני או אלגוריתמי חיפוש, אלא רובם עוסקים בשיפור ממשק המשתמש ושיפור תצוגת תוצאות החיפוש. בחלק מהפטנטים שנרכשו ניתן למצוא:
- שיטה ומנגנון להצגת תוצאות חיפוש עם מגוון רחב של פרדיגמות תצוגה
- מנגנון להצגת תוצאות חיפוש באמצעות טאבים
- מנגנון להצגת תוצאות חיפוש עם עמודות הניתנות לשינוי ועריכה
- מנגנון להצגת תוצאות חיפוש עם אפשרויות שונות של מיקום שטחי פרסום
- מנגנון להצגת תוצאות חיפוש עם תפריט נפתח לעדכוןשיפור והצעות נוספות של מונחי חיפוש
מבט על עיצוב עימוד תוצאות החיפוש ע"פ Cuil
בשנים האחרונות גוגל הרחיבה את דף תוצאות החיפוש האוניברסלי והכניסה לתוכו תמונות, סרטונים, השוואות מחירים והחידוש האחרון: הצעות לאנשים הנמצאים ברשת החברתית Google+ הקשורים לביטוי החיפוש שלך (גם אם אתה לא מחובר לחשבון).
נדמה כי לאור התחרות הגוברת מצד פייסבוק ומנועי חיפוש נוספים (דוגמת בינג) גוגל איננה קופאת על השמרים ומנסה עדיין לשנות את כללי המשחק ולהעשיר את מגוון תוצאות החיפוש אשר היא מחזירה למשתמשים שלה. יהיה מעניין לראות כיצד, אם בכלל, ישתלבו אלמנטים אלו בתוצאות החיפוש של גוגל.
מה דעתך?